klyban skrev 2021-05-16 11:32:24 följande:
Du pratar om obetydliga saker nu.
Det är precis som du låtsas.
Faktum är vattenkoppor är mycket smittsamt, och väldigt ovanligt med att få en andra gång.
Som du förstår är bältros samma virus
Och det är virus som man blir smittad av
Och enda skillnaden när man smittas en andra gång och är immunförsvaret inte längre i högre ålder klarar av att hålla detta virus borta.
Men få vattkoppor två gånger är samma sak som du gör ett svartvitt argumentation, då de är så få att du aldrig får en poäng ens.
Inte ens någonsin.
Börjar faktiskt undra om du inte ska läsa det du googlar till dig lite mer, för det verkar vara stora kunskapsluckor för dig när det kommer till vattenkoppor.
Eller är det medvetet?
Man kan få vattkoppor en andra gång.
Det är helt rätt att bältros kommer av samma virus som vattkoppor och att man kan få det efter att man har haft vattkoppor. Alla får dock inte det.
Vad är det du vill att jag ska googla? Har inget behov av att googla kunskap jag redan sitter inne med.
Ja, vattkoppor är mycket smittsamt. Dock inte lika mycket smittsamt som covid-19, vilket jag har sagt tidigare. Vattkoppor sprids genom luften, hostningar och nysningar och genom hudkontakt.
Covid-19 är också luftsmitta men också kontaktsmitta, dvs det kan smitta genom ytor. Det gör dock inte vattkoppor. Vilket gör covid-19 mera smittsamt och smittar fortfarande än vad vattkoppor gör.
Man kan få vattkoppor en andra gång, ja det är ovanligt med händer då och då. Precis som kan faktiskt kan få covid-19 en andra gång, också det ovanligt men har hänt.
Jag har själv haft vattkoppor som barn och även bältros några år efter. Inget av det var speciellt kul att ha.
Har även haft kikhosta och påssjuka, trots vaccin.