• Anonym (Rädd)

Vågar ni vaccinera er mot covid?

Jag fick Astras vaccin innan stoppet och blev otroligt sjuk väldigt länge och fick söka akutvård, kan ibland nu tänka att det faktiskt kunde ha gått väldigt illa för mig.

Är nu så rädd att ta vaccin även av annat märke. Är i 30-årsåldern och helt frisk.

Vill hjälpa till och stoppa pandemin, vill kunna resa osv. Måste jag verkligen vaccinera mig som frisk och ung?

Vad tänker ni kring vaccinering?

• Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?
  • EpicF
    klyban skrev 2021-05-16 12:24:14 följande:

Nope, irrelevant att ta upp nått som knappt existerar.

Men bra, nu vet jag att du använder det som ett svartvitt argumentation.

Men annars äger även 1177 att man får det bara en gång,m sen är det bältros som gäller.

Stora fråga är dock varför du ger desinformation pm vattenkoppor.

Vattekoppor är fortfarande lika smittsamt, och vem sagt det var samma virus

Fakta är att vattenkoppor är ett smittsamt virus som man får en gång, och får man det igen så är bältros det som dominerar totalt den andra gången man smittas av samma virus.

Dock är det ingen som ens vet vad du vill ha sagt med vattenkoppor och de fel då återger där.

Kanske desinformation är din sak, kan det vara så?

För det skulle förklara allt.

Jo, detr relevant eftersom det existerar. Har haft två patienter som fått vattkoppor en andra gång. Inte bältros, utan vattkoppor. Jag vet vad 1177 säger. Och tyvärr så är inte 1177 alltid så bra som det bör vara.

Vad är det för desinformation jag gett om vattkoppor?

Jag har aldrig sagt att vattkoppor inte är smittsamt. Jag har sagt att det inte är lika smittsamt som ex covid-19, vilket det inte är. Så den stora frågan är vad är det för desinformation jag enligt dig har gett om vattkoppor?

Diskussionen om vattkoppor kom upp pga vaccinet mot vattkoppor. I mina ögon är det ett onödigt vaccin, det är dock min åsikt och ingen fakta. De som önskar art vaccinera sig mot vattkoppor gör det. De som inte önskar gör det inte. Valet är fritt. Jag bryr mig inte vad folk väljer.
  • EpicF
    klyban skrev 2021-05-16 12:24:14 följande:

Nope, irrelevant att ta upp nått som knappt existerar.

Men bra, nu vet jag att du använder det som ett svartvitt argumentation.

Men annars äger även 1177 att man får det bara en gång,m sen är det bältros som gäller.

Stora fråga är dock varför du ger desinformation pm vattenkoppor.

Vattekoppor är fortfarande lika smittsamt, och vem sagt det var samma virus

Fakta är att vattenkoppor är ett smittsamt virus som man får en gång, och får man det igen så är bältros det som dominerar totalt den andra gången man smittas av samma virus.

Dock är det ingen som ens vet vad du vill ha sagt med vattenkoppor och de fel då återger där.

Kanske desinformation är din sak, kan det vara så?

För det skulle förklara allt.

Du antydde att det var samma virus. "

Och av EXAKT samma virus som är så smittsamt." Dina ord i inlägg 208
  • EpicF
    Anonym (Moa) skrev 2021-05-16 12:32:00 följande:

Jag har, vad jag vet inte diskuterat med dig i andra trådar.

Läste du programmet utan att börja med yrket efteråt?

Eller har du kanske bytt yrke?

Jag skulle verkligen förstå om du bytt.

Jag skrev att vattkoppor är väldigt smittsamt. Jag har aldrig jämfört vattkoppor med Covid på något vis. Jag har bara talat om vilka vaccin vi valt att ta i min familj. Då skrev du:

Vaccin mot vattkoppor är onödigt Det är felaktigt att säga att vattkoppor är väldigt smittsamt. Jag har aldrig haft för avsikt att jämföra vattkoppor och Covid på något vis jag har bara velat berätta vilka vaccin vi tagit. Du väljer förstås vilka du vill ta. Ingen tvingar dig till vaccin.

