• klyban

Vågar ni vaccinera er mot covid?

Anonym (Moa) skrev 2021-10-09 15:07:33 följande:

Varför antyder du att vaccinen inte är effektiva?
    Kan du inte länka till forskning istället för att skriva så mycket skit?

Comparative Effectiveness of Moderna, Pfizer-BioNTech, and Janssen (Johnson & Johnson) Vaccines in Preventing COVID-19 Hospitalizations Among Adults Without Immunocompromising Conditions ? United States, March?August 2021

Among U.S. adults without immunocompromising conditions, vaccine effectiveness against COVID-19 hospitalization during March 11?August 15, 2021, was higher for the Moderna vaccine (93%) than the Pfizer-BioNTech vaccine (88%) and the Janssen vaccine (71%).

Så 93%, 88% 71% skulle klassas som icke effektivt?
    Kan du länka till något som säger att det är klassningen?

Och argumentet att det inte är mycket effektivt är att man var tvungen ta mer än en dos och tidsintervaller, och sen när vi påpekade det finns ÄN MER EFFEKTIVA vaccin som man tar mer ggr och under mycket lång tid.
    Detta skulle sen inte låtsas om att det existerade.

Ett annat argument var de magiska skadorna som ska uppstå om 10-15år, som ingen vet vad dessa skulle vara.
    Men biverkningarna måste ju då överstiga den död och skador som ovaccinerade nu står för, och det kan vi redan nu med 100% säkerhet inse aldrig kommer ske.

Ett annat argument var att vaccinen inte är effektiva pga att vi inte vet exakt hur effektivt vaccinen är, och då skulle det vara inte effektivt alls.

För när ovaccinerade är en minoritet och ändå står för större delen av belastningen av vården, och ~99% av dödsfallen, så vet man det är helt omöjligt att uppnå.
    Och nu har vi inte ens kommit till postcovid, som vaccinen skyddar 50% att ske hos den vaccinerade.

Jag har ingen annan slutsats längre att det är desinformation och antivaccer, för man kan inte vara något annat när man kommer med desinformation så ofta och dessa grava fel på detta, som hon sen inte ska låtsas om har skett.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    EpicF skrev 2021-10-10 16:53:38 följande:
    Det hoppas jag verkligen att de ovaccinerade gör!

Vad är det för desinformation du påstår att jag skriver?

SÅ du menar att det inte kan vara för att de är vaccinerade som är anledningen att de inte belastar sjukvården och dör i samma takt som de ovaccinerade och fast de ovaccinerade är så mycket färre.

Ditt svar kommer visa desinformation eller inte Tomte
    För vi vet redan världen över att COVID-19 vaccinen är mycket effektiva.

EpicF skrev 2021-10-10 16:55:41 följande:
    Långtidseffekterna hänger ihop med vaccinet effektm före vi har långtistudier och forskning på hur bla långtidseffekten är kan vi inte med säkerhet sägs art vaccinet har "mycket bra effekt".

Vi vet redan att vaccinen är mycket effektiva, återkom när biverkningarna är i samma nivå som de ovaccinerade.
    Vi kommer aldrig mer höras om denna frågan om du skulle vänta på detta skulle ske.

Vaccinen är mycket effektiva, ditt språkfel är ditt och inte mitt.
    OCh vad du vill med ditt språkfel som har nått med jag säger, det är en gåta som vi aldrig komemr få svar på som vanligt med såna här saker.

EpicF skrev 2021-10-10 16:58:31 följande:
    Effektivt efter två doser. Hur länge det är effektivt vet vi fortfarande inte.

Det vi vet att det är effektivt fortfarande fast än antikropparna är låga/borta, som du förstår antikroppar är bara en liten del i ett komplicerat immunförsvar, dock en viktig del men långt ifrån den enda.

Anonym (Y) skrev 2021-10-10 17:23:02 följande:
    I mitt län stoppar man moderna för alla under 30. Infon vi fick innan var att länet bara skulle ge moderna till alla, nu måste man åter ta in Pfizer då. Jag vill gärna ta Pfizers men då man slutade med det och stängde ena vaccinationsstället så velade jag, nu hoppas jag man kan få Pfizer igen. Men det dyker ju upp mer och mer information om vaccinen som gör att jag tvekar. Jag är orolig. Jag har antikroppar men behöver nog snart testa för det igen. Jag tycker det är mycket fram och tillbaks och ändringar så jag känner mig osäker, jag önskar jag bara kunde gå och ta det och att det går bra men jag tvekar fortfarande.

