Vågar ni vaccinera er mot covid?
Nyss blev familjeliv vetenskaplig och din källa är inte en vetenskaplig artikel så den är inte giltig.
Kan du inte erkänna att du har haft fel?
Någon annan i tråden gav dig en länk en annan länk där det stod, jag citerar:
"?We haven?t seen anything this transmissible in our lifetime outside of measles and chicken pox,?"
Behöver du en översättning?
Vad i länkarna tycker du är fel?
Så jag tycker nog du ska ge en länk nu som stödjer ditt påstående för dessa länkar motsäger ditt påstående men jag förstår om du inte kan
"För att skydda personer som är 65 år och äldre (personer födda 1956 och tidigare) mot sjukdomen covid-19 bedömer Folkhälsomyndigheten att vaccinet Vaxzevria (Astra Zeneca) mot covid-19 kan användas i Sverige.
Personer som är 64 år (födda 1957) och yngre ska i nuläget inte vaccineras med Vaxzevria. Denna rekommendation gäller tills vidare.
I mitten av mars pausades användningen av vaccinet på grund av en utredning angående ett fåtal fallrapporter om blodproppar i kombination med blödning. Den misstänkta och sällsynta biverkan har framför allt rapporterats hos yngre personer.
Efter Europeiska läkemedelsmyndighetens (EMA) utlåtande och avstämningar med experter i både Sverige och andra länder beslutade Folkhälsomyndigheten att återuppta vaccinationerna för personer 65 år och äldre.
I Europa har Vaxzevria getts i över 20 miljoner doser. Vaccinet ger ett mycket bra skydd mot allvarlig covid-19. Det bedöms minska smittrisken och bidra till att minska spridningen av covid-19 i samhället.
Varje vaccination är ett steg mot att kunna återgå till ett liv utan de restriktioner som råder just nu."