Anonym (nja) skrev 2021-05-13 16:05:39 följande:
Men om man ser att man kommer få fel vara skickade till sig är man väl mer än lovligt dum om man utsätter sig allt trassel? Man kontaktar väl säljaren och upplyser dom om felet och att man inte kommer hämta ut den felaktiga varan, man beter sig inte som en snålgris och bestämmer sig för att hämta ut den felaktiga varan och sen gnälla, eller hur?
Jag vet ju inte exakt hur det såg ut i ts mail och i vilken ordning saker hände, eller i vilket skede säljaren valde att byta bild.
När jag beställt från Wish har det för övrigt nästan alltid kommit direkt i brevlådan så det har inte handlat om att krångla med att hämta ut.
Men nu blir det väldigt meta och hårklyverier här. Personligen tycker jag inte att det ts gjort är moraliskt fel, det tror jag framgått här
Det verkar som att skiljelinjen går mellan de som menar att ts inte fått varan hon beställt och att det därför är rimligt att påstå det, och de som menar att ts visst fått varan hon beställt - om än med annan färg och motiv och därför borde valt en annan formulering.
Så det är en definitionsfråga huruvida den vara ts fått är den hon beställt eller ej
Personligen menar jag att beställer jag en röd minecraft-tröja och det som kommer är en gul Justin Bieber-tröja, så har jag inte fått varan jag beställt. För mig finns inget tolkningsutrymme där. NÅGOT kommer, så är det förvisso. Men inte det jag beställt. Tänker på reklamen med en som beställer en iPhone och får en banan med ett äpple ritat på. Han får inte heller det han beställlt.