Moderna dosen var för effektiv och hade för mycket aktiv verksamt ämne, det är därför man håller på och kollar och Moderna var under övervakning just för vissa saker.

Man kommer nog starta upp den senare igen tror jag, men justeringar troligtvis som halverade doser.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (hmm) skrev 2021-10-10 17:38:56 följande:
    Finns många kritiska röster att höra från vettiga personer om du går utanför pkmedia.

Finns ingen fakta att ta ställning till här, och vad har utanför PK-media med fakta och forskning och göra?

EpicF skrev 2021-10-10 17:53:51 följande:
    Vilka "magiska skador" är det som kommer att dyka upp?

Som redan förutspått, så berättar du aldrig dessa, och vi kommer aldrig få reda på vad du avser.

EpicF skrev 2021-10-10 17:58:25 följande:
    Enligt mig borde alla hålla avstånd, vara hemma vid symtom och ha god handhygien. Detta eftersom man kan smittas och föra smittan vidare även som vaccinerad. Har heller ingenting med effekten av vaccinet art göra. Dessutom så vet inte inte, inte hela världen, om vaccinet är så effektivt som man önskar. Vi har haft vaccinet för lite tid för att kunna göra den bedömningen.

Nej, det vet vi inte. Vi hoppas och tror att det ska ha de effekt vi önskar. Men vi vet inte ännu pga att det har gått för kort tid.

Språkfel? Vad pratar du om?

Nej, det vet vi inte heller.

SÅ de vaccinerade kan inte vara skyddade av vaccinen då menar då, och de ovaccinerade går pussar och ber folk hosta på dom så de kan belasta sjukvården?

Jo, vi vet redan att COVID-19 vaccinen är mycket effektiva.

Jo, vi vet att antikroppar är bara en liten del av det komplexa immunförsvaret, men kanske de inte avhandla det i krusen.

EpicF skrev 2021-10-10 19:09:21 följande:
    phpkWLLb027051.jpg

Då gör du något fel. Ovan är en screenshit från länken. Inget error.

Om du kopierar länken och klipper in den i ditt på den sökmotorn du använder (safari, Chrome, explorer) så borde det fungera fint.

Använd tinyurl, världens enklaste verktyg att använda vid besvärliga adresser som vägrar.
    Din bild syns inte.

• klyban
    EpicF skrev 2021-10-10 19:56:15 följande:
    Det finns säkert studier på det eftersom vi trots allt haft covid i nästan 3 år

3år
    Nä!

EpicF skrev 2021-10-10 19:34:33 följande:
    Inte vaccinets långtidseffekt. Den är inte slutförd ännu

Vilka magiska skador skulle uppstå då, för du berättar ju aldrig detta.
    Varför upprepar du konspirationer och desinformation för?

Anonym (hmm) skrev 2021-10-10 20:12:16 följande:
    odysee.com/@handersson:8/m-y-svensk-undertext:4?fbclid=IwAR2y o

odysee.com/$/embed/Ernst-Wolf-speech---summary/3b94703ae61bde 7db09866674cf4a6234f43c56e

odysee.com/@handersson:8/v-z-om-behandling-highwire:0

på tal om ivermektin

www.bitchute.com/video/cv86JlBir91g

www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8248252/

www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7129059/

www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7698683/

www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8088823/

www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7996102/

www.zerohedge.com/covid-19/indias-ivermectin-...

www.naturalnews.com/2021-06-25-ivermectin-ban...

När, någon länkdumpar som du gör där, så brukar det betyda att inget svar önskas.
    Även vad är detta, du berättade det inte första gången och inte nu heller.

• klyban
    EpicF skrev 2021-10-10 20:33:18 följande:
    Nej, länken går att klicka på och blir inte error. Moa hade gjort fel.
    Det har inget med att man har olika datorer att göra.

Du verkar inte förstå att länkar inte fungerar för alla här på FL, en länk fungerar för vissa, andra inte för den tredje och kors och tvärs, finns många trådar om detta.

Använd tinyurl, världens enklaste verktyg för besvärliga länkar och som alla kan trycka på.

EpicF skrev 2021-10-10 20:34:09 följande:
    Till vad?
    Läste du ens vad jag skrev? Att der finns säkert studier, inte att det måste finnas eller art jag har en studie att länka till.

Nått du vill påstå kanske?

EpicF skrev 2021-10-10 20:45:56 följande:
    Nu var det inte att surfa runt utan att kopiera en länk och lima in den i den sökmotorn man använder. En färdig länk till en sida. Men du kanske missade det. Jodå, man kan klicka på en länk feil, göra på fel sätt, inte få med hela länken etc.

