Anonym (Less) skrev 2021-05-20 09:13:14 följande:
Några döda liggande grenar. Ingen vid sina sinnens fulla bruk kan anse att det på något sätt förstört häcken.
Förståelse och empati? Det har jag massor av, men det måste finnas någon rimlighet i det. Jag är en väldigt snäll och omtänksam person, men jag är ingen dörrmatta. Nej jag har ingen förståelse för deras inställning att jävlas med oss bara för att. Jag har hela tiden försökt hålla god ton med dem och jag visste inte ens att det inte var okej att ta bort döda grenar som låg på vår tomt. De gick inte att knuffa ner mot "deras" sida heller, det var de för hårda för. Bortsett från det rent estetiska så gjorde dem det svårt att klippa gräset och de skapade även snubbelrisk för barnen.
Hade ingen skvallrat hade de inte ens märkt något.
Vad är det som är svårt att förstå att det inte är åverkaren som bestämmer om något blir förstört utan ägaren?
Bara för att jag tycker att dina saker inte blir förstörda när jag med uppsåt gör åverkan på dem betyder inte det att det är som jag tror.
Du visar faktiskt ingen empati eller förståelse i tråden. Inte ens för vad som ä'r rätt och fel med andras saker. Så det där med självinsikt verkar du ha en del brister i.
Jag har mycket lite förståelse för sådana som du, med noll självinsikt och som tar varje ursäkt för att jävlas, som dessutom skyller allt på andra.
Om du nu är så empatisk och förstående som du påstår, varför försökte du inte ens att prata och komma överens med grannen? Alla människor beskriver sig själva som du gör - snälla, trevliga, empatiska och förstående. Det är människor man kan prata och resonera med OM MAN VILL:
Nu kan inte ni det och du skyller allt på grannen. Vad är ditt eget ansvar i denna konflikt och varför tar du inte det ansvaret utan fortsätter att jävlas bara för att du kan?
Vad vinner du på att förklara krig mot grannen?