Vågar ni vaccinera er mot covid?
Här kan du se hur få som dör gentemot tillfrisknar
Kan du dela med dig av den forskningen som säger att Covid sprids via ytor?
Tack för länken:
Där står:
www.who.int/news-room/q-a-detail/coronavirus-disease-covid-19-how-is-it-transmitted
We know that the disease is caused by the SARS-CoV-2 virus, which spreads between people in several different ways.
The virus can spread from an infected person’s mouth or nose in small liquid particles when they cough, sneeze, speak, sing or breathe. These particles range from larger respiratory droplets to smaller aerosols.
People may also become infected by touching surfaces that have been contaminated by the virus when touching their eyes, nose or mouth without cleaning their hands.
Further research is ongoing to better understand the spread of the virus and which settings are most risky and why. Research is also under way to study virus variants that are emerging and why some are more transmissible. For updated information on SARS-CoV-2 variants, please read the weekly epidemiologic updates.
Men delta-varianten sägs ju nu vara lika smittsam som vattkoppor (var en stor nyhet för någon vecka sedan), dvs en rejäl uppgradering av smittsamheten på Covid-19.
Det finns ju tyvärr en stor risk att de ovaccinerade kommer nås av denna smitta även om många vaccinerar sig.
Vågar man välja risken att få Covid-19, som ovaccinerad?
Jag vågar det inte. Så mycket skit som Covid-19 kan ge, även långt efter infektionen är över.
via.tt.se/pressmeddelande/psykiatrilakare-varnar-covidinfektion-kan-utlosa-psykos&releaseId=3303309
Lite fakta om vaccineringens effekter:
Jag tror jag hörde det på nyheterna i våras när det var ont om vaccin.
Nu är det väl inte ont om vaccin längre, eller?
Nästan 80% av de som får har tagit sin första dos så jag tror du kan boka din tid.
Jag tror man sagt vänta till de som har antikroppar, inte för din egen skull utan som en solidaritetshandling till andra som inte har antikroppar och inte fått möjlighet att få vaccinet ännu. Den som har antikroppar är inte i samma akuta behov av en vaccinering.
Följande säger vårdgivarguiden:
vardgivarguiden.se/utveckling/2019-ncov/vaccination/faq/
Ska personer som haft covid-19 vaccineras?
Ja, det finns ju en del i denna tråd, t.ex Ess, som gärna hade släppt viruset fritt och låtit det ta dem de tog...
Denna person skriver också att den levt som vanligt genom hela pandemin och att det minsann gått bra.
Finns alla sorter helt enkelt.
Länk 1, 2 och 4 fungerar inte.
Länk 3 går bara till första sidan för www.augsburger-allgemeine.de/
Har du några bättre länkar? Lämpligt vore om du kunde länka till vetenskapliga rapporter.