• Anonym (TS)

Min granne / arbetskamrat...

C och A skrev 2021-05-08 17:28:38 följande:

Vi har alla olika roller på jobbet och fritiden därmed inte sagt att man ska slicka röv utan bete sig normalt.

Du får bestämma dig vilken det är du gillar och vill vara mest med. Om ni ska ta er relation längre kan bara du svara på. Tror du din man och frun har ngt ihop eller är ni alla bara goda vänner

Om min man och hans fru har inget på gång det vet jag med all säkerhet.

Jag tror min man tycker hon är vacker och attraktiv och hon är mycket imponerad av hans händighet. Men det är inget jag stör mig på om de är intresserade av varandra .

Snarare .. jag tycker det vore jätte trevligt om vi skulle kunna göra något spännande alla fyra. Ingen brådska men kanske i framtiden . Vet bara inte hur man går tillväga.
  • Anonym (TS)
    Citronsaft skrev 2021-05-08 19:01:01 följande:

På frågan om han är en idiot. Nej men du är.

Ok . Tack
  • Anonym (TS)

Ok. Det verkar som av alla som läste och svarade i tråden van ?C och A? enda som har lagt märke till att vi har kontakt även utanför jobbet. Han är inte bara mitt chef. Och min man och hans fru håller också kontakten med varandra. Så ja. Jag ger upp.

• Anonym (TS)
    Anonym (F) skrev 2021-05-08 19:24:00 följande:

Ts, vi fattar att ni är grannar och att du fick jobbet först senare, det spelar ingen roll. Sluta med dina fantasier om vad som kommer att hända med dig/er och grannparet. Det är ganska tydligt att det iaf inte blir nåt swingersparty eftersom din CHEF/granne inte är intresserad, men om du är ok med att din man ligger med grannfrun kan du ju börja med att föreslå det, så kanske han är ok med att du skaffar någon annan vid sidan om, för det är ju det du vill egentligen.

Och hur har du kommit fram till det ? Att han inte är intresserad ?
  • Anonym (TS)
    Anonym (Bea) skrev 2021-05-08 19:31:33 följande:

Nej jag har läst hela tråden om att ni bjuder varandra på middag och barnen står ut att leka 1 gång/mån och att din man snickrar åt grannfrun och hon är så förtjust över det och du finner grannmannen/chefen sexig och vill leka farligt även om inget händer eller så kan ni ju ha en fyrkant allihop för det är ju lite svårt att hitta nya vänner som nyinflyttade. Och sen problemet med samåkningen då att han inte hör av sig till dig när han åker, men självklart vill han säkert knulla både dig och din man nån gång i framtiden. Tillsammans med frun då. Som du gärna ser att din man tycker om, det gör inget.

Tack för en bra skratt :)) det var en rolig sammanfattning av situationen.

Du har rätt att jag är fånigt där ... jag drömmer bort mig. Men o andrasidan är jag säkert på att han har också vissa känslor för mig eller kanske inte känslor men intresse. Även om han är mer vuxet på den fronten och hanterar det bättre . O mest sannolikt verkar det att han vill slippa situationer som kan missförstås av andra därför vill han inte skjussa mig. Jag vet hur annorlunda beter han sig när vi är bara två och kan inte tolka det annat än en kvävd intresse. Vi vet ju båda två att det kan /får inte hända någonting mellan oss. Men är säkert på att om vi var singlar skulle det vara annorlunda.
  • Anonym (TS)
    Anonym (haha ok) skrev 2021-05-09 11:23:59 följande:

Tycker det låter rätt sjukt att du ts erbjöd din man att hjälpa grannen för att DU var intresserad utav han och fann han attraktiv. Dessutom körde du över barnens vilja om att inte vilja umgås med barnen.

Det var ju snällt att grannen hjälpte dig att fixa jobb. För det var antagligen p ga han som du ens fick jobbet (med tanke på hur omogen du låter vara).

Och på det så behandlar du honom som vem som helst (vän) fast han har en högre auktoritet över er vanliga arbetare. Visst, man kan ha fantasier osv. Men det bör stanna där, spec när ni alla bor grannar, barnen gillar inte vara med deras och hela din ekonomi bygger på att ni har en god relation.

Du är redan bevisat dig att du skiter i vad barnen känner. - Minus den.

Du lånar ut din man för att du är kåt i den andra mannen. - Minus på den.

Du klarar inte särskilja vänskap utanför arbetet vs arbetet.

Samt du riskerar att förlora arbetet dessutom utöver grannosämjan.

Låter som att du bör söka nytt arbete för att enbart hålla eran grannrelation på fritiden då du inte klarar av att respektera din granne på arbetet.

O sen, bara för att du tycker att hans kvinna kanske är vacker så är det inte säkert att han tycker det. Du jobbar med mannen du vill åka bil med han och du vill vara med han på din fritid. Kom igen, var har du ansvaret gentemot din egna mat och familj? 

