Anonym (Dvh) skrev 2021-12-02 09:53:43 följande:
Vaccinerat mig igår spruta nr 2, ligger nu och är sjuk och svarar här i FL:)
Skulle inte vaccinera mig om inte jag jobbade inom vården (var ledig i över ett år) nu skall börja jobba och så måste jag flyga, annars skulle jag inte gjort det. Kommer att undvika om möjligt vaccin nr 3.
Har rest under 1,5 år i Europa, mask och sprita händerna är vad som gällde i affärerna, uteserveringar, inga tillställningar med mkt folk. Har inte varit sjuk i något överhuvudtaget mot att vara förkyld minst 5 ggr per år normalt. Jag kommer att fortsätta ha mask i tunnelbana, buss, affärer och på jobbet också. Masken skyddar uppenbarligen mot all sorts virus.
Så naivt. Du bör informera dig bättre. Dels så behöver man inte vara rädd för vaccinationen. Det kan inte bli sena biverkningar, det har aldrig varit något senare än allra högst 2 månader efter vaccination, och nu är det nästan ett år sedan man började.
Du är förskyld minst 5 gånger år? Jag har inte haft en förskylning på 2 år tills jag fick antagligen RS-virus för några veckor sedan. Och covid för ett år sen. Så bra verkar ju inte dina åtgärder funka då. Det mesta är ju i luften, då hjälper det inte så mycket med att sprita händerna.
Visst, jag har börjat med mask igen också på tunnelbanan. Men då FFP-2-mask. Inte dessa tunna masker, de hjälper ju inte mycket. Och även vid FFP-2-mask så kan virus gå igenom. Virus är väldigt små.