EpicF skrev 2021-06-09 15:46:49 följande:
Har man hög benägenhet för att lätt få blodpropp så är prevalensen för blodpropp av vaccinet irrelevant.
Du har gjort sönder ordet "hög" och med den extremt låga prevalensen.
EpicF skrev 2021-06-09 15:48:19 följande:
Så alla andra utom du ska diskutera saklighet? Men du får fabulera och fantisera hej vilt.
Sker inte, och när det är en spekulation så brukar det också vara uppenbart, då det saknas fakta.
Men sånt kan man om man kan något om sjukvård.
EpicF skrev 2021-06-09 15:54:35 följande:
Har man hög benägenhet för just blodpropp så är den lika hög vid p-piller som vaccinet, då ffa AZ. Så nej, inga dumheter.
Du gör sönder ordet hög där, ingen förstår vad du vill ha sagt med det malplacerade ordet och på något som har en så EXTREMT låg prevalens, alltså den totala motsatsen mot hög.
Men för all del, förklara hur en handfull ska bli till relativt högt.
Du för falsk argumentation och hetsar med hög på blodpropp, som har en extremt låg prevalens.
Och det är ingen som ens förstår varför du gör så, då du aldrig berättar.
AndreaBD skrev 2021-06-09 16:28:35 följande:
Nu har jag gått tillbaka tre sidor i tråden, men det är så mycket fram och tillbaka att jag inte hittar om det verkligen handlade om personlig benägenhet att få blodpropp. Så hade inte jag förstått det. Det vore ju inte heller intressant i sammanhanget. Och så kan det förstås vara.
Men jag menade förstås att risken att få blodpropp av vaccin är lägre än den att få blodpropp av p-piller.
Vi har lärt oss i tråden att denna användare säger en sak, så kommer vi och berättar va, så är ju det inte, sen låtsas h*n om att h*n aldrig sagt det.
Men ordet hög här, även i relativ form, det är att återge det så extremt brutalt fel.
Och man vid den punkten ställer sig frågande till vad som händer, för det är rätt onormalt att överdriva så extremt som med "hög".