• Friger

Är detta våldtäkt?

Anonymen789123 skrev 2021-05-05 20:53:37 följande:

Tack för alla svar, det gör det lite lättare att också höra era åsikter. Jag har pratat med honom men han förnekar det och förstår inte hur jag känner, utan säger alltid att det inte har hänt och att jag ska sluta tjata om det. Han har tidigare blivit anklagad för våldtäkt men vet inte om det stämmer eller inte. Men jag kan även ibland vakna av att han försöker ha sex med mig eller smeker mig där nere. Även annat har hänt.

Han är ju dum om han säger något annat än vad han sa till dig...

Det enda bevis som finns är ju om hans käft glappar.

Juridiskt är det hela jätteenkelt. Det han har gjort är våldtäkt. Anser jag att han ska dömas med dom bevis som ligger framme i den här tråden? Nej. Vi skulle få en otäck värld om det vore så enkelt att snacka in någon i fängelse.

Mår du dåligt av att vara med honom tycker jag att du ska lämna honom. Det han gör verkar ju ingå i priset.
  • Friger
    Anonymen789123 skrev 2021-05-05 21:06:09 följande:

Ja, jag tänker lämna honom, jag antar att det inte ens går till rättegång om inga direkta bevis finns?

Du kan ju prova. Han kommer förmodligen att bli häktad och grundligt förhörd.

Står han fast vid vad han sagt till dig så tror jag att han går fri.

Han verkar ju inte vara dum på det sättet. Anledningen till varför han nekar i sten är att han inte vet om du spelar in det hela. Spelar du in så finns det bevis som inte enbart utgörs av din berättelse.
  • Friger
    Friger skrev 2021-05-06 11:35:20 följande:

Du kan ju prova. Han kommer förmodligen att bli häktad och grundligt förhörd.

Står han fast vid vad han sagt till dig så tror jag att han går fri.

Han verkar ju inte vara dum på det sättet. Anledningen till varför han nekar i sten är att han inte vet om du spelar in det hela. Spelar du in så finns det bevis som inte enbart utgörs av din berättelse.
    Ursäkta, gripen. Inte häktad.
  • Friger
    EpicF skrev 2021-05-06 11:41:46 följande:
    Eftersom det inte finns några bevis som kommer han troligen inte ens bli häktad. Möjligen kallas in till förhör.
    Nä, kom på mig själv. Ändrade till "gripen". För det tror jag. Kallad till förhör tror jag inte att dom gör när det är så allvarligt.... Jag tror att dom gärna vill "chocka" lite granna för att förhoppningsvis få honom att försäga sig. Det är ju i princip den enda möjlighet dom har för att fälla honom. Så skulle jag tänka om jag vore polis.

Men å andra sidan... det är väl inte alla polisutredningar som blir klockrent utförda. Ibland undrar man om läskunnighet är ett krav för att komma in på polishögskolan.
  • Friger
    EpicF skrev 2021-05-06 12:17:34 följande:
    "Chocka" honom?
    Att utan förvarning ta in honom.

Chansen att han säger något han inte borde är nog större än om han får någon veckas förvarning om saken.
  • Friger
    Anonym (Mikael Jacksson) skrev 2021-05-06 12:22:59 följande:
    "Häktad"? Försöker du vara ironisk?
    Läs färdigt och kommentera sen. Anser du att jag har fel därefter så kan du kommentera den saken.
Svar på tråden Är detta våldtäkt?