Är detta våldtäkt?
Sunt förnuft
Sunt förnuft
Han har dessutom blivit ?falskt? anklagad enligt honom själv för våldtäkt för några år sen. Men jag börjar nu tveka på om det verkligen var en falsk anklagelse....
Nja, det ÄR trots allt skillnad om det händer inom en relation, och om det skulle vara någon vilt främmande som skulle förgripa sig på en i en liggvagn på tåget t.ex.. I det andra fallet är det solklart våldtäkt, men om det är en relation så är spektrat mer flytande mellan "låter sig övertalas", "ställer upp för husfridens skull" o.s.v. - och våldtäkt.
Jag skulle göra slut och ta mig ifrån denna relation, men inte polisanmäla - något som bara skulle skapa stora problem för både honom och dig. Det är onödigt. Polisanmäla en man som jag hade en relation med, skulle jag bara göra om han var farlig och jag behövde samhällets hjälp med bostad, hemlig adress, ny identitet, polisbeskydd och sådant. Det är typ det sista man gör.
KAN vara men du kommer ingen vart juridiskt. HELT OT....men om jag får välja mellan pest och kolera *typ* att bli våldtagen i en park av ett okänt äckel eller min pojkvän...............så väljer jag pojkvännen varje dag i veckan. Min lilla gubbe som jag legat med så många gånger........
Man ska komma ihåg att om man anmäler sin pojkvän/sambo/man för våldtäkt och han inte erkänner och håller med så är det meningslöst. Ord står mot ord och det vore ju fasansfullt om kvinnans ord värde tyngre? I en demokratisk stat