Inlägg från: Anonym (Märta) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Märta)

Ditt mest vågade ligg?

heliopsis skrev 2021-05-15 16:21:18 följande:

Hon tyckte ju om det så jag tycker inte det är något jag behöver ångra, det var bra sex för oss båda.

Det finns en åldergräns av en anledning. Har läst flera hånger här på fl kvinnor som haft sex som barn och som trodde då att de ville men som insett senare (inte sällan när de haft sex som sex ska vara) att de inte alls var redo då. 12