Är detta våldtäkt?
Han behandlade dig illa i alla fall. Sen hur man ska kategorisera det är jag inte säker. Hur länge har ni varit ihop när det hände? Är du fortfarande ihop med honom? Är du rädd för honom, litar du på honom?
Han behandlade dig illa i alla fall. Sen hur man ska kategorisera det är jag inte säker. Hur länge har ni varit ihop när det hände? Är du fortfarande ihop med honom? Är du rädd för honom, litar du på honom?
Eh, det var ju precis det jag skrev i inlägget du citerade - att det är lagen som avgör och inget annat. Att det är min åsikt som avgör har jag inte påstått någonstans. Däremot verkar ju du anse att det är din åsikt som avgör.
Enda anledningen till att han sannolikt inte kommer att dömas är att det saknas bevis. Det innebär inte att det han gjorde inte var en våldtäkt. Det måste du väl ändå förstå? Eller menar du att själva handlingen i sig inte kan klassas som en våldtäkt? Varför inte i så fall?
Nja, det ÄR trots allt skillnad om det händer inom en relation, och om det skulle vara någon vilt främmande som skulle förgripa sig på en i en liggvagn på tåget t.ex.. I det andra fallet är det solklart våldtäkt, men om det är en relation så är spektrat mer flytande mellan "låter sig övertalas", "ställer upp för husfridens skull" o.s.v. - och våldtäkt.
Jag skulle göra slut och ta mig ifrån denna relation, men inte polisanmäla - något som bara skulle skapa stora problem för både honom och dig. Det är onödigt. Polisanmäla en man som jag hade en relation med, skulle jag bara göra om han var farlig och jag behövde samhällets hjälp med bostad, hemlig adress, ny identitet, polisbeskydd och sådant. Det är typ det sista man gör.
Fel. Han är inte dömd. Du kan inte samla på dig en dom.
Jag måste fråga ts. Har han gjort fler saker mot dig? Du tar upp en sak, men det låter som han gör dumma grejer så fort han dricker. Varför gör han det förresten? Dricker menar jag. Är det för att lugna ner sig tror du? Försök hjälpa honom med alkoholmissbruket! Annars kan det gå riktigt illa, men som sagt är det nog bäst att lämna pronto.