Anonym (TS) skrev 2021-05-09 18:43:53 följande:
Fattar för övrigt fortfarande inte varför vissa påstår att man måste slick röv för sitt chef.
Jag sa aldrig att jag sätter mig emot hans vilja på jobbet,jag är självklart medveten om att han är där för att samordna och ta ansvar för oss andra . Jag följer hans instruktioner jag struntar inte i vad han säger. Jag behandlar bara honom som en vanlig människa.
Och för att tydligt göra för andra vad jag menade utvecklar jag.
Vi jobbar på ett spa. Jag är massageterapeut,han är spa manager. Våra högsta chefar kommer regelbundet på massage/ansiktsbehandling. Vi terapeuter byter massage emellan oss. Fick jag en massage av någon så är jag skyldig med en för hen. Eftersom vi är öppet alla dagar året runt har vi två spa manager som jobbar växelvis:han o en tjej. Då och då typ en gång i månaden kommer de och vill ha massage. Tjejen brukar dock ge tillbaka. Han förväntar det som ?chef?. Det jag menade att jag behandlar honom inte som mina kollegor var att när han fick massage av mig så sa jag efteråt att han var skyldig mig med en massage. Det var det. Han blev lite rundögd fast nu kommer jag få massa påhopp pga covid
Jag tror att du skojar med oss. Du gör det dock jävligt bra, just eftersom man inte är helt säker.
Behandlar du honom som en chef, en kollega eller en kompis? Det är tre helt olika saker, och du är ganska oklar i dina förklaringar.