Anonym (Jag) skrev 2021-05-16 12:11:30 följande:
Vad spelar det för roll hur långt ett foster är? Även om man mäter från huvud till säte så är ju benen inte raka utan hopdragna och ärligt talat är det väl strunt samma om det då är nästan dubbelt så långt (utdraget), man ska inte avgöra en abort pga ett fosters längd.
Varför skulle det bli en chock? Man behöver som jag sa inte titta på fostret ens en gång. Ganska makabert om du frågar mig.
Jag vill bara informera ts. Har själv gjort abort och trots att jag sett hundratals foster så gjorde det väldigt ont att se mitt egna foster och det tog lång tid att komma över. Hade själv inte psykiskt klarat av att göra en sen abort pga detta. Hellre få all info innan än ångra sig och må dåligt efteråt. Sen finns det ju de som inte känner något alls.. och då behöver man ju inte oroa sig för att må dåligt efteråt.
Många många råkar tyvärr se sitt foster ändå, vad du än tror och tycker om saken. Ibland fastnar det.. och ja det är makabert att ha ett par ben som hänger utanför. Som såklart inte är uppdragna när de är utanför uterus. Det var just därför jag informerade om hur en sen abort KAN gå till och rättade dig när du påstod att hela fostret var 12 cm i v 16. Men du verkar ha problem med fakta?
Träffar tyvärr för många som mår väldigt dåligt efteråt pga att de inte fått adekvat info just i syfte att skydda dom.