Inlägg från: Anonym (T) |Visa alla inlägg
  • Anonym (T)

    Rätt eller fel att begära pengarna tillbaka? (Wish)

    Beställde en tröja från wish till min dotter för några månader sen, det var enda stället vi hittade just det motiv hon ville ha.

    Några dagar efter att de skickat ordern ser jag att de ändrat bilden (på klarna) till en annan. Texten stämmer ännu överens med den vi skulle köpa, så jag utgick ifrån att det blivit nåt fel med bilden.

    När den väl kom så visade det sig vara den på nya bilden. Dottern blev väldigt besviken, men tog den tröjan ändå.

    Velade om jag skulle kontakta dem och berätta vad som hänt eller bara anmäla att den inte kommit fram.

    Idag hade det äntligen gått tillräckligt lång tid från senaste leveransdatum för att begära pengarna tillbaka och det är vad jag gjorde.

    En vän påstår att jag ljög när jag kryssade i att den inte kommit, eftersom den på bilden ju faktiskt gjort det... Men jag känner att den vi faktiskt beställde INTE kom och det var lättare att göra så än att behöva bevisa att vi fått fel när de dessutom bytt bild under tiden.

    Den kostade runt 250:-, så var inte jättebillig heller.

  • Svar på tråden Rätt eller fel att begära pengarna tillbaka? (Wish)
  • Anonym (T)
    Anonym (E) skrev 2021-05-08 20:23:58 följande:

    Ja, du gjorde fel. Förstår att det är surt att motivet ändrats men varan har kommit. Reklamera och få avdrag =absolut. Att få tillbaka hela summan pga en lögn= nej.


    Varan vi beställde kom inte, det här var en helt annan karaktär, inte ens från samma sak.
  • Anonym (T)
    Postman skrev 2021-05-08 20:21:53 följande:

    Är jag inte nöjd så har jag alltid kontaktat Wish med en tydlig beskrivning varför och jag har alltid fått pengarna tillbaka.


    Sist jag fick fel var det en helt löjlig process att bevisa det. De krävde massor av bilder och att jag skulle förklara på vilket sätt det var fel, trots att både färg, form och material var fel, vilket syntes på första bilden.
  • Anonym (T)
    Anonym (E) skrev 2021-05-08 20:30:40 följande:

    Det stämmer ändå inte. Du gör som ni vill men jag håller med din vän om att det var lögn. Det blev en miss någonstans då någon ändrade en vara men att välja att "varan inte kommit" är ändå fel då en vara faktiskt kom.

     

     


    Men det stämmer ju. Varan som står i texten, den vi faktiskt beställde, kom inte. Bilder kan visas fel, det har det gjort många gånger från massor av butiker.
  • Anonym (T)
    Postman skrev 2021-05-08 20:45:34 följande:

    Ja jag har skickat in bilder och beskrivit att det inte var varan som jag beställde, de kan ju också se vad man har beställt. Jag har aldrig upplevt Wish som besvärliga när det gäller mina reklamationer i alla fall.


    De krävde massor av bilder på något som var så fånigt uppenbart.

    Att jag inte ens ville chansa den här gången är för att de kanske skulle insistera på att det är rätt eftersom bilden stämde.
  • Anonym (T)
    Studentpappa skrev 2021-05-08 20:56:36 följande:

    Det förändrar väl inte det faktum att du ljög? Dessutom behöll du väl den tröjan som kom utgår jag ifrån så det bör väl klassas som bedrägeri eller stöld.


    Hur ljög jag? Tröjan jag köpte kom inte och självklart behöll vi den andra tröjan, för du tror väl knappast det hade betalat för returfrakten?
  • Anonym (T)
    Anonym (Lögn) skrev 2021-05-08 20:58:04 följande:

    Ja det är väl klart att det var en lögn. Du fick fel vara. Du blev inte utan vara.


    Frågan var om varan jag beställt kommit, jag svarade ärligt att nej, den kom inte. Den var dessutom flera veckor försenad redan som det var.
  • Anonym (T)
    Anonym (Lögn) skrev 2021-05-08 21:10:05 följande:

    Varan kom ju, om än med ett annat motiv. De har ju inte bara ett enda alternativ att ange. Förseningen är ju en helt annan sak. Fattar inte varför du frågar. Du har ju redan bestämt dig för att du har rätt.


    Nej det var inte ens samma typ av tröja. Jag har redan förklarat varför jag inte chansade.
  • Anonym (T)
    Vargaflickan skrev 2021-05-08 21:04:58 följande:

    Det är på grund av sånt där som man inte ska handla från Wish, man får liksom räkna med att det man får inte är det man beställde.


    Handlat enorma mängder genom åren, kan räkna på ena handen de gånger jag fått fel. Ganska mycket som inte kommit fram däremot.
  • Anonym (T)

    Tycker ni överdriver enormt. Jag svarade på frågan, om det jag beställt kommit, jag svarade ärligt.

    Visst, jag hade kunnat säga att jag fått fel, men eftersom de bytt bild, den ändrades tom i mailen, så ville jag inte chansa då den ändå kostade så pass mycket. De skulle oavsett inte ha begärt den tillbaka, utan bara gett mig pengarna för den.

  • Anonym (T)
    jappe56 skrev 2021-05-11 14:11:44 följande:

    Ärlig är inte ordet man skull använda om dig ts när du tänker behålla en vara utan att betala för den


    Som sagt, jag hade fått tillbaka pengarna ändå, förutsatt att de inte nekar till att jag fått fel på grund av den ändrade bilden.

    De vill inte ha tillbaka tröjan, det fungerar inte så på wish.
  • Anonym (T)
    Anonym (men?) skrev 2021-05-11 17:12:11 följande:

    www.wish.com/return_policy

    Här kan man läsa om vad som gäller i vilket fall...


    Står det där vad man ska göra när de skickat fel artikel och dessutom ändrat bilden efter köpet är gjort?

    De bryr sig inte om att få tillbaka en tröja som de isf måste betala returfrakten för. Jag hade fått behålla både den och fått tillbaka pengarna oavsett, så länge de inte insisterar på att jag fått det jag beställde och förnekar att felet är deras. Det var det jag inte ville riskera. Det var ingen lögn, jag har ju inte fått det jag beställde.
  • Anonym (T)
    Anonym (nja) skrev 2021-05-13 16:05:39 följande:

    Men om man ser att man kommer få fel vara skickade till sig är man väl mer än lovligt dum om man utsätter sig allt trassel? Man kontaktar väl säljaren och upplyser dom om felet och att man inte kommer hämta ut den felaktiga varan, man beter sig inte som en snålgris och bestämmer sig för att hämta ut den felaktiga varan och sen gnälla, eller hur?


    1. Jag visste inte innan att det var en annan vara, texten stämde fortfarande och det har hänt tidigare att fel bild visats utan att det varit fel vara.

    2. Jag har inte hämtat ut något, den kom i brevlådan.
Svar på tråden Rätt eller fel att begära pengarna tillbaka? (Wish)