Det är en stor skillnad mot din mans relation med grannfrun kan jag anta då de antagligen har kontakt p ga kommunicera ang barnen. Medans du flörtar konstant med mannen, fritid, bil, och jobb.

Du behöver sätta tyngd på dina snurriga tankar för snärt spinner det så fort att alltihop bara exploderar.

Stämmer inte. Jag har inte träffat honom än när jag erbjöd frun min mans hjälp av vänlighet. Det var först efter han hjälpte de när de bjöd oss på middag lärde jag känna honom .
  • Anonym (TS)

Fattar för övrigt fortfarande inte varför vissa påstår att man måste slick röv för sitt chef.

Jag sa aldrig att jag sätter mig emot hans vilja på jobbet,jag är självklart medveten om att han är där för att samordna och ta ansvar för oss andra . Jag följer hans instruktioner jag struntar inte i vad han säger. Jag behandlar bara honom som en vanlig människa.

Och för att tydligt göra för andra vad jag menade utvecklar jag.

Vi jobbar på ett spa. Jag är massageterapeut,han är spa manager. Våra högsta chefar kommer regelbundet på massage/ansiktsbehandling. Vi terapeuter byter massage emellan oss. Fick jag en massage av någon så är jag skyldig med en för hen. Eftersom vi är öppet alla dagar året runt har vi två spa manager som jobbar växelvis:han o en tjej. Då och då typ en gång i månaden kommer de och vill ha massage. Tjejen brukar dock ge tillbaka. Han förväntar det som ?chef?. Det jag menade att jag behandlar honom inte som mina kollegor var att när han fick massage av mig så sa jag efteråt att han var skyldig mig med en massage. Det var det. Han blev lite rundögd fast nu kommer jag få massa påhopp pga covid

• Anonym (TS)
    Anonym (F) skrev 2021-05-09 18:47:57 följande:

Ts, förutom din tråd så är ju det där systemet helt sjukt. Jag betalar hellre pengar än att vara skyldig fysiska tjänster..... Och du har ingen skyldighet att massera honom bara för att han är chef!! Då ska han boka tid och betala precis som alla andra kunder. Han utnyttjar er bara! Att han blev "rundögd" var väl för att han aldrig fått krav tillbaka.

Jag har inga problem med det . Jag skulle inte heller ha råd med så mycket massage hur mycket jag kan få på den här sättet. Vi har fasta arbetstider men ofta inte kunder från morgon till kväll. Man hinner väl när han ändå är där. Han får det utan återkrav av mina kollegor. Medan jag tycker att det har inte så mycket med jobbet än göra utan det är snarare en vänlig tjänst vi gör för varandra, jag behandlade honom inte som ?chef? i den situationen och sa att han var skyldig med en massage - lite halv-allvarligt, lite för att hetsa för skojskull för jag märkte att han vill synas så mycket mer än vi andra. (Jo nu kommer säkert någon som ska hoppa på mig för han är ju vår överträdare. Men jag tycker inte ena är mer än den andra som människa)

För övrigt fick jag tillbaka massagen några månader senare. Och det påverkar också min uppfattning om varför tycker jag att han är visst intresserad , o snarare vill bara förtycka det inom sig.
  • Anonym (TS)
    Panduro skrev 2021-05-09 18:51:18 följande:

Jag tror att du skojar med oss. Du gör det dock jävligt bra, just eftersom man inte är helt säker.

Behandlar du honom som en chef, en kollega eller en kompis? Det är tre helt olika saker, och du är ganska oklar i dina förklaringar.

Det är ganska otydligt även på vårt arbetsplats tro mig. Vi är som ett stor familj. Alla är huller o buller om andra. Många av mina kollegor veckopendlar och bor kvar i hotellet under veckorna och delar rum med de andra. Här är gränsen mellan kollegor och vänner helt upplöst. När man sover i samma rum med sina kollegor, dricker öl på kvällarna. Har tillgång till bassängerna osv. Så hela stämningen är mycket löst . Här är det ingen snack om att vara ?professionella?. Ja mot kunderna absolut. Men inte emellan varandra.

Chefer går ut och röker tillsammans med de andra, äter ihop. Här är gränsen mellan kollegor och chef ganska löst. Det är svårt att skilja vad är vad.

Finns vissa saker man inte gör. Som att nästan ingen får massage av honom , då ingen ställer krav på honom att ge tillbaka. Det var det jag gör annorlunda än de andra. Samt att jag brukar fråga även tjejerna på receptionen om de vill få massage.
  • Anonym (TS)
    Anonym (F) skrev 2021-05-09 19:02:20 följande:

Självklart ska det vara ge och ta även för chefer om ni har det systemet, fortfarande väldigt konstigt måste jag säga. Men, du behöver inte läsa in mer i massagen än att han gav tillbaka då han var skyldig dig. Såvida det inte var happy ending....