Igen, finns flera trådar om FL problematik med länkar.

Använt tinyurl, världens enklaste verktyg för fixa länkar som alla kan trycka på.

Anonym (Men) skrev 2021-10-10 22:40:41 följande:
    Jag är ovaccinerad och har trots nära nära upprepad exponering undgått smitta. Detta vaccin är det ingen som vet hur människor i längden reagerar på. Världen har massvaccinerats med ett vaccin som är en rysk roulette. Jag avstår. Skriv och hänvisa till vad ni vill. Det tar åratal att ta fram säkra vaccin. Detta togs fram i en hast.

Att få COVID-19 med för en GIGANTISKT större risk än vad vaccinen gör.

Men återkom när vaccinet har dödat ~5000000, och skadat många mer, så finns det i alla fall något som säger att det är jämt skägg mellan COVID-19 och vaccinen.
    Men det vet du ju redan aldrig kommer ske.

Anonym (Men) skrev 2021-10-10 23:26:01 följande:
    Med tanke på min arbetsmiljö, antal exponeringar och allmänna hälsa handlar det inte om tur eller slump. Att jag i princip inte skyddat mig utan levt exakt som vanligt och inte ens haft vanliga förkylningar eller sjukdomar under tiden eller innan betyder att jag är motståndskraftig. Det är empiri. Jag vet att jag är stark. Jag och andra vet inte hur vaccin påverkar genmassa eller hälsan i långa loppet så jag håller mig till det jag vet. Att inte ens ett otal exponeringar påverkar mig. Tiden får utvisa hur det blir.

Nope, det är konfirmationsbias då, och urval obefintligt mot den samlade faktan om COVID-19 och vaccinen.

Multipla länder berättar att en liten minoritet av ovaccinerade belastar majoritet av vården som ovaccinerade i storleksordningar som är gigantiska Sverige ~90% ovaccinerade och endast 15,8% ovaccinerade.
    Och andra länder berättar att ~99% som dör är ovaccinerade, och mer land än ett.

Som du förstår desinformation funkar inte, för då kommer fakta och berättar att det är fel.

• klyban
    Gojjemojje skrev 2021-10-11 01:03:17 följande:
    Men statistiken är missvisande då den utgår från hur många som dött med covid 19, inte av covid 19. Sen har även pcrtesterna visat sig inte vara perfekta.

Inte alls, man dör både med och av COVID-19, och det reflekterar vår statiskt till fullo.
    Vi vet redan att vaccinen är mycket effektiva med alla dess rapporter världen över.

Men frågan är varför ska man låtsas om att det inte är så.

Eller som i Sverige där de ovaccinerade står för 90% av belastningen i vården, fast de är så få.
    Spelar ingen roll vart ni vänder er, samma svar blir det.

Och det är först när vaccinskadorna närmar sig COVID-19 skadlighet och dödlighet nått kan ändra sig, men där ser vi att det inte ens är i närheten, eller ja, mer EXTREMT GALET långtifrån.
    Men återkom gärna när det närmar sig, men frågan är om du ens någonsin kommer göra detta pga det aldrig kommer ske.
    Så tillbaka till desinformationen istället antar jag och med  tanke du återkommer snart igen.

Och komiska är att vi inte ens börjat prata om postcovid, för där har vi skador av COVID19 som borde nu ligga på 35000-40000st diagnostiserade i Sverige nu.

Vaccinen är mycket effektiva.

Pentra skrev 2021-10-11 09:45:29 följande:

Dum fråga. De döda Covid-19-vaccinerade återfinns så klart på bårhus och på kyrkogårdar. ... /Pentra

Dock väldigt få vaccinerade, och det vet vi med rapporter världen över som berättar det är i storleksordningen ~1% vaccinerade som dör mot ovaccinerade.

Men skoj du berättar vart man begraver människor som dör och vilken väg de tar, det var ju inte det som pratades om ens.

EpicF skrev 2021-10-11 10:40:41 följande:
    Eftersom jag inte vet vad det är för magiska skador DU pratar om så kan jag inte heller berätta det. Därför frågar jag DIG igen, vad är det för magiska skador som kan dyka upp?

Varför skulle de vaccinerade inte var delvis skyddade av vaccinet?

Jag har inga svårigheter med att kopiera en länk, lima in den på Chrome (som jag använder) och öppna och läsa.

Det är dina magiska skador som ska ske om 10-15år, jag vet inte vilka det är då du aldrig berättar det för oss.
    Och som förutspått också.

