Vågar ni vaccinera er mot covid?
Hejdå :)
Varför skriver du i trådar och om du inte vill berätta vad du faktiskt skriver?
Jag slår fast att ingen substans fanns, då ingen kom vid efterfrågan.
Hur går denna uppföljning till?
Att ta förebyggande uppföljning är bra för art man då fångar upp eventuella biverkningar tidigare.
Alla mediciner följs upp, vill du ha detaljer i deras processer.
Ja, då är det dax att du börjar kontakta tillverkar, myndigheter och annat som är inblandade i denna uppföljning som alltid finns på mediciner ifrån vagga till graven.
Man har reda förebyggt biverkningarna, hur kan du ha missat detta?
Undrar då det skett live i media.
'
Jag tänker inte ta det, ni andra bestämmer själva. Är du inte fullt kapabel att själv ta ditt beslut utan att jag ska argumentera om det?
Jag har aldrig tyckt att det skulle införas restriktioner, låt viruset ha sin gång.
Vi som inte är osakliga antivaccers som du, var inte det solklart?
Jaja, det är solklart nu efter denna punkt istället.
Finns ingen anledning att låta viruset ha sin gång i en Pandemi, det är nog det mest tokiga jag sett.
Och vill du ha exempel, så allt du behöver göra är att lyfta blicken mot de länder som gör som du vill
Utan restriktioner så hade dödsfallen varit fördubblade troligtvis och med tanke på hur effektiva vi varit i vår smittstrategi.(Och det räcker titta på överdödligheten för få svar där.)
Så kontentan är och facit, det är att ditt tyckande är farligt och dödligt för oss.
Kanske det som är tanken också.
Dock fungerar medicin och medicin har biverkningar, och efter nästa 2 miljarder doser, så inser vi att risken vida överstiger nyttan.
Men det vet jag vi inte ska prata högt om, för då blir osakliga antivaccers arga av någon anledning, vet inte varför fakta är så upprörande för en del.
Du pratar om uppföljningen men vägrar svara på hur den går till...
Jo, vi som hänger med om vaccin vet redan.
Och svaret får vi till hösten och om tredje sprutan kommer som man pratar om redan nu.
Men självklart pratar man mer om de faktiska vaccinationerna nu, annat vore tokigt.
Men intressant att du inte ens vet om att en tredje spruta har redan börjat diskuterats, och lite komiskt att du inte ens förstår det efter jag berättat för dig.
Jag behöver inte prata om uppföljningen för den ska återfinnas, all medicin följs från vagga till graven.
Och vill du dyka ned i deras processer(tillverkare, myndigheter och vilka nu mer som är inblandande, det sker alltid.)
Och om vi skulle följa din tokiga svartvita uppföljning av var individ, så har vi ~5miljoner doser givna.
Och där ska man ta blodprov på varje individ säger du, och ur ska detta gå till menar du?
Och vem ska betala alla dessa miljarder för nått som inte ger svar i en prevalens i gruppen på ynka 1 per miljonen.
Och sen har du tidsaspekten också, finns inga möjligheter att ta multipla blodprov för en 100% uppföljning som är den enda uppföljningen du tillåter verkar det som, udda och perpelxande helt klart.
SÅ vil du ha reda på hur det går till, så ta reda på det då.
För mig räcker det att uppföljingnen sker, detaljerna ändrar inte detta faktum och detta är processer som bland annat är upsptartade efter neurosedynskandalen.
Men frågan är varför du förespråkar 100% blodprov och bara på en biverkning, och en kostnad som aldrig går försvara.
Nu har säkert en del rabatter, men ~250:- per blodplättprov.
Det berättar osannolikheten i ditt svart och vitt påstående, och en punkt som du inte vill ha med då det så övertydlgit berättar hur tokigt dit tpsåtående om blodprov på endast en sak är och det abnorma priset för att få inget i princip.
Vi pratar om 2-3miljarder, och ska vi ha den svartvita uppföljing du pratar om, så räcker nog inte det med en nola bakom den siffran.
Verkar som du inte förstår att saker kostar penagr i sjukvården, ingen betalar flera miljarder för ett så lågt antal personer.
Kanske nästa introduktionskurs tar upp detta.
Och sen hur man ska hinna med det parallellt, det är ingen som ens vet hur det ska gå till.
På mig så kan man ge vaccin 10st vaccinsprutor på tiden det tar att ta ett rör och den dagen jag är lätt stucken.
Dagar jag är än mer svår stucken så, så gissar jag på att det tar 20-30 gånger så lång tid, och sen är inte alla som jag.
Men det tar betydligt längre tid, och är inte ens möjligt att göra parallellt.
Vet inte varför du kommer med såna fantasier för, men antar att du vill inte kännas vid den som innan när du skriver tokigt.
Ditt förslag är en av de mer ogenomtänkta man kan hitta, då de inte tar hänsyn till mängder med faktorer.
Dock sker uppföljning alltid på mediciner, från vaggan till graven.
Du vet inte ens vad en korrekt uppföljning är eller hur den går till. Det om något är perplexande (ett ord jag inte ens tror du vet vad det betyder...)
Vet du inte
Där berättar du att du inte vet nåt tom ämnet COVID-19 vaccin längre.
Dock sker alltid denna uppföljning och efter tidigare fadäser som tex neurosedynskandalen.