Nej, jag har väl aldrig sagt att du har diskuterat med mig i andra trådar?!

Nej, varför skulle jag ha bytt? Bara för att jag inte tycker att vattkoppervaccin är nödvändigt så innebär inte det att jag måste byta yrke. Min åsikt är att alla som vill ta diverse vacciner gör det. Och de som inte vill gör det inte. Ingen vidare diskussion om det då folk gör precis som de vill.

Nej, det var jag som sa att det inte är lika smittsamt som covid-19 som svar på varför jag anser att det är ett onödigt vaccin och varför jag valt att inte ta det.

Jag har aldrig skrivit att det är felaktigt att säga att vattkoppor är väldigt smittsamt. Enda jag sa är att det inte är lika smittsamt (väldigt snittsamt) som ex covid-19.

Nej, I Sverige har vi inte vaccintvång. De som vill ta olika vacciner gör det och de som inte vill gör det inte. Jag är för en stor del vaccin och andra vacciner tycker jag personligen är onödiga att ta. Det innebär dock inte att jag är emot vaccin.
  • klyban
    EpicF skrev 2021-05-16 12:45:05 följande:
    Jo, detr relevant eftersom det existerar. Har haft två patienter som fått vattkoppor en andra gång. Inte bältros, utan vattkoppor. Jag vet vad 1177 säger. Och tyvärr så är inte 1177 alltid så bra som det bör vara.

Vad är det för desinformation jag gett om vattkoppor?
    Jag har aldrig sagt att vattkoppor inte är smittsamt. Jag har sagt att det inte är lika smittsamt som ex covid-19, vilket det inte är. Så den stora frågan är vad är det för desinformation jag enligt dig har gett om vattkoppor?

Diskussionen om vattkoppor kom upp pga vaccinet mot vattkoppor. I mina ögon är det ett onödigt vaccin, det är dock min åsikt och ingen fakta. De som önskar art vaccinera sig mot vattkoppor gör det. De som inte önskar gör det inte. Valet är fritt. Jag bryr mig inte vad folk väljer.

Nej, det är inte relevant, om du nu inte sak hävda svart och vitt.
    men vad man ska säga med dom få fallen på en sjukdom som är till det närmaste 10% i samhället är det ingen som vet, och du berättar aldrig.

Hur du kan ha så fel om detta virus för vattenkoppor/bältros är en gåta för mig.
    Du får googla mera så kanske 23-öringen trillar ned.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Moa)
    Anonym (I) skrev 2021-05-16 11:15:32 följande:
    Nej, jag kommer försöka vänta så länge som möjligt med att vaccinera mig. Kommer definitivt inte vilja vaccinera mitt barn. Jag är helt för de vanliga vaccinerna, i vaccinprogrammet, är ingen antivaxerr, men det här är annorlunda eftersom det stressats fram. Litar inte på det alls. Har aldrig tagit något influensavaccin. Vill inte ev få mitt liv förstört pga att jag följer strömmen och propagandan.
    I Sverige får inte barn vaccineras mot Corona!

Kanada drog igång vaccinering av 12-åringar och uppåt för någon vecka sedan.
    Sveriges experter följer troligen den utvecklingen mycket noga.
  • EpicF
    klyban skrev 2021-05-16 12:54:56 följande:

Nej, det är inte relevant, om du nu inte sak hävda svart och vitt.

men vad man ska säga med dom få fallen på en sjukdom som är till det närmaste 10% i samhället är det ingen som vet, och du berättar aldrig.

Hur du kan ha så fel om detta virus för vattenkoppor/bältros är en gåta för mig.

Du får googla mera så kanske 23-öringen trillar ned.

Fortfarande helt relevant.

Vad är det jag har fel om?

Det är samma virus, smittsamt och alla kan få det. Bältros får man dock efter vattkoppor.

Jag brukar googla sådan jag inte vet och vill ta reda på, och då även vara källkritisk. Saker jag redan vet är det ingen vits med att googla.
  • Anonym (I)
    Anonym (Moa) skrev 2021-05-16 13:02:48 följande:

I Sverige får inte barn vaccineras mot Corona!

