Inlägg från: Anonym (Belive) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Belive)

Bli ren på egen hand

Hej

Jag har varit där du är nu för inte så länge sen, ätit tramadol i många år ca 400 mg +- 100 mg.

Gick till vårdcentralen där de skulle hjälpa mig med tramadol nedtrappning, jag kört 25 mg/vecka, de 3 första dagarna är värst vid varje nedtrappning. Däremot fått jag Sertralin (humör höjande/serotonin stimulerande) där jag gått genom helvete dag 5-9 på Sertralin, Varit på psykakuten flera gånger utan nåt resultat. Därefter 4-5 veckor på Sertralin började jag må bättre, nu efter 2 månader är det ännu bättre och är färdig med tramadol sedan 4 veckor tillbaka. Har hemma mer tramadol än apoteket själva men bestämde mig att det får räcka nu.

Rekommenderar dig att kontakta vårdcentralen och berätta vad det gäller, de kommer att hjälpa dig, för Tramadol höjer serotonin i hjärnan ,samtidigt som den blockerar kroppens egna produktion av serotonin , så att du mår hyfsat bara med tramadol i kroppen, enda gången kroppen tillför serotonin är med tramadol i ditt fall, därför mår du skitdåligt när du trappar ner. I början är det jobbigt med Sertralin, men så småningom medans du trappar ner tramadol bör du kompensera med Sertralin, så balansen av serotonin I hjärnan jämnas ut.

Vet att det är fruktansvärt jobbigt och trappa ner, men det går med god planering och stöd från vårdcentralen och vänner. Ingen kommer att se ner på dig, tvärtom de kommer att tycka att du e modig och ansvarsfull. Jag tycker att du är det, för du har erkänt problemet för dig själv, det är första steget i processen.

• Anonym (Belive)
    Anonym (Lina fina) skrev 2021-05-06 19:49:13 följande:

Det är ju det som är det sjukaste att jag ändå har aps på så små doser, den börjar redan komma.. behöver råd för att klara mig utan den!

Detta är inget du kommer att lösa på 12 dagar,du måste ge dig tid!annars faller du tillbaka lika fort, och det är inte meningen. Fokusera på dig, enbart dig själv och din hälsa, det lönar sig i längden. Tro mig.

Att dina nära var alkoholberoende och narkomaner har inte med dig att göra.Du är du, tro på dig själv, för vill man så kan man vad som helst, på gott och ont.
Svar på tråden Bli ren på egen hand