Vågar ni vaccinera er mot covid?
Är nu så rädd att ta vaccin även av annat märke. Är i 30-årsåldern och helt frisk.
Vågar ni att inte vaccinera er mot covid?
Är nu så rädd att ta vaccin även av annat märke. Är i 30-årsåldern och helt frisk.
Förhoppningsvis ingen. Men av dömma om alla upprörda känslor om covid-19 vaccinet så verkar måna önska art vi hade det.
Under den förra pandemin påstods det också att det var vaccinet som var räddningen. Då var det enbart vaccinet som skulle rädda oss, det var aldrig tal om avstånd eller restriktioner.
Då som nu hade jag väldigt få i min omgivning som blev sjuka av viruset men flera som blev sängliggandes av vaccinet.
När det sen visade sig att dödligheten pga av svininfluensa inte blev så massiv som det pratats om hänvisade man till ett lyckat vaccineringsprogram. Jämför dödligheten av svininfluensan mellan olika länder ser man att de som inte vaccinerade klarade sig lika bra som de som vaccinerade sig.
Jag har tagit många vaccin under åren, men när det blir en propagandaapparat av stora mått som skrämmer upp folk helt i onödan, då blir jag skeptisk.
Läkemedelsbolagen visar år efter år att de går över lik för att få sälja, därför finner jag det svårt att lita på de siffror som presenteras i media.
Jag är inte det minsta rädd för covid och tänker inte vaccinera mig. De som vill vaccinera sig tycker jag ska göra drt om det känns rätt för dem. Dock är jag tveksam till att massvaccinering verkligen är den bästa ekonomiska investeringen, men det är en annan diskussion.
Jag vill inte . Känns helt onödigt. Jag träffar många många personer i nära kontakt varje dag pga mitt jobb. Var inte mer försiktigt med att hålla kontakter sedan covid och ändå antingen var jag aldrig smittad eller var det så mild att jag inte ens vet om det
.[..]
Så nej jag ska inte vaccinera mig .
Vaccineras så unga nu?
Jag är mån om min hälsa. Då ska jag varken röka eller ta något värdelöst snabbframtaget vaccin.
Om man är i riskgrupp,så ja.
Min man har fått sin första spruta och han är 49 år.
Och han tillhör riskgrupp.
Jag är lika gammal,men har ännu inte fått min första.
Ja,de verkar ju ha haft problem med appen som används där. Alltidöppen,eller vad den heter.
Alla äldre har ju inte heller bankid som kan krävas för att boka tid.
Så de har nog kanske gjort det mer komplicerat än det behöver vara.
Ja,det är ju tydligen olika hur mycket vaccin regionerna får också.
I min region vet jag att det finns äldre som har fått vänta på att få sin första spruta,av någon,för mig,okänd anledning.
Men jag tror inte att vaccinbrist är problemet här.
För det vaccineras för fullt här.
Kommer absolut inte att vaccinera mig. Är en kvinna på 28 år och finns ingen anledning. Skrämmande att se hur många som följer strömmen och vaccinerar sig bara för att någon säger att man ska göra det. Läs på om vaccinen innan...det är ju inget vanligt vaccin.