Kanada drog igång vaccinering av 12-åringar och uppåt för någon vecka sedan.

Sveriges experter följer troligen den utvecklingen mycket noga.

Ah, vad skönt. Hoppas att det aldrig blir standard med vaccinering av barn här. Min dotter är bara 6.
  • Anonym (Moa)
    Anonym (Moa) skrev 2021-05-15 19:08:41 följande:

Självklar bestämmer man själv om man vill bli vaccinerad eller inte. Det är det lag på i Sverige.

Men att vara sjuksköterska och sprida såna felaktigheter som att vaccin mot influensa och (väldigt smittsamma) vattkoppor är onödiga är ju så sjukt så man blir lite förbannad! smile3.gif

Om du inte vill tala om ditt yrke, varför var du tvungen att skriva att du är sjuksköterska då?

Ingenstans jämför jag vattkoppor med Covid-19.
    Jag skriver bara att det är vattkoppor är väldigt smittsamt.

Ditt svar på det är

EpicF skrev 2021-05-15 19:13:52 följande:
    Vad är det för felaktigheter jag sprider?

Vad jag anser är inte fakta utan en egen åsikt. Och nej, vattkoppor är inte väldigt smittsamma som ex covid-19.

Nu var det inte jag som skrev art jag var sjuksköterska utan du.

Du var den som drog upp att du gått sjuksköterskeprogrammet, inte jag. Varför gjorde du det?

Nu har du också bekräftat att du har jobbat och jobbar som sjuksköterska.

Tycker du verkligen att en sjuksköterska ska skriva som du gör på nätet och dessutom basunera ut att du är sjuksköterska?

Om det är så att du anser att influensa-vaccin och vaccin mot vattkoppor är helt onödigt, din egen åsikt "bara", så varför sprida den åsikten samtidigt som du sprider att du är sjuksköterska.

Trots länkad artikel från mycket god källa sprider du fortfarande "dina åsikter" som går emot vetenskapen och hela din yrkeskår. Varför? 

• klyban
    EpicF skrev 2021-05-16 13:07:09 följande:
    Fortfarande helt relevant.

Vad är det jag har fel om?
    Det är samma virus, smittsamt och alla kan få det. Bältros får man dock efter vattkoppor.

Jag brukar googla sådan jag inte vet och vill ta reda på, och då även vara källkritisk. Saker jag redan vet är det ingen vits med att googla.

Nope, men för all del, vad ska du ha berättat med dom få

DU har försökt och påstå att vattenkoppor inte är ett mycket smittsamt virus, och argumenterat för att spridningen är för dålig och detta till trots att man förklarade att man blir immun och att först i högre ålder utvecklar bältros med detta virus.

Det är ingen som ens vet vad du vill ha sagt med dessa felen.
    Och det mest komiska är att lyfta de som får vattenkoppor två gånger, de är så få att svartvit argumentation säger inget för dig.

Och vad detta har med COVID-19 är det ingen som ens vet.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    klyban skrev 2021-05-16 13:23:53 följande:

Nope, men för all del, vad ska du ha berättat med dom få

DU har försökt och påstå att vattenkoppor inte är ett mycket smittsamt virus, och argumenterat för att spridningen är för dålig och detta till trots att man förklarade att man blir immun och att först i högre ålder utvecklar bältros med detta virus.

Det är ingen som ens vet vad du vill ha sagt med dessa felen.

Och det mest komiska är att lyfta de som får vattenkoppor två gånger, de är så få att svartvit argumentation säger inget för dig.

Och vad detta har med COVID-19 är det ingen som ens vet.

Berätta? Varför skulle jag berätta något som redan är känt?

Var har jag skrivit att vattkoppor inte är ett mycket smittsamt virus?

"argumenterat för att spridningen är för dålig och detta till trots att man förklarade att man blir immun och att först i högre ålder utvecklar bältros med detta virus. " Ehhh...va???

Lyfta de som har vattkoppor två gånger? Återigen; ehh...va???

Återigen dskussionen om vattkoppor kom upp i tråden pga av vaccin mot vattkoppor. Det har ingenting med covid-19 att göra. Det är två olika virus.

En massa meningslös babbel igen.
Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?