Inlägg från: Anonym (Ann) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ann)

Män som tror att man är intresserad bara för

Nej, inte speciellt. De flesta vet hur man tar ett nej.

• Anonym (Ann)
    Pinnen2 skrev 2021-05-09 12:55:14 följande:

När jag var yngre kunde jag tro att kvinnor var intresserade för att de var trevliga och log mot mig. Det beteendet var nytt för mig så därför tolkade jag det som intresse från deras sida. Nu har jag lärt mig.

Det är trots allt det viktiga, att man lär sig av sina misstag.
  • Anonym (Ann)
    Anonym (whatiswrongwiththisguy) skrev 2021-05-12 13:36:55 följande:

Hon känner sig taskig. Killar som tror en massa bara för att hon är glad och trevlig, är jobbiga för tjejer.

Så det blir problem för tjejer också.

Struntprat! Pinnen har helt rätt. Så länge killen respekterar ett Nej är det inget problem. Ditt resonemang innehåller så många logiska kullerbyttor att man baxnar. Ingen vet att man får ett ja när man frågar. Hur skulle man kunna veta det? Hur ska killen veta att hon ev skulle kunna vara intresserad? Hur ska han veta att hon inte redan är upptagen? Hur ska han veta att hon inte är lesbisk? Hur ska han veta att hon kanske inte är intresserad av att träffa någon alls av gud vet vilken anledning ? Om du tänker fortsätta envisas med att killen ska förstå det förväntar jag mig svar på dessa frågor. Tydliga sådana.

Det kan finnas enstaka tjejer som tycker det är jobbigt om de måste säga nej men för de flesta är det inget problem utan något man som vuxen förväntas kunna hantera. Det ingår i vuxenlivet att veta hur man ska agera om någon blir intresserad av en. Så länge killen fattar att ett nej betyder nej är det i regel inga som helst problem att han frågar om han är intresserad.
  • Anonym (Ann)
    Anonym (whatiswrongwiththisguy) skrev 2021-05-12 14:10:59 följande:

Enstaka? Nej, det är vanligt att tjejer tycker det är jobbigt med killar som tror att dom är intresserade. Kan inte en tjej få vara glad och social, utan att hon måste värja sig från ovälkomna närmanden?

Varför svarar du inte på de frågor du fick?

Och varför ignorerar du alla svar som kvinnor gett dig i tråden?
  • Anonym (Ann)
    Anonym (whatiswrongwiththisguy) skrev 2021-05-12 14:19:17 följande:

När jag kallade mig kaffedraken så skrev jag om en tjej som jag var kär i hon var 24. 20 år yngre. Jag trodde att hon var intresserad, men jag visste inte.

Alla här visste att hon inte var intresserad. Min syster också, som jag berättade detta för.

Jag visste att hon var singel.

Jag tror inte hon är lesbisk, hon hade varit ihop med killar.

Jag visste inte om hon var nöjd som singel då, eller ville träffa nån.

Nu har jag svarat på dina frågor.

Nej du har inte svarat på mina frågor. Du nämnde ett specifikt fall under vissa omständigheter med dig som frågade. Jag frågade om en allmän situation när en godtycklig kille blir intresserad av en tjej.

När du svarat på det allmänna fallet och inte ditt fall ska ska du få svar på din fega som är förvånansvärt lättbesvarad.
  • Anonym (Ann)
    Anonym (Ann) skrev 2021-05-12 14:29:22 följande:

Nej du har inte svarat på mina frågor. Du nämnde ett specifikt fall under vissa omständigheter med dig som frågade. Jag frågade om en allmän situation när en godtycklig kille blir intresserad av en tjej.

När du svarat på det allmänna fallet och inte ditt fall ska ska du få svar på din fega som är förvånansvärt lättbesvarad.

Och glöm heller inte bort att svara på varför du ignorerar alla svar som kvinnor gett i denna tråd.
  • Anonym (Ann)
    Anonym (olika) skrev 2021-05-12 23:12:53 följande:

Varför behöver inte kvinnor lära sig att ta ett nej? Enligt min erfarenhet är man både bög och äcklig om man tackar nej. Jag har fru och två barn hemma.

1. De flesta kvinnor klarar av att ta ett nej. Trist om det finns de som inte gör det. Finns män som inte kan ta nej heller för övrigt. Ett nej ska man kunna ta oavsett kön.

2. Off topic här.
Svar på tråden Män som tror att man är intresserad bara för