Inlägg från: AndreaBD |Visa alla inlägg
  • AndreaBD

Vågar ni vaccinera er mot covid?

EpicF skrev 2021-08-28 10:30:54 följande:
    För att det är sanning.
    Det är just INTE sanningen. 
  • AndreaBD
    EpicF skrev 2021-08-28 11:17:39 följande:
    Ja, är det nytt att 14 600 har dött av covid-19?
    Du kan ju hitta exakta antalet på FHMs hemsida eller på många andra ställen...
  • AndreaBD
    Anonym (M) skrev 2021-08-28 14:11:44 följande:
    Låt oss återgå till samma exempel som tidigare. Man har sett ett samband mellan CMV-infektion och MS. Inte alla som får CMV får MS. Inte alla som har MS har haft CMV, men sambandet finns.

Om 4 miljarder människor får CMV-infektion under 2021 så skulle det givetvis inte visa sig förrän om 10-20 år om en stor andel av dessa får MS senare i livet.

Jag påstår fortfarande inte att något liknande skulle ske av covid-vaccinet. Jag betonar att jag är för vaccin och själv vaccinerad, och tror inte att något farligt kommer dyka upp i framtiden, men återigen - vi VET inte. Vilket är det enda EpicF skriver.
    Men det är ju såna saker som inte direkt är biverkningar utan som bara, i ganska liten omfattning, en bidragande faktor. Ungefär som med cancer - många olika faktorer inblandade. Ungefär som blodpropp med P-piller eller bröstcancer av hormoner under klimakteriet (där man dessutom har MINDRE risk för en annan cancerform). 
  • AndreaBD
    Anonym (Moa) skrev 2021-08-28 13:54:08 följande:

Jag har länge misstänkt att du bara är här för att skrämmas och att du inte bryr dig om den fakta vi känner idag.

Bra att du äntligen erkänner det så vi vet.

Var kommer det där "ja" ifrån? Jag skulle just kolla vad exakt Epic svarade på. Men inlägget finns ju inte!? 
  • AndreaBD
    klyban skrev 2021-08-28 15:43:05 följande:

Vi måste ta med tillägget att jämföra med infektion av virus, det är inte vaccin och skador av vaccin.
    Det exemplet hade bara funkat om om man pratat om patogenen och vaccinet, och sen de stipulerade 10-15åren på detta.

Lite udda att M tror ett virus möjlighet att skapa sjukdom längre fram, är ett argument för ett vaccin.
    För redan där börjar man prata om annat än vaccinets skador som är få.

Det här förstår jag tyvärr inte, kan du förklara?
  • AndreaBD
    EpicF skrev 2021-08-28 16:47:48 följande:
    Fortfarande 50% chans att klyban har rätt eller fel.
    Sannolikhetsräkning i all ära, men det är ju ganska uppenbar att risken för sena biverkningar inte är 50 %,  det är inte ens 1 % antagligen. 
  • AndreaBD
    EpicF skrev 2021-08-28 16:49:59 följande:
    Inlägg #4125, skrivet idag 10.31. Det finns fortfarande kvar.
    Jaha, tack. Där säger du ja till att du menar att skrämmas? 
  • AndreaBD
    EpicF skrev 2021-08-28 16:43:09 följande:
    Och hur vet DU det när inte ens forskningen kan svara på det?
    För att det inte lär vara  helt annorlunda än vid andra vaccinationer. Vi vet vad vaccination gör, hur det påverkar kroppen. Och där spelar det inte heller någon viktig roll att det är en ganska ny metod. Det blir ändå en liknande process. 
  • AndreaBD
    klyban skrev 2021-08-28 17:23:37 följande:

M berättade om CMV viruset och applicerade ett virus skadlighet på ett vaccins skadlighet och tex MS skada av detta virus.(en annan fråga hur stor är den prevalensen?)
    Det är ett falskt argument pga att det är ett virus och inte ett vaccin och att det är just vaccinets skadlighet M INTE pratar om där, utan ett virus skadlighet i det långa loppet.

Är det nått som är oklart vad jag säger där, fråga igen och vad och jag gör ett nytt försök att förklara om det var inte klart nog än.

Men då förstår jag, tack. Visst. Det ÄR ju också mer sannolikt att en genomgången virusinfektion kan ge skador i kroppen - så som M också förklarade. T.ex. att man kan bli steril av ... röda hund, tror jag. Även av påssjuka förresten, men där är det män, och man kan också bli döv efter påssjuka. Eller får skador på hjärtat, eller hjärnan av komplikationer vid mässling. Många skador som kan följa på genomgångna barnsjukdomar. 

Om man däremot kollar vad vaccinationer  skulle ha gett för skador så har vi..... narkolepsi? Och bara de som har anlag för det..
  • AndreaBD
    Anonym (M) skrev 2021-08-28 16:13:26 följande:
    Det finns en hel del rosa djur. Jag tvivlar på att alla dessa är målade med färgburk. Mutationer uppstår, och i framtiden skulle det kunna finnas elefanter som muterat till rosa färg. Rent teoretiskt. Jag tror inte att det kommer hända, för att vara tydlig.
    klyban skrev 2021-08-28 15:43:05 följande:
    Samma som fakta säger idag att det är omöjligt att epics påstående kommer ske, pga avsaknaden av de skador som krävs för det ska ske.

Lite udda att M tror ett virus möjlighet att skapa sjukdom längre fram, är ett argument för ett vaccin.
    För redan där börjar man prata om annat än vaccinets skador som är få.

Epic har inte påstått något annat än att vi inte VET.

Om virusinfektioner har potential att skapa sjukdomar på lång sikt, spelar det förstås in exakt VAD i infektionen som ger den ökade risken framöver. Om det (mot förmodan) skulle handla om att just antikroppar mot det specifika viruset har del i sjukdomsprocessen, så kan det såklart överföras även på antikroppar efter vaccin.
    Jag betonar igen att jag INTE tror att detta kommer ske med vaccin mot covid-19.

För övrigt finns studier som talar för att vaccination mot Haemophilus influenzae skull kunna ge en liten ökad risk för diabetes typ1.
    www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1114674/

Intressant. Men lite ökad risk räknas väl inte heller som biverkning? Det mesta  man gör i livet ökar ju risken för något. Några få saker minskar risken, måste man säga för att vara rättvis.

Vet du förresten om man har någon uppfattning om man kan vara immun mot covid efter vaccination, tillfälligt åtminstone? De här över 90 % skydd som vaccinen ger är väl skydd mot att bli allvarligt sjuk, men kan man också lista ut hur många som blir riktigt immuna? 
Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?