• EpicF

Vågar ni vaccinera er mot covid?

klyban skrev 2021-06-25 16:00:20 följande:

Saklighet om vaccination, men du har slutat att svara på allt.

Det står klart och tydligt vad poängen är, det enda du berättar att du inte läst.Och du kan precis när du vill läsa poängen, så vad väntar du på där?

Vad är poängen med dina inlägg med meningslöst irrelevant babbel?
  • EpicF
    klyban skrev 2021-06-25 16:13:23 följande:

Pfizer och moderna läste jag hade 65% skydd vid en dos på Delta COVID-19, två doser tror jag inget svar finns på hur bra det är då.

Nån som vet om ett finns nått om de som har tagit två doser och procent?

95% skydd med två doser. Ska vara samma på delta-mutationen.
  • EpicF
    klyban skrev 2021-06-25 17:02:11 följande:

Det stod där och läsa, men du läste aldrig.

Så upp till dig, och det betyder som brukligt osaklighet av dig.

Och vill vara saklig, så finns allt du behöver.

Saklig? Dina inlägg är långt ifrån sakliga så jag undrar igen, vad poängen med dina inlägg? Du svarar inte på inlägget du citerar. Du svarar inte på frågor och di kan inte ens svara på vad din poäng är.
    klyban skrev 2021-06-25 17:02:11 följande:

Inte själv sett dessa, men låter logiskt och med en sådan procent redan vid en dos.

Hade det varit 95% skydd med en dos så hade vi inte behövt två doser.
  • EpicF
    klyban skrev 2021-06-26 11:10:59 följande:

Hade du läst så hade du vetat om poängen, antar du känner dig ägd av fakta och poängen.

Låter fortfarande logiskt med att procenten ökar vid dos två till en nivå som tar Delta, eller är du av en annan tanke att det inte gör.

Jag har läst vad du har skrivit. Meningslöst babbel.
  • EpicF
    klyban skrev 2021-06-26 11:36:29 följande:

Ja, jag vet du kallar saklighet för det, men det berättar också att du inte har någon saklighet att ge oss.

Det betyder jag hade rätt och min poäng står ohotad om den medicinska nyttan.

Och jag gav dig chansen säkerligen FEMTON GÅNGER, och du berättar du inte har förmågan att vara saklig tillbaka.

Saklighet är saklighet. Det du skriver är inte saklighet.

Att du anser att den medicinska nyttan är högre med vaccin jämfört som ovaccinerad är din sak. Detta anser också sjukvården. Även jag anser det för mig.
  • EpicF
    klyban skrev 2021-06-26 14:03:39 följande:

Yup, och där var poängen också att det var extremt övertydligt.

Utan saklighet säger man inget, och saklighet ser du som babbel och när jag ger dig saklighet(Du svarar då aldrig på nått), och vad mer behöver man säga efter den punkten?

Du har inte ens en poäng med dina inlägg. Poängen saknas.

Du har inte skrivit något som är sakligt.
  • EpicF
    klyban skrev 2021-06-26 17:50:17 följande:

Tryck visa endast Epic.Jag önskade vi kunde prata om ämnet, men problemet när det blir fel för epic så blir det väldigt konstigt efter denna punkten, och det är mer än jag som observerat och adresserat.

Om du vill diskutera så får faktiskt svara på de inläggen du får, inte vara från mig, istället för att komma med massa irrelevant meningslöst babbel.
  • EpicF
    klyban skrev 2021-06-26 18:52:17 följande:

Dock vet ingen varför, och det är även ologiskt och med tanke på alla skadade och döda och med den galet låga prevalensen för svår biverkning.

Varför hon väljer att inte vaccinera sig i första taget är hennes enga personliga orsak. Och inget du eller andra faktiskt har med att göra
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2021-06-26 20:06:32 följande:

Läsförståelse? Läs HELA meningen! 

Jag läste hela inlägget, inte vara en mening.
  • EpicF
    Anonym (Y) skrev 2021-06-27 00:43:26 följande:

Jag har förstått det som att du som vaccinerad kan sprida smitta med, och att den största anledningen att ta vaccinet är att man minskar risken för svår sjukdom och inläggning.

Jag vet flera personer som fått Covid - 19 efter båda doserna, troligen hade de blivit sjukare utan vaccin men smittade blev de.

Jag har med blivit smittad trots att jag jobbar hemma, bara träffar närmsta familjen, handlar i närmaste affär precis som dom.

Känns så orättvist på nåt sätt att bli smittad fast man är vaccinerad och följer rekommendationer. Jag kommer avvakta lite även om det snart är min tur då jag har antikroppar.

Men kommer förmodligen ta i höst. Har ett tag till på mig att fundera.

Det stämmer att man fortfarande båda kan sprita smittan vidare och få den själv som vaccinerad.
Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?