Anonym (Så trött på allt dravel) skrev 2021-05-07 04:02:28 följande:
Låter ju knappast som att drogen i sig var problemet i detta fallet utan snarare att du inte har lärt honom att inte falla för grupptrycket. Grupptryck kan vara ett stort problem vad den nu än handlar om! Som ex det samhällsenliga grupptrycket om att man ska bruka alkohol, trots alla skador det med för i samhället och i kroppen och som även dessutom är högre listad som skadlig än cannabis!
Men antar att du inte springer till Maria ungdom för att han dricker med sina kompisar ? Hycklare isåfall vilket jag med största sannolikhet kan säga att du är.
Klart det blev skönt för han när han förmodligen kände sig oberättigat pressad ifrån gruppen och pressad i motsatt håll ifrån dig som var hans förälder. Säger ingenting om huruvida han tyckte att det var skönt eller inte att sluta röka, utan endast skönt att han slapp att säga "mamma tvingar mig".
Varför får jag känslan av att du tycker synd om min son, som inte fick röka ifred? Hade han druckit alkohol 3 ggr/ vecka i den åldern hade jag absolut inte låtit det passera. Varför tror du det? En annan skillnad är den lagliga aspekten. Min son är en av få ur den gruppen som är ostraffad idag. Hade han hamnat i brottsregistret för ringa narkotikabrott så hade han inte fått det jobbet han har idag. Jag är hans pappa btw.