Anonym (12we) skrev 2021-05-13 22:41:15 följande:
Direkt citat från Wikipedialänken som jag tog med i det inlägget:
"
Wish.com är en e-handelsplattform där varor säljs direkt från producenter till kunder"
Producenter = De som gör produkten. Wish gör inga produkter.
Vad du skulle eller inte skulle köpa är fullständigt irrelevant. Du påstod att man alltid får behålla varan - tror du att du skulle få pengarna tillbaka och behålla en vara för 15 000 SEK?
Det är självklart bedrägligt att påstå att man inte fått varan om man de facto fått en leverans men med fel vara. Du har skrivit att hon inte gjort fel och att det bara är att behålla varan. Det är ju detsamma som att du bestämmer om säljaren vill ha den i retur eller inte?
Ja, Wish hanterar sälj och köp mellan kunder och producent. Det är vi alla överens om. Wish hanterar även reklamation och returer då det är Wish man kontaktar eftersom det är från dem man köpt varan.
Jag kan ändra till att man oftast får behålla varan som är felaktig.
Om jag ska vara ärlig, ja på Wish tror jag att jag hade fått behålla en vara till 15 000kr plus pengarna tillbaka. Men vad vet jag. Skulle aldrig köpa en vara från Wish för 15 000kr.
Ja, jag skrev att hon inte har gjort fel. Vilket hon inte har. Utgången blir densamma, ts får behålla sin 250kr felaktiga vara och får pengarna tillbaka