Inlägg från: Anonym (Dr No) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Dr No)

Män som tror att man är intresserad bara för

Extroverta kvinnor som alltid är glada och trevliga, mot alla, är svårtolkade.

För ett tag sen fick jag höra av en ex-kollega (kvinna), att en annan kvinna som också jobbade där då, hade varit dökär i mig under flera år. Hon hade "väntat" på mig men till slut blev hon ihop med en annan man och flyttade från stan, och blev på smällen direkt.

Det hade inte jag fattat alls. Visst var hon trevlig, charmig, glad, o.s.v., men det tyckte jag hon var mot alla.

Sen jag fick höra detta har jag förstått vissa saker som jag inte begrep alls då när det begav sig.

Kuriöst!

• Anonym (Dr No)
    Anonym (whatiswrongwiththisguy) skrev 2021-05-12 07:38:43 följande:
    Normala och sociala män har lärt sig att läsa av kvinnors signaler, har jag läst här på FL.
    Å fan! Så enligt FL är jag vare sig normal eller social då? Dömd!

Fast det ligger nog nåt i det. Har aldrig varit speciellt 'socialt kompetent'. Är helt medveten om det. I grunden kommer det sig nog av att jag skiter i om folk gillar mig eller ej.

Men somliga gör det iaf. Den kvinna jag lever mig sedan några år: Det var definitivt hon som tog initiativet och gjorde så att jag inte kunde värja mig. Det är jag idag mycket lycklig över.
  • Anonym (Dr No)
    Anonym (K) skrev 2021-05-12 10:27:48 följande:

Undrar om det här med att läsa av varandra har mycket med att göra med att vi borde träffas mer irl? Vi är världsmästare på att använda mobilen och söka kontakt och göra fina bilder för att attrahera, kan tänka efter lite innan man svarar på meddelanden osv. Men när vi hamnar öga mot öga så fattar vi inte hur man gör med den där levande tvåbenta varelsen framför oss.

Tänk förut när man träffades på fritiden, på lilla affären i byn, på logdansen, på ungdomsgårdar, i föreningsliv osv. Ungdomar som går i skolan har ju fördel att träffas där men hur gör man när man blir äldre?

Visst det här är ganska generellt men vad tror ni, är det så?

Tror jag inte. Kvinnor och män har alltid haft att svårt att förstå varandra. Läs t.ex. Ovidius
  • Anonym (Dr No)
    Anonym (whatiswrongwiththisguy) skrev 2021-05-12 11:00:50 följande:
    Inte enligt majoriteten på FL. De flesta normala och sociala män har inga problem att förstå kvinnor. Inte heller att läsa kvinnors signaler. Det är sånt man lär sig.
    Via enkäter får man alltid fram s.k. idealresultat. I synnerhet, lär du säkert begripa, när sådana sker via ett ställe som FL.
  • Anonym (Dr No)
    Anonym (Vift) skrev 2021-05-13 07:25:33 följande:

Intressant fråga. Jag råkar inte ut för det här men har en kompis som lider av att såväl män som kvinnor faller för henne och tror att hon är intresserad. Själv tycker hon att hon är just glad och trevlig, men jag som ser det utifrån ser att hon flirtar med typ alla. Inte medvetet, men hennes grundbeteende är det som vi andra har när vi flirtar. Skrattar mycket, lång ögonkontakt, lutar sig fram mot osv. Inte sexigt eller våpigt utan just intresserat. Hon är genuint intresserad av människor. Men det ser ut som flirt.

Sen finns det kvinnor som medvetet beter sig flirtigt, bara för att locka, men egentligen inte intresserade av nåt. Inte helt ovanligt detta fenomen.

Dem lär man sig känna igen rätt snart. De klär sig utmanande, har ofta rejält dekolletage, överdriver nästan alltid.
  • Anonym (Dr No)
    Anonym (K) skrev 2021-05-13 11:47:39 följande:
    Visst kan man tycka att de är lockande och vackra att se på men berör mig inte så jag får känslor (och självfallet så finns det undantag). Gillar mycket mer de som är lite blyga, tittar i ögonen och man ser att de är intresserade men viker blygt undan blicken med ett litet leende
    Du menar att du gillar dem som SPELAR blyga/pryda :)
  • Anonym (Dr No)
    Anonym (K) skrev 2021-05-13 20:33:03 följande:
    Jo men hellre det än någon som hänger på en som silvertejp. Gillar hon som är lite svårflörtad och jag får anstränga mig lite för att "få" henne men ändå visar någon slags intresse
    Alla har vi våra fäblesser.
Svar på tråden Män som tror att man är intresserad bara för