EpicF skrev 2021-05-17 00:15:07 följande:
Man kanske hade kunnat får reda på att allvarliga blodproppar var en biverkning om man hade haft längre tid. Kanske kunnat utveckla vaccinet och vaccinera bättre? Det är det förmodligen ingen som vet.
Jag vet att det finns regelverk och alla de reglerna har blitt följt. Dvs ingen regel har blitt tummat på vad jag vet. Vet du något annat?
Men man kanske hade fått bättre resultat i de olika testerna med längre tid?
Om underlaget som finns idag är för litet för att dra korrekta slutsatser vet jag inte. Tror inte någon kan svara på det ännu. Kanske om 1-2 år.
Undrar om gravitationen gäller alltid, vi behöver nog observera den ett par sekel till innan vi kan dra slutsatsen att Newton hade rätt.
Att du inte förstår det minsta om vare sig biologi eller hur läkemedel och vaccin tillkommer är uppenbart.
För alla vaccin gäller att efter att man studerar om kroppen utverkat antikroppar och man observerar försökspersonerna en viss tid efteråt för att följa upp biverkningarna. För ett typiskt vaccin har man ca 30000-50000 personer. Om en biverkan inträffar med en incidens 1/200000, vad är sannolikheten att du observerar ett enda fall av en sådan biverkan under försöken? Utöver det behöver man observera flera fall för att sätta det i samband med vaccinet. Så om du tror att du skulle få andra resultat om det tagit längre tid är du helt ute och cyklar. Risken med personer från du är att extremister och sekter kan berätta vilka sagor som helst för dig och du sväljer det med hull och hår. Skaffa dig lite kunskap om vad det handlar om istället.