• Anonym (såkandetgå)

Den andra vårdnadshavaren ändrar veckor utan mitt godkännande

Anonvm skrev 2021-05-15 13:09:15 följande:
    Advokaten och TS hade ju som strategi att genom flytt långt bort omöjliggöra ett växelvist boende. De var så säkra att TS då skulle bli utsedd till boendeförälder och fadern få umgänge i stil med varannan helg.....
    Detta eftersom barnet bott mest hos TS tidigare och att de nu genom detta ful-drag att flytta under pågående tvist hunnit etablera barnet i sin nya miljö, och då kunna luta sig mot kontinutetsprincipen.....

Det fanns inte på TS o hennes advokats världskarta att detta kanske kunde slå tillbaks rakt i ansiktet.
    De var till o med så självsäkra att de tog inte ens med som ett sekundärt yrkande att TS önskade ha umgänge i det fall rätten skulle dömma fadern till boendeförälder....
    Vad jag undrar om TS ångrar att hon valde den där brännvinsadvokaten... Skrattande
  • Anonym (såkandetgå)
    Anonvm skrev 2021-05-15 20:43:08 följande:
    Det är mer troligt att denna advokat var den enda TS fann som var villig att ge de råden som hon ville höra....
    Förmodligen hade hon fått betydligt vettigare råd av andra vettiga advokater innan, men det var inte det som TS ville höra.....
    Låter väldigt troligt.
  • Anonym (såkandetgå)
    Anonvm skrev 2021-05-15 20:37:51 följande:
    Jag har rätt goda aningar om att TS inte lärde sig ett skvatt i alla fall.

Vissa advokater har ingen skam eller moral i kroppen, de säger bara det klienten vill höra för att få driva process och fakturera timmar.....

Förstå att det till o med finns advokater där ute som i detta läget tar uppdrag av en sån som TS och skickar brev hem till fadern med krav på att TS ska vara boendeförälder och barnet bara bo 5 dagar hos fadern.....
    Blott veckor efter att förra domen vann laga kraft.....
    Jo, sant, jag vet att en del advokater är skamlösa snarare än inkompetenta. I vilket fall skulle jag nästan tycka synd om TS om hon inte konstant betedde sig så illa.
Svar på tråden Den andra vårdnadshavaren ändrar veckor utan mitt godkännande