• Panduro

Min granne / arbetskamrat...

Ser inte på vilket sätt han skulle vara en idiot eller ens bete sig fel? Den som gör fel är du. Jag bor i ett litet samhälle. Man jobbar alltså ofta med eller för någon som man har en privat relation till. Det ska dock inte synas på jobbet. Skulle aldrig visa att jag känner någon privat på jobbet, och definitivt inte min närmaste chef (som för övrigt är min systers man).

Självklart vill han inte samåka med dig när han märker att du dels är förtjust i honom och dels inte kan hantera att ha din granne som arbetsledare

• Panduro
    Anonym (TS) skrev 2021-05-08 16:11:37 följande:

Imorse samåkte vi .. det var då innan jag skrev den här tråden.

Under dagen undvek jag honom/vi varandra. Han kom inte bak till mig som han brukar, jag gick inte fram till kontoret som jag brukar. Vi såg varandra när jag hade vägarna förbi men vi har inte pratat alls , han var upptaget hela dagen med att lära in en ny kollega.

Jag funderar på , om jag vill inte sluta? Om jag vill inte hålla avstånd? Inte så att det skulle hända något, det vore helt olämpligt. Men att leka. Jag vet att det är en farlig lek. Men det är kanske just därför så spännande. Jag behöver den här spänningen. Det är nyttigt för mig i alla fall. Vad skulle det skada? Om vi gör inget...

Nu vänder jag mig till er för råd, så inga påhopp snälla.

Men vad är det här för trams? "En farlig lek", "så spännande", "vad skulle det skada?". Sluta dröm och väx upp. Antingen är du otroligt barnslig, eller så har du helt enkelt läst för många kioskromaner.
  • Panduro
    Anonym (TS) skrev 2021-05-09 18:43:53 följande:

Fattar för övrigt fortfarande inte varför vissa påstår att man måste slick röv för sitt chef.

Jag sa aldrig att jag sätter mig emot hans vilja på jobbet,jag är självklart medveten om att han är där för att samordna och ta ansvar för oss andra . Jag följer hans instruktioner jag struntar inte i vad han säger. Jag behandlar bara honom som en vanlig människa.

Och för att tydligt göra för andra vad jag menade utvecklar jag.

Vi jobbar på ett spa. Jag är massageterapeut,han är spa manager. Våra högsta chefar kommer regelbundet på massage/ansiktsbehandling. Vi terapeuter byter massage emellan oss. Fick jag en massage av någon så är jag skyldig med en för hen. Eftersom vi är öppet alla dagar året runt har vi två spa manager som jobbar växelvis:han o en tjej. Då och då typ en gång i månaden kommer de och vill ha massage. Tjejen brukar dock ge tillbaka. Han förväntar det som ?chef?. Det jag menade att jag behandlar honom inte som mina kollegor var att när han fick massage av mig så sa jag efteråt att han var skyldig mig med en massage. Det var det. Han blev lite rundögd fast nu kommer jag få massa påhopp pga covid

Jag tror att du skojar med oss. Du gör det dock jävligt bra, just eftersom man inte är helt säker.

Behandlar du honom som en chef, en kollega eller en kompis? Det är tre helt olika saker, och du är ganska oklar i dina förklaringar.
  • Panduro

Men vad syftet med tråden än är så kan vi slå fast följande: Du är kåt på honom. Du hoppas att din man och grannfrun vill ligga med varandra, och att du och chefen får vara med.

Att chefen återgäldar en massage (som är brukligt kollegor emellan) och att din man känner grannfrun från tonåren säger oerhört lite om din fantasi kommer att bli verklighet eller inte.

Det enda du kan göra är att fråga både din man, din grannfru och din chef om de vill knulla. Räkna dock med risken att du blir utan både man, granne och jobb. Men vem vet, kanske det går jättebra!

• Panduro
    Anonym (Känner till detta) skrev 2021-05-10 22:15:23 följande:

Tyvärr inte... Jag är inte på samma jobb, men vän till grannarna och känner därför väl till detta. Har dock inte velat visa dem tråden, känns för sliskigt och skvallrigt. Nu verkar det ju dock som tråden är känd på jobbet redan.

Haha alltså jag hoppas VERKLIGEN att du och kollegan inte trollar. Vore skitkul om det här var sant!
  • Panduro
    Anonym (TS) skrev 2021-05-11 07:03:30 följande:

De är troll.

Hur vet du det? Om inte du också trollar så skriver du ju väldigt detaljerat.
Svar på tråden Min granne / arbetskamrat...