Inlägg från: chrissepisse |Visa alla inlägg
  • chrissepisse

Vem bestämmer över den satans häcken?

Anonym (Less) skrev 2021-05-14 20:29:52 följande:
    Men mycket är ju som sagt på deras mark, även om den bara syns från vår.
    Tyvärr kan ni, som andra påpekat, inte göra något åt det som är på deras sida tomtgränsen. Sedan förstår jag inte varför man resonerar som er granne verkar göra. Jag hade uppskattat om grannen tog hand om den del av häcken som är på deras sida.
  • chrissepisse
    Anonym (Less) skrev 2021-05-15 03:37:27 följande:
    För mig hade det varit självklart att de fått sköta sin sida om det var vår häck.

Och vi har pratat med grannen, många gånger. De säger nej för att jävlas, ser ingen annan anledning.

Vet ni anledningen till att häcken står helt och hållet på deras sida och att det inte finns, som jag uppfatttar det du skriver, någon gemensam tomtgräns (staket eller liknande)? Fanns häcken där när ni flyttade in? 

Har de gett er någon anledning till att de inte vill sköta häcken på er sida eller säger de bara nej och stänger dörren?

Vad är det för typ av häck?

• chrissepisse
    Flash Gordon skrev 2021-05-15 09:41:58 följande:
    En tomtgräns finns alltid.

Däremot kan det saknas markering av tomtgränsen såsom ett staket eller liknande men i det här fallet verkar det som att sidan av grannens häck som vetter mot TS utgör tomtgränsen.
    Slarvigt skrivet av mig. Jag menade om det fanns någon anledning till att grannen har placerat häcken helt och hållet på sin tomt men att det verkar saknas någon avskiljare på ts tomt. Jag uppfattar att det är vanligt att man har en gemensam markering av tomtgränsen. 
  • chrissepisse
    Anonym (Less) skrev 2021-05-15 12:30:35 följande:
    Det finns en tomtgräns, häcker växer precis vid gränsen mellan dem, men på deras sida.

Ja häcken fanns där, men då var den inte vanskött.

Nej de ger ingen anledning, är övertygad atr de säger nej bara för att jävlas.

Vet inte vad den kallas, det är långa spretiga grenar med små löv... Inte en "klassisk" häck, utan liknar mer en buske. Den blir aldrig grön hela vägen ner till marken, så allt de vägrar låta oss ta bort syns året runt.
    Jag skrev slarvigt. Det jag tänkte var om det finns någon konflikt från förr som ni inte känner till och som ni nu får lida för. Tror jag vet vad du menar för häck men minns inte vad den heter. Den kan i så fall bli ganska vildvuxen. 
Svar på tråden Vem bestämmer över den satans häcken?