Nää det var det inte :) men det var speciellt på något sätt , det var annorlunda
  • Anonym (TS)
    Anonym (Bea) skrev 2021-05-09 19:14:39 följande:

Du avslöjar mycket om dig själv. Du är medveten om att om han, hans fru eller någon kollega eller annan person som känner dig väl hittar denhör tråden, så är risken stor att de vet vem du är.

Du är massageterapeut, din man snickare, din granne spamanager, ni bor 3-4 mil från arbetsplatsen, barn i samma förskola, många kollegor som samåker osv.

Jag sa aldrig att vi lever i Sverige :)
  • Anonym (TS)

Nytt uppdatering med viktigt information.

Det kom fram idag att grannfrun och min man kände varandra sedan tidigare. De hade något affär / eller what/ när de var tonåringar - tjejen var förälskad i honom enligt min man..sedan man vet ju inte om det var så eller tvärtom. Men det var kanske inget att göra med den här tråden. Och jag tycker vi kan avsluta den tråden nu för det började avvika rätt mycket av ämnet nu.

• Anonym (TS)

vissa föreställer sig i tråden att jag springer efter honom med tungan utanför munnen som en liten valp.. nää :) vi ha en helt normalt relation och jag jagar inte honom ...

jag hör av mig när jag vet att det är hans tur o vi båda ska jobba och frågar om vem åker han med imorgon / vilka jobbar och om han vet om det finns fler platser - det är bara dumt båda ekonomiskt o miljövänligt att köra egna alla när vi får plats i en bil. Han åker oftast med någon annan och det handlar minsann inte om att han undviker mig . Snarare att han tycker inte det är hans ansvar hur jag kommer till jobbet. Men det blir bara konstigt om det är alltid bara jag som hör av mig - och DET var hela grejen med den här tråden!!

• Anonym (TS)
    Anonym (F) skrev 2021-05-10 10:12:08 följande:

Och du tror fortfarande att hon inte alls har nåt intresse av honom när hon verkar så tacksam över att han hjälper dem med det ena och det andra.... :)

Nej det sa jag inte. Jag sa att det har inte hänt någonting mellan de. Jag känner min man o litar på honom över 150% mer än något annat i världen. Jag skulle snarare tro att jorden är platt än att han var otrogen. Det vet jag . Punkt.

Däremot tror jag att de är intresserade av varandra. En kväll när vi bastade - så kom det till tall på något vis om vi skulle få plats i vårt bastu alla fyra - det var nog i samband med att vi åt middag med grannparet. Och jag undrade om han gillade tanken. Han sa bara att det vore kanske komplicerat att ordna det pga barnen. (Medan vid en tidigare tillfälle när vi snackade om ett annat par, var han snabbt med att säga att han gillar varken tjejen eller killen och tycker de var inte alls attraktiva)
  • Anonym (TS)
    Anonym (....) skrev 2021-05-10 11:08:30 följande:

Du springer efter honom och fattar inte själv hur mycket du gör bort dig. Du skulle vara veta allt han sagt om dig och ditt beteende och hur mycket han ångrar att du fick jobbet.

Lägg av :) du blandar ihop något.

Det var inte han som avgjorde om jag fick jobbet. Jag är en av de bästa där så han fick bara en klapp på axlarna av chefen.

Men vet du vad, du får hålla på hur länge du vill :))
  • Anonym (TS)
    Anonym (....) skrev 2021-05-10 13:14:10 följande:

Tro mig, alla på jobbet har märkt hur ts skämmer ut sig gång efter gång. Är enbart hon inte förstår det.

Jag fattar inte vad ni två snackar om. HUR skämmer jag ut mig? Kan ni säga något konkret exempel?
  • Anonym (TS)
    Anonym (....) skrev 2021-05-10 13:33:26 följande:

Tråden är bara ett exempel.

För att ?
  • Anonym (TS)
    Panduro skrev 2021-05-11 05:47:13 följande:

Haha alltså jag hoppas VERKLIGEN att du och kollegan inte trollar. Vore skitkul om det här var sant!

De är troll.
  • Anonym (TS)
    Anonym (....) skrev 2021-05-11 10:11:04 följande:

Det är tyvärr helt sant.Inte då. Och det vet du. Och du har gjort bort dig igen.

Svara mig på en enda fråga då :) vilket land lever vi i?
  • Anonym (TS)
    Panduro skrev 2021-05-11 10:04:34 följande:

Hur vet du det? Om inte du också trollar så skriver du ju väldigt detaljerat.

Hur vet jag det ? Varken mina kollegor eller grannarnas vänner pratar svenska..: så enkelt är det att veta ;)
Svar på tråden Min granne / arbetskamrat...