Vågar ni vaccinera er mot covid?
Nej, i Norge vaccineras inte riskgrupper per automatik på sjukhus. Och inte i Sverige heller.
Det som händer är väl att det kan bli en lite ökning i smittan, vilket är fullt normalt. Dock inget de märka hittills.
Sverige kommer förmodligen också få en liten ökning i smittan.
Spelar knappast någon roll vilken dag man öppnar upp, folk kommer förmodligen festa, träffa kompisar och ha kul oavsett om det är en lördag eller en onsdag.
Jag vaccinerades på min arbetsplats. De i riskgrupper jag känner vaccinerades på vc. Så nej, jag visste inte att man per automatik ska vaccinera riskgrupper på sjukhus. Det görs inte där jag bor och inte heller där jag tidigare har bott och har familj. Så det verkar se olika ut runt om i landet.
Jag vet att det är extremt sällsynt och extremt låg prevalens, och tillsammans är det än mer sällsynt.
Alla som är identifierade som riskgrupper får en kontakt av sjukhusen för vaccinering i Sverige.
Jag bryr mig inte nivån isig, utan vad som sker när de blev utsläppta på "grönbete" på detta viset, hur är den fråga så svår och förstå och att facit kommer?
Och med den högre vaccinationsgraden i Sverige, kontra den lägre i Norge, så ska det bli intressant vad utfallet blir.
Och det är även frågan vad sker.
Per automatik är en svartvit term, och berättar inget här.
Riskgrupper som är identifierade vaccinerar sig på sjukhuset, men finns bara två lägen att om en som är riskgrupp vaccinerar sig på VC skulle ändra detta.
Verkar som du inte riktigt förstår hur det fungerar med identifierade riskgrupper, du visste ju inte ens att sjukhusen vaccinerade.
udda
Det har dock inte att göra med anafylaktisk chock som du verkar tro.
Du pratar om så extremt låg prevalens, och ingen förstår varför.