Vilket pojknamn?
Vad tycker ni om följande pojknamn på en bebis, och så småningom på en vuxen? Fint/fult? Någonting speciellt ni tänker om namnet?
- Carl
- Axel
- Arvid
- Henning
- Bo
- Finn
Vad tycker ni om följande pojknamn på en bebis, och så småningom på en vuxen? Fint/fult? Någonting speciellt ni tänker om namnet?
- Carl
- Axel
- Arvid
- Henning
- Bo
- Finn
- Carl
- Axel
- Arvid
- Henning
- Bo
- Finn
Carl är ett fint namn.
Carl är ett fint namn.
Axel eller Bo
Hahaha oj vad hårda ord från vissa. Som ni märker är de tre första mer ?klassiska? och de tre nedre lite mer ?annorlunda?. Är lite kluven vilken stil det blir för jag gillar de klassiska namnen men de känns lite tråkiga.
Fler åsikter?
Alla namnen är bra, vackra, ståtliga, gångbara och passar hela livet. Henning är mitt absoluta favoritnamn, efter Henning Nilsson!
Axel tycker jag
Axel och Finn är superfina, verkligen favoriter hos mig.
Carl är ok men föredrar alla gånger stavningen med K.
Arvid och Henning är sympatiska namn men inga personliga favoriter.
Bo - nej. Gillar inte alls. Men det är klart, det är ju ett etablerat namn och det finns många, många värre alternativ. Kan liksom inte vara objektivt mot det.
Carl - Rätt okej okej och ganska fint namn.
Axel - Tycker för min del inte att det är alls speciellt fint, har aldrig gillat det namnet helt enkelt, men det är ju jag det.
Arvid - Riktigt fint, vackert och ståtligt! Ett av mina absoluta favoritnamn. <3
Henning - Hyfsat okej, men skulle för min del föredra typ Hilding i så fall.
Bo - Fint, men kanske lite väl kort..
Finn - Inte fint alls enligt min smak, får mig att tänka på acne, sorry kan inte hjälpa det :/
Skulle hursomhelst för min del alltså helt klart ha valt Arvid ifall jag skulle välja bland dessa.