Inlägg från: Anonym (Moa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Moa)

Vågar ni vaccinera er mot covid?

Anonym (Z) skrev 2021-07-26 20:41:59 följande:
    Är så glad över mina. 2 moderna. Är för andra gången denna sommar i mitt boende i Spanien. Detta året har varit hemskt på alla sätt, förlorat mina föräldrar och min familj har levt hysteriskt strikt. Just nu känner jag mig fri och levande och är enormt tacksam över vaccinet - bryr mig inte det minsta om ev biverkningar som förmodligen inte kommer att inträffa. Jag lever här och nu och är oerhört tacksam för den glädje vaccinet har gett mig efter detta dryga år

Ja, vilken räddning för världen att vaccinet kunde komma så fort. <3

Snart ska jag också få min andra dos. Jag är oerhört glad för det.

Jag ser fram emot att kunna åka tillbaka till jobbet. Har jobbat hemma sedan tidig mars 2020... och till att börja med ska vi vara kvar hemma även efter sommaren.

• Anonym (Moa)
    Ess skrev 2021-07-27 09:27:00 följande:
    Tar det igen, vaccinet ger ett smalare skydd eftersom man inte sprutar in avdödat virus, nu ska kroppen bara känna igen ett spikprotein och bilda antikroppar mot det.
    Googla namnet

Jag googlade namnet och jag får upp en massa facebook-sidor och youtube-klipp.

Länka gärna till forskningen du sa att du läst.

• Anonym (Moa)
    Ess skrev 2021-07-27 15:27:55 följande:
    Jag har läst hennes makes sammanfattning av hennes forskning, vilket jag skrev tidigare.

Jaha, kan du länka till hennes mans sammanfattning av sin frus arbete då?

Jag är väldigt nyfiken på hur det stödjer dina uttalanden om att vaccin ökar på mutationerna av Corona (på vilket sätt för övrigt för viruset muterar ju hela tiden) samt att det vore bättre att ha släppt viruset fritt och låtit det ha sin gång.

• Anonym (Moa)
    Pope Joan II skrev 2021-07-28 15:43:23 följande:
    Är det någon (vettig) som vet något om vad menstruationsrubbningarna som eventuellt har ett samband med covid-vaccin i sådana fall skulle bero på? Finns det någon arbetshypotes bland dem som tittar på ett eventuellt samband?

Själva sjukdomen Covid-19 verkar kunna påverka det mesta i kroppen.

Jag hittade följande från januari 2021

www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S1472648320305253

Conclusions

Average sex hormone concentrations and ovarian reserve did not change significantly in COVID-19 women of child-bearing age. Nearly one-fifth of patients exhibited a menstrual volume decrease or cycle prolongation. The menstruation changes of these patients might be the consequence of transient sex hormone changes caused by suppression of ovarian function that quickly resume after recovery.

• Anonym (Moa)
    Anonym (Logisk) skrev 2021-06-08 23:09:15 följande:
    Varför ska man ta ett vaccin som är osäkert och inte ändrar någonting pga ett virus som dödar 1% av de som smittats världen över.. Ge mig ivermectine Elller hydrokloroxin (stavning). Det är bevisat att det hjälper.
    Ett osäkert framstressat vax är det enligt mig naaiva idioter som tar och jag är ganska säker på att ni får lida för det i framtiden för att ni är Får som inte tänker logiskt utan rättar in er i ett led och lägger ut vaxxinbilden på fb så ni får ta emot trofen som duktiga idioter..
    Ni tycker såna som mig är ego.. Jag tycker ni som tar det är naiva idioter.. Punkt slut.. Ni kan skriva hur mycket ni vill.. Jag kommer inte svara.. Lycka till med livet om nått år då komplikationerna kommer.
    Fucking idiots
    Tycker du också man skulle släppt viruset fritt, låtit det ha sin gång, låtit viruset ta de svagaste....? 
  • Anonym (Moa)
    Ess skrev 2021-07-28 19:47:05 följande:
    COVID Live Update: 196,271,823 Cases and 4,197,345 Deaths from the Coronavirus - Worldometer (worldometers.info)

De allra, allra flesta blir faktiskt friska efter covid. 

Du som ville släppa viruset fritt; hur många hade du tyckt varit acceptabelt som hade dött och hur många hade varit acceptabelt för dig med post-covid, hur många med lungskador?

Från start har det sagts att de flesta klarar sig, men vi är ju en del som bryr oss om andra...

• Anonym (Moa)
    Ess skrev 2021-07-29 09:14:39 följande:
    Nej risken att sprida smittan blir inte mindre av vacc.

Jag har redan gett dig länkar som motsäger det du sprider ut.

Vaccinering minskar smittspridningen massor av två stora anledningar:

Det minskar risken att insjukna Om man ändå insjuknar produceras färre virusmängd i kroppen och risken att sprida viruset går ned avsevärt mot att ha varit ovaccinerad sjuk i Covid-19
  • Anonym (Moa)
    Ess skrev 2021-07-29 09:30:00 följande:
    Det jag har läst motsäger det du sprider ut.
    Länka till den forskningen då, eller är det någon som hört något om någon som skrivit ett inlägg på facebook...?
Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?