Vågar ni vaccinera er mot covid?
Nejdå, jag har läst artikeln. Intressant men gammal.
Vad är det nya R0 estimatet, enligt dig?
Jag har länkat till artiklar som estimerar R0 för att påvisa skillnaden i smittsamhet.
Vad vill du använda för att påvisa smittsamheten i olika sjukdomar?
Har du inte en enda länk, någonting, som stödjer ditt påstående angående smittsamhet för Covid-19 och vattkoppor.
The symptoms also seemed to be affecting males more than females. "
www.dailymail.co.uk/news/article-9608675/CDC-...
I måndags fick jag min första dos. Det var efterlängtat.
Ni har det gått 4 dagar och jag har inte känt någonting. Som ett myggbett vid tillfället i måndags, men utan efterföljande svullnad och kliande.
Känns ungefär som när jag tog min senaste påfyllnad av TBE-vaccin, dvs. INGENTING.
Jag var förberedd på att kanske få feber någon dag och inte kunna jobba, men icke, jag har jobbat som vanligt hela veckan.
Jag är så glad och tacksam att jag nu troligen kommer att slippa det min tjej-kompis gick igenom med att vara 17 dagar på sjukhus, större delen på IVA. Hon slapp respirator, men var illa däran och har nu skador på lungorna. Blir det permanenta skador? Kommer det förkorta hennes liv? Det är ju sådant som tiden får utvisa.
Hon blev sjuk i mitten på april och tanken är att hon ska börja jobba halvtid om 2 veckor.
Jag är även glad att jag nu troligen även slipper den lindriga varianten med smak och luktförändringar som andra av mina kompisar åkt på.
Jag har bokad tid för min andra dos i början på augusti, så blir ju lite drygt 1,5 månader mellan doserna. Jag kommer följa rekommendationerna och hålla mig fortsatt isolerat till 3 veckor efter andra dosen.
Till er som tvekar om ni ska vaccinera er: tveka inte. Vaccinera er är mitt råd, men självklar bestämmer var och en.
Men har man någonsin läst lite statistik och förstår matematik på en lite lagom grundnivå, så kan jag inte förstå hur valet för en i övrigt frisk person kan bli annat än att vaccinera sig.