Ja, jag frågade dig den frågan, varför om det inte var pga de var vaccinerade.
    Så svarade du med en fråga istället, vill du försöka igen?

Det är inte dina svårigheter eller inte att kopiera en länk som är problemet, konstigt att du inte förstår detta efter så många har berättat detta för dig.
    Utan det är familjelivs hemsida som ställer till det, hur kan det var så svårt och förstå?
    Det komiska är när du postar bilder, så ser jag inget alls.
    Men när tex AndreaBD och tow citerar en sådan inlägg av dig, DÅ ser jag bilderna.

Ibland kan man undra varför du inte förstår en så enkel sak som att FL har problem med detta, det finns många trådar om detta på FL, men ändå vet du bättre, udda.
    Aldrig ha fel, aldrig be om ursäkt....

• klyban
    EpicF skrev 2021-10-11 16:45:23 följande:
    Mina magiska skador? Jag har aldrig pratat om magiska skador. Du däremot gör det. Så därför frågar jag igen, vad är det gör magiska skador DU menar?

Nu handlade det om en länk som alla såg (var förövrigt inte jag som postade länken först).

Om 10-15år ska det finnas skador och död som ingen vet vad de är, så vilka är dessa magiska skador.
    Det är trots allt ditt antivaccerpåstående, menar du att du inte har en susning och bara säger nått helt utan substans?

• klyban
    EpicF skrev 2021-10-11 23:32:14 följande:
    Återigen, det är DU som pratar om magiska skador och nu även död. Det är inte mitt "antivaccerpåstående". Utan ditt.

Så det är du får berätta vad dessa magiska skador är. Jag kan inte berätta något som enbart du påstår. Det måste väl även du förstå?!

Det är dina 10-15år, och vi får aldrig reda vilka detta.
    Varför säger du nått utan underlag?

Men det är bra du ingen substans har för dina antivaccerpåståenden om dessa magiska skadorna som ska uppstå 10-15år efter vaccinationen som man inte ser ens när läkemedlet är aktivt som substans.

Och det är bara du av oss två som pratar om dessa 10-15år och säger vaccinet är farligt.
    Men vi vet redan att vaccinen är MYCKET effektiva ,och att de ovaccinerade belastar vården, dör och skadas av COVID-19 i en EXTREMT majoritet  nu.
    Fakta heter detta, odet du ger är desinformation, om du inte vill ge desinformation, sluta skriva saker som är fel.

Kommer det ta lång tid innan du berättar om dessa magiska skador och död av vaccinen om 10-15år, som överträffar sjukdomen som följer COVID-19.
    Eller är detta något vi ska sortera till nonsens och eftersom ingen substans ges av dig?

• klyban
    EpicF skrev 2021-10-12 00:12:41 följande:
    Vad för biverkningar som kan uppstå om 10-15 år är det ingen som vet ännu. Några magiska skador uppstår dock inte, hur mycket du än påstår det. Magi finns i sagovärld och inte i vetenskapen.

Jag kan inte berätta för dig vilka magiska skador och död DU tror kommer uppstå om 10-15 år. Ändå som kan berätta det är DU.

Läkemedlet kan inte orsaka skador magiskt efter 10-15år, då substansen är borta sedan evigheter sedan.
    Vet du sa att du inte var en farmakolog, och nu är det övertydligt du inte har en susning om detta.
    Du pratar om sagovärlden är inte vetenskapen, men ändå lyfter du sagovärlden om magin om 10-15år och ditt antivaccerpåstående där.

Det är ditt påstående om magiska skador om 10-15år, det är bara du som kan svara på vilka dessa är, men nu säger du att de inte finns:
    Det räcker för oss att du sagt inga finns.

Men visst, återkom gärna den dagen vaccinen överträffar den medicinska nyttan och de effektiva vaccinen.
    Jag vet redan att det aldrig kommer ske, och inte med den takten nu ovaccinerade belastar vården i en så extrem överdriven majoritet och de skador och död de står för också.

Men du sade att det är inte för att vi är vaccinerade, men när så få ovaccinerade står för en så satans stor del av belastningen av vården och döda.
    Så vet vi att du fabulerar och antivaccar oss, för vi vet redan att vaccinen är mycket effektiva och just pga vad som rapporteras världen över inklusive Sverige.

Och detta gör du allt du kan med desinformation att få bort, men det kan du inte.

• klyban
    EpicF skrev 2021-10-12 00:43:03 följande:
    Det kan uppstå bieffekter (obs, bieffekter inte magiska skador) efter lång tid som man kan koppla till vaccinet. Men det är något du aldrig kommer att förstå.

Magiska skador och magi är det du som pratar om. Inte jag.
    Ändrar inte vaccinens effektivitet, och biverkningar ser vi för få av för magiskt uppstå senare.

Jo, det är din magi, och saker som inte existera som ska uppstå om 10-15år, kanske du inte förstår ordet magiskt i sammanhanget?
    Anonym (Ja!) skrev 2021-10-12 14:22:41 följande:
    TACK för detta! Det har kliat i fingrarna på mig genom hela Klybans och Epics märkliga "diskussion" att skriva exakt detta. Klyban kan ju tyvärr inte uttrycka sig korrekt om så hens liv hängde på det, men just det här var ju löjligt av Epic att hänga upp sig på... 

Det spelar ingen roll vad du skriver till epic, som aldrig har fel och aldrig ber om ursäkt för sina fel.
    Du kan alltid försöka själv och inse det samma.
    Men det är väldigt komiskt att en som säger sig vara utbildad inom området, och hävdar att ett läkemedel ska göra skador 10-15år bort som inte uppstod när läkemedlet var aktivt i kroppen som substans.

Det är faktiskt ett helt galet påstående, hade dessa antivaccers istället sagt att vi får vänta upp till två år, och se då.
    Då skulle jag klara av att acceptera vänta så länge, med 10-15år, då för man ett falskt argument.

Tow2Mater skrev 2021-10-12 02:00:54 följande:
    "sju av tio som dog en covidrelaterad död mellan 1 och 24 september var dubbelvaccinerade" (www.tv4.se , fredag 8 Oktober17:20)

Vet du om att det finns de som inte ens bildar antikroppar eller T-celler efter en vaccination?
    Men tack för att du berättar att vi kanske nu har en flockimmunitet.
    Det är ett efterlängtat besked.

EpicF skrev 2021-10-12 15:57:44 följande:
    Ja, det är jag medveten om. Dock inte så i detta fallet för enligt klyban ska det tydligen dyka upp magiska skador efter 10-15 år.

Det är dina magiska biverkningar, inte mina, och jag efterfrågar dessa med det är samma tystnad var inlägg.
    Och det är talande för denna desinformation av dig.

EpicF skrev 2021-10-12 15:59:50 följande:
    Inte det minsta löjligt faktiskt.
    Jag har aldrig pratat om magiska skador, vilket däremot klyban gör. Jag har döremot pratat om bieffekter som faktiskt kan uppstå långt efter man fått ett vaccin eller dlr den delen ett läkemedel. Dessa är inte magiska överhuvudtaget.

Yup, och denna magi får vi aldrig reda på.
    Fakta stödjer inte detta överhuvudtaget.

Men för all del, återkom gärna när skador och död av vaccinen närmar sig nått som liknar COVID-19 skador och död, och där vet även du att du aldrig kommer återkomma.
    Men aldrig ha fel och aldrig be om ursäkt för sina fel, berättar du är här snart igen och med desinformation om vaccinen.

Anonym (Y) skrev 2021-10-12 19:55:16 följande:
    Jag har inte heller tagit då jag är orolig för biverkningar och önskar det vore säkrare helt enkelt. Men just nu är det ju iaf så krångligt att ens få vaccin. Vad är det som gör att du inte vill ta?

Biverkningarna av COVID-19 är gigantiskt större, GIGANTISKT STÖRRE.

EpicF skrev 2021-10-12 21:18:11 följande:
    Jag har aldrig tjatat om magiska skador. Det är klybam som gör det.

Ja, och det är samma svar varje gång om dessa skador du desinformerar om som ska ske om 10-15år och inte syns nu.
    Det är det som gör att ordet magi kommer med, just för det finns inget stöd för ditt antivaccer påstående.

Anonym (Ja!) skrev 2021-10-12 22:14:19 följande:
    Huh... är EpicF en hon? Jag har alltid tagit för givet att det är en man... Oavsett vilket har du ju rätt i att han/hon/hen inte verkar fatta/bry sig om din förklaring, men nu har du försökt i alla fall :) 

Testa förklara nått fel epic skriver och försök med det, du kommer lära dig nått snabbt.
    Frågan om hennes vattkoppor, än idag låtsas hon om att COVID-19 är mycket mer smittsamt än vattkoppor, fast än R-tal medeltalen är så stor skillnad på, där vattkoppors R-tal medeltal har en nolla bakom sig mot COVID-19.

Skönt mer och mer kommuner omplacerar de ovaccinerade ifrån patienterna, och låter patientsäkerheten bli viktigt.

Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?