Anonym (Gravid) skrev 2021-09-29 07:59:10 följande:
Jag har inte svårt att berätta men ditt sätt att skriva gör det för mig så förvirrat att jag för det mesta inte ens vet vad du är ute efter att fråga. Jag förstår dig helt enkelt inte och det känns som du ofta går in med en vilja att provocera och missförstå medvetet för att trigga.
Jag orkar inte diskutera mer med dig på Familjeliv helt enkelt.
För corona, vaccin och covid 19 är jag själv rädd för smittan. Men anser att vaccintvång är fel väg att gå för ett samhälle. Och ser att det samhällsekonomiskt och logistiskt kan bli väldigt svårt med gratis upprepade massvacccinationer (om alla ska få en 3,4,5 dos vaccin för stt upprätthålla en låg spridning). Det är mina allmänna tankar kring smittan och pandemin.
Att jag tänker på effekten av att massvaccinera alla en tredje gång är då det är det som också lyfts i debatten, även om det just nu bara är riskgrupper som får dos 3 på sina håll. Men du kan inte påstå att man inte pratat om att ge alla en dos till. Skillnaden mellan hur vi diskuterar är att jag funderar även på framtiden och du inte gör det vad jag tolkat.
Men jag orkar verkligen inte diskutera mer med dig på detta forum eftersom jag upplever att du bara vill missförstå och vara otrevlig.
Det är inte en tredje massvaccinering, utan en påfyllnads dom man berättade redan innan är rätt trolig den skulle ske.
Sure kan låta som semantik, men tre MASSVACCINERINGAR låter som tre olika vaccinationer för olika patogener och inte en och COVID-19.
Vill varken missförstå eller vara otrevlig, men nu det senaste har du skrivit konstiga saker om den tredje dosen.
Men vi kan avsluta med en enkel, vaccinationerna för COVID-19 är mycket effektiva och räddar ton med liv, och visst kommer det krävas påfyllnads doser för de äldre och riskgrupper nu och nått vi vetat länge det troligt skulle behövas och NU vet vi.
EpicF skrev 2021-09-29 09:08:26 följande:
Vad har hon för anledning att berätta för dig att hon är vaccinerad? Varför är det så viktigt för dig att veta?
Det är var en enkel fråga, som visade sig redan vara besvarad sedan tidigare.
EpicF skrev 2021-09-29 09:10:33 följande:
Hittills har inte smittan ökat i Norge, snarare tvärtom om. De är fortfarande i en neråtkurva.
Idag öppnar Sverige så då får vi se hur mycket eller hur litte smittspridningen blir.
HAHAHA, det tar lite mer tid 3-4 dagar för se detta, utan erfarenheten man haft är 2-4 veckor innan det når de svåra fallen till vården.
De öppnade redan klockan 00:01, ja, och samma gäller Sverige och hur stor den smittspridningen blir, SJÄLVKLART.
Dock ska det bli intressant hur en högre vaccination funkar i jämförelse, vi behöver nog den högre med tanke på vi har det mer bred spridning i Sverige.