• Noslrac

Hjälp mig tyda mitt gravtest!!

Någon mer som ser det jag ser....? Eller är det bara jag.. jag ska såklart ta ett test till imorgon men jag är så nyfiken. Samtidigt har jag liksom mens (trodde jag?), men mensen har betett sig annorlunda då jag blött ganska mycket mindre. Märkte för några dagar sen att kaffet luktade illa helt plötsligt och även mina hårprodukter som jag i vanliga fall tycker luktar så gott. Har även känt mig nästan som lite full nu några dagar. Kanske bara inbillar mig men jag ser verkligen ett streck..

• Svar på tråden Hjälp mig tyda mitt gravtest!!
  • Anonym (Jag)

Ser absolut ingenting tyvärr.

• Anonym (Q)

Jag beklagar, men som föregående skribent så måste jag säga att jag absolut inte ser någonting.

Jag drog upp ljusstyrkan till max och har zoomat in för att försöka se en hint av något. Tyvärr. Hoppas det går vägen nästa gång.

• Anonym (Kaka)

Jag ser KANSKE en extremt svag skugga men är inte säker på om ögonen lurar mig.

När jag tittar på såna här bilder så brukar det funka att hålla för teststrecket och se om det syns något då. För det är som att det starka teststrecket kan påverka att man tycker man ser något bredvid.

• EllaLo

Kan också se ett väldigt väldigt svagt streck. Kanske är så att det är en kemisk graviditet?

Har varit med om samma, att mensen beter sig annorlunda och att jag testar positivt dock starkare än ditt test.

• Noslrac

Det är svårt att fånga på bild men i verkligheten såg både jag och min sambo strecket direkt vilket aldrig har hänt. Men saken är att även om vi längtar efter barn mycket hade vi precis bestämt oss för att börja skydda oss igen pga lite ändrade förutsättningar (jag har fått en ny anställning). Det hade såklart varit välkommet men allra helst får det gärna vänta några månader till. Tidigare har jag inbillat mig massa symtom för att jag hoppats så men så är det ju inte riktigt denna månaden.

Tack för era svar!! Jag får ju vänta så klart och ta ett nytt test imorgon. Ena delen av mig är övertygad om att det är ett spökstreck men andra delen tänker tillbaks på min och min sambos chockade reaktion imorse så fort vi såg testet haha.... det kändes så himla tydligt då i jämförelse med alla andra test jag tagit. Vi får väl se helt enkelt! Men är också rätt övertygad om att det är negativt egentligen.
  • Noslrac

Vet inte om ni kan se vad jag menar. Men detta är iallafall tredje testet som visar ett VÄLDIGT svagt streck. Så min fråga är väl helt enkelt, är det troligt att få spökstreck på 3 tester i rad??

• Anonym (Q)

På det tredje testet ser jag ett svagt svagt streck.

Jag skulle dock rekommendera att ni väntar ett tag med att testa. Jag VET att det är sjukt svårt. Har själv varit där och man vill testa dagen efter man haft samlag just för att man är så exalterad. Men försök att hålla ut. Jag håller tummarna för er!

• Noslrac

Vet att jag måste vänta några dagar. Men tycker också det känns konstigt eftersom jag precis fått min mens som idag nästan är borta. Fick lite bruna flytningar 11/5, 12/5 och började blöda mer 13/5 - 15/5. Idag är det återigen endast lite bruna flytningar. Jag trodde det var vanlig mens men å andra sidan har jag blött betydligt MINDRE än i vanliga fall.

Det första testet togs igår kväll (onödigt jag vet, men kunde inte låta bli då jag känt mig konstig de senaste dagarna). Det andra testet togs tidigt, tidigt i morse och det tredje togs efter frukost för att jag återigen inte kunde släppa om det var fel på de två första testen. Men nu när jag tredje visar ytterligare starkare blir jag ju väldigt osäker på vad det handlar om. Liksom kan man få tre spökstreck? Eller kan det vara en kemisk graviditet...?

Suck!!! Så jobbigt att inte veta haha

• Anonym (Sofia)

Jag ser solklart ett streck! Min ögon är väldigt tränade efter att ha analyserat sönder tester i över ett år nu. Det är helt klart ett streck, inga tvivel. Om det sen är ett streck för att graviditetstest är fulla av missvisande torkstreck och spökstreck på marknaden, eller för att det är en kemisk graviditet, eller för att du är gravid. Det kan bara tiden utvisa. Håller tummarna stenhårt för att det är ett streck som visar bebis i magen!

• Semlan3

Har aldrig fått spökstreck med de där testen. Har jag sett ens en antydan till streck så har jag varit gravid. Vänta två dagar och testa med cb digitalt!

• Noslrac

Men jag har ju liksom haft ?mens? precis trodde jag!! Kan jag vara gravid ändå??

• Noslrac

En till fråga, kan det verkligen vara spökstreck när 3 tester visar likadant?? Hur många spökstreck kan man få liksom haha

• Anonym (Sofia)

Jag har faktiskt fått spökstreck med dem och många i rad. Det är deras torkstreck som man ser igenom. Min man ser aldrig strecken medan min syster ser direkt. Kanske är det beroende på nyanserna ens syn klarar av att urskilja också.

Inte för att sänka hoppet eller så. Mens eller snarare en blödning kan man ju faktiskt få i samma veva ändå. Ta ett test imorgon och dagen efter och se att det ökar fint! Lycka till :)

• Anonym (Nyfiken)

Hur har det gått? Har du testat dig idag? Ser också ett svagt sträck på sista bilden

• Förväntansfull123
    Noslrac skrev 2021-05-16 20:08:51 följande:

En till fråga, kan det verkligen vara spökstreck när 3 tester visar likadant?? Hur många spökstreck kan man få liksom haha

Jag såg svaga sträck på alla dina tester du skickat :). Tog du testerna på bim eller innan?

Testa ta ett clearblue digitalt test som visar antingen gravid eller inte gravid, de är dessutom rätt känsliga.
  • Noslrac

Testade imorse med RFSU som fortfarande ger ett svagt streck. Lika tydligt som igår men dock inte tydligare. Tog ett CB dock sånt som får ett plus, det var helt blankt. Är så förvirrad, känns som det bara är spökstreck alltihop... ska jag vänta några dagar till och sen ta ett till? Eller hur gör jag nu

• Lily89

Förlåt för jag lånar din tråd, fick också übersvagt på 2 stycken RFSU test..Kan inte urskilja om det är spökstreck eller svagt positivt. Hade en kort mens senast den 4-6 maj.

• Linneado
    Noslrac skrev 2021-05-17 11:39:18 följande:

Testade imorse med RFSU som fortfarande ger ett svagt streck. Lika tydligt som igår men dock inte tydligare. Tog ett CB dock sånt som får ett plus, det var helt blankt. Är så förvirrad, känns som det bara är spökstreck alltihop... ska jag vänta några dagar till och sen ta ett till? Eller hur gör jag nu

Jag hade nog försökt avvakta en vecka och sen tagit ett vecko digitalt, de känns mer tillförlitliga. Har tyvärr hört massa negativt om RFSUs (som jag också har hemma...).
  • Linneado
    Lily89 skrev 2021-05-19 20:35:59 följande:

Förlåt för jag lånar din tråd, fick också übersvagt på 2 stycken RFSU test..Kan inte urskilja om det är spökstreck eller svagt positivt. Hade en kort mens senast den 4-6 maj.

Jag ser tyvärr ingenting :( testa ta ett digitalt du också ??
  • Noslrac

Ingen fara! Alla mina verkar ha varit spökstreck eller eventuell kemisk graviditet. Var stundvis säker på att jag var gravid pga tyckte jag såg strecken så tydligt men nej.

Svar på tråden Hjälp mig tyda mitt gravtest!!