• Anonym (G)

Min granne / arbetskamrat...

Anonym (TS) skrev 2021-05-08 09:11:37 följande:

Det vore klockrent . Ändå känns det inte så. Svårt att förklara .

Vi är 2-3-4-5 personer från samma stad beroende på dag (oregelbundna arbetstider) . Man passar på att samåka, alla. Han åker ofta med någon annan. Jag åker ofta med någon annan. Vi ständigt letar efter lösningar att slippa ta egna bil då vi bägge har småbarnsfamilj men bara en enda bil vilket vi gärna lämnar hemma ifall familjen skulle behöva.

Men ja du kanske har rätt att av någon anledning vill han inte samåka. Jag tycker bara det är så konstigt. Vi är grannar. Vi bjuder hem varandra. Vi börjar på samma tid och slutar på samma tid på jobbet . Måste åka 30-40 km och så åker vi inte tillsammans? Det låter så konstigt för mig... varför liksom?

Han kanske inte vill samåka med någon alls vissa dagar, just för att kunna åka hem när han själv vill. Inte när alla andra slutar.

Man blir inte kompis med chefen, att försöka ger bara problem. Håll dig professionellt jobbmässigt neutral.

Det går även om man är på middag ibland.

Är han flörtig är det sjukt oproffsigt av honom.

Blandas inte in känslor i det här. Det är en potentiell bomb.
  • Anonym (G)
    Anonym (TS) skrev 2021-05-08 16:49:12 följande:

Men just det. Jag tycker det räknas vilket var först?

Och vi var grannar och umgicks först. Sedan blev vi kollegor och han blev mitt chef. Då är det jobbigt att förstå hur står det till framöver

Hela situationen ändrades när han blev din chef.

Är du rädd om ditt jobb och att ha en bra arbetsmiljö framöver? Du måste försöka hålla dig neutral.
  • Anonym (G)
    Anonym (TS) skrev 2021-05-10 13:27:32 följande:

Jag fattar inte vad ni två snackar om. HUR skämmer jag ut mig? Kan ni säga något konkret exempel?

Tror du verkligen inte att dina kollegor fattar att du är intresserad av chefen?
Svar på tråden Min granne / arbetskamrat...