Vågar ni vaccinera er mot covid?
Antagligen Påvens länk, för du har ju inte gett några. Men den motsäger ditt påstående. Den visar ju att de allra flesta som blir svårt sjuka är ovaccinerade.
Det säger INGENTING. Obegripligt. Vem, när?
Antagligen Påvens länk, för du har ju inte gett några. Men den motsäger ditt påstående. Den visar ju att de allra flesta som blir svårt sjuka är ovaccinerade.
quote=81364866][quote-nick]Anonym (Moa) skrev 2021-09-08 20:03:49 följande:[/quote-nick]Du menar på fullt allvar att ingen kan bli immun av vaccinet eller av att genomgå en Covid-19 infektion.
Kan du länka till någon källa som stödjer ditt påstående?[/quote]
Immunitet betyder inte att man inte kan bli infekterad däremot minskar det risken för att utveckla sjukdom.
Immunitet används ofta med en procentsats inom sjukvården vilket egentligen blir fel när det översätts i media då "immun" är lika med ett 100% skydd för många.
Huruvida det finns någon människa som har ett 100% skydd mot covid är det ingen som vet, skulle vara ett ganska groteskt försöksexprement att utsätta någon för. Däremot finns immuna, vilket följs av en procentsats på immunitet.
Jag har inte vaccinerat mig ännu, är rädd för viruset men även rädd för sprutan. Undrar hur det påverkar fertiliteten, många kvinnor rapporterar om rubbningar med mens osv. Hur påverkar vaccinet på lång sikt, ingen som vet. Vet inte alls hur infektionen skulle slå mot en heller, alla kommer nog förr eller senare få den...
Sen hör jag om vaccinerade som hamnar på iva, men det mörkar media? Börjar mer å mer bli liksom skeptisk.. varför kommer inte hela sanningen fram?
Tog svininfluensa vaccinet och tagit vaccin i allmänhet genom åren men detta är inte helt självklart tycker jag..
Är procent så svårt och förstå för dig?
Vem har sagt att inte gruppen kan utveckla sjukdom?
Undrar då vi säger att det är 10-35% som gör.
65-90%...immunitet, högre skydd mot svårt sjukdomsförlopp, postvcovid ett ökat skydd med50% för de få som smittas.
osv...
Nyss argumenterar du för ordet betydelse och ignorera procentsatsen, och nu ska vi ignorera procentsatsen för att vissa blir smittade, ja, det är var procentsatsen berättar, en del kan bli smittade, andra inte.
Detta är väldigt simpelt faktiskt, sen vem som smittas och inte smittas av dessa procentsatser, ja, det är en gåta för oss alla.
Och hade inte den gåtan funnits, så hade ju vi gjort vaccinen till 100%, men det faller ju under självklart.
JAg får den klara känslan att man tar den gruppen som inte får en immunitet, och vill göra det till desinformation och INGEN får en immunitet.
Denna procentsats verkar var det mest svåra på jorden för vissa, där de berättar nej, jag förstår inte procentsatser, för det är vad svaren berättar.
Det mest udda är det sen när man springer till ordboken, och berättar nej, procentsatsen som är påkopplad för beskriva nivån av immunitet, "den vill jag inte veta av!!", det är de sfvaren vi får om immuniteten.