Inlägg från: Anonym (Dimor) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Dimor)

Bli ren på egen hand

Nu vet jag att tråden är gammal, men jag vill ändå varna andra.

Jag fick tipset att köpa diarré tabletterna Dimor för att slippa abstinens efter tramadol. Och ja det funkade väldigt bra. Jag slängde i mig upp till 60 tabletter åt gången och slapp då all abstinens och kunde jobb på som vanligt.

Min läkare var imponerad av att han var den av alla som försökt, som lyckades få mig att sluta. Han hade så fel. Jag berättade inte att jag bara bytt ut missbruket.

Sen kom smällen? hjärtat stannade. Jag fick livsfarliga arytmier av Dimor. Ambulans, HLR, sjukhus. Där på sjukhuset fick jag plågas av min avtändning. Ingen vågade skriva ut något för att hjälpa mig. Jag fick vak som skulle hålla koll på mig, och jag minns smärtan än idag. Jag fick en pacemaker insatt genom ljumsken och fick då inte röra mig eller vara uppe.

Det var det mest plågsamma jg varit med om.

Och det hemskaste är att jg har inte lyckas sluta med dimor ännu :(

Nu tar jag 16 tabletter om dagen för att inte må skit. Jag har försökt sluta på egen hand så många gånger men lycka inte.

Och jag kan inte berätta för någon. Skammen är för stor.

Hur kan man vara så dum att man utsätter sig för dödliga doser dagligen?!

• Anonym (Dimor)
    Anonym (Underbart) skrev 2021-10-24 09:17:41 följande:

Fy sjutton !

Men du? Släpp den skammen, du är vid liv & det är det viktigaste för dina nära ! Förstår du känner så , men kämpa ! Du är stark . Var det 60

Tabletter som hjälpte ? Usch , är det dem som gav dig hjärt problem ? Sa läkarna det ?

En fråga ? Hur är magen ?

Men du? Är det tramadol abstinensen du känner av nu då? För dumor kan väl inte ge dig det ? Eller kanske dem kan .

Tack för din uppmuntran, det uppskattar jag :)

Med mitt missbruk gjorde jag många människor illa. Att jag nästan dog men fortfarande knaprar tabletter är så urbota dumt. Jag har ljugit mina nära och kära rakt upp i ansiktet. Eller rättare sagt så har jag inte rättat dom när de sagt hur stolta de är över mig som lyckades sluta. Skammen och ångesten äter upp en och det blir en ond cirkel. Jag hade mått bättre av att berätta och få hjälp att sluta. Men hjärtläkaren kommer med syrliga kommentarer när jag är där och det går bara inte att berätta..

Jag har blivit beroende av dimor. Tramadol har jag inte rört på många år. Dimor ger samma avtändning som tramadol så därför tar jag, så som ts, för att inte bli abstinent.

Ibland har jag inte hunnit handla några och jobbar en hel dag med abstinens. Varje dag är en kamp.

Dimor ger arytmier. Samma år som jag tog överdosen så stoppade apoteken försäljningen. Nu måste man köpa tabletterna bakom disken och Max 2 paket per kund.

Om jag minns rätt så dog 11 personer i Sverige av överdos det året. Jag kunde vara en av dom..

Och ja magen.. alltid förstoppad. Måste laxera mig för att kunna bajsa.
Svar på tråden Bli ren på egen hand