Bonusbarn i sovrummet
Jag hade också blivit skitsur om jag haft en partner som inte ville att mina barn skulle vara i vår säng, som om de vore smutsiga. Så okänsligt!
Jag hade också blivit skitsur om jag haft en partner som inte ville att mina barn skulle vara i vår säng, som om de vore smutsiga. Så okänsligt!
Lägg ett överkast på sängen så kan de väl ligga på sängen men inte nerbäddade i den? Varför ligger de ens i sängen på dagarna?
Vi har tittat på andra lägenheter ja, men den vi har är oerhört billig och vi skulle inte kunna hitta något annat i samma storlek och prisklass. Sen kommer vi självklart att flytta till något större när jag har pluggat klart och då kommer barnen givetvis att få egna rum.
Gällande det här med att sätta gränser för barnet är det svårt när man får tillbaka ?HÅLL KÄFTEN!! Eller JAG BRYR MIG INTE!! Och kallar det barnmisshandel om han blir av med sin pryl för att sedan ringa sin mamma och klaga. Och då är helvetet loss.
Madrass till barnen i vårat sovrum är inte heller aktuellt då det inte finns någon plats för det ( barnen har som sagt det största rummet). Och som jag nämnt tidigare så renoverades deras rum förra året för att det skulle bli mer trivsamt för dom. De har en soffa där inne de kan chilla i , en 50? tv, diverse spelkonsoler osv. Så det går ingen nöd på dom.
Hade barnen varit små hade jag nog inte haft något problem med att ha de i sovrummet, men nu är ju dessa barn stora och jag tycker det är opassande att exempelvis en tonåring ska ligga i våran säng. Jag hade inte låtit min egna tonåring göra det heller om jag hade haft en.