S23 skrev 2021-05-08 15:24:32 följande:
Är du helt säker på att du skall behålla detta barn?
Förutsättningarna låter onekligen så bra.
Psykisk ohälsa, arbetslös snart utan a-kassa, inte en kronoa sparad (antar jag med tanke på skuldsaneringen).
Har du en partner som är delaktig i detta?
Det värsta som kan hända är ju att du hamnar i ett läge där du måste gå på socialbidrag. Visst fungerar det. Men jag skulle fundera över vilket liv det är du vill ha.
Kommer du kunna bli bättre i din psykiska hälsa om du får barn? Kan du medicinera om du ska amma? Om det är svårt att få arbete nu. Hur ska det då vara efter att ha varit borta från arbetsmarknaden ännu fler år?
Att du inte blir inringd i äldrevården gör mig också fundersam. Om du gjorde ett bra arbete borde det väl finnas jobb? Skriker inte de efter personal? Eller har jag missuppfattat det?
Om orsaken att du inte blir inringd inte är arbetsbrist så kanske du behlvde få hjälp med att fungera bättre på en arbetsplats?
Jag förstår fullt ut att abort inte skulle vara ett alternativ. Det hade det inte varit för mig om jag varit i din situation. Jag vill bara väcka tanken så att du är på det klara med vad du ger dig in på. Och vad du riskerar att förlora för din egen del i framtiden
Ja jag ska behålla barnet. Jag är psykisk nog stabil för arbete söker jobb varje dag. Men svårt att få. Och gällande min förra arbetsplats så var det en speciell chef som sa rakt ut till mig strid kan få jobba på timmar men ingen anställning för att jag Ingemar utbildad undersköterska. Så sökte mig vidare.. för några timmar här o där funkar inte i längden.. väntar på svar från jobbansökningar..
Och skuldsaneringen fick jag då jag har mycket skulder som bla har funnits med från mitt ex som tog saker i smyg men det är en lång historia som jag inte tänker ta här.. så glad att veta att jag är skuldfri om 4 år..
Och ja min man är fullt insatt i allt.. vi är två i detta.. vad du nu menade med det