Pope Joan II skrev 2021-10-19 18:38:16 följande:
Nåja, det har ju varierat ganska kraftigt genom åren. Ibland kanske du ska ta en master, ibland har du tagit två, ibland känns du inte vid någon master alls. Ibland bor du i Norge, ibland inte. Ibland arbetar du inom äldreomsorgen och ibland inom intensivvården. Ibland vidgår du att du har dyslexi men oftare igen förnekar du det och menar att du bara skriver snabbt och utan att rätta inläggen "för det är ju bara familjeliv".
Det enda konstanta är väl att du aldrig haft något annat nick när man frågar dig och det trots att varenda människa som någonsin läst ett enda inlägg av dig omedelbart känner igen dig i nästa inlägg den personen läser och som du har skrivit under vilket nick som helst.
Nej, verkligen inte. Har två magister (vidareutbildningar) och påbörjat en master som jag snart är färdig med (räknar med att vara färdig nu till jul så blev lite längre än planlagt).
Har bott i Norge i min barndom, men aldrig som vuxen (därför jag ibland blandar språken då norska är mitt modersmål). Jag har däremot en syster som jobbar och bor i Norge, men hon är inte på fl.
Jag har jobbat inom äldreomsorgen i många år, både som ssk och usk. Men jobbar numera inom iva sedan några år tillbaka (har även tidigare jobbat inom iva och op, men bytte till kommunem igen). Och jag har dyslexi, inget jag skäms över.
Varför skulle jag ha flera nick? Räcker absolut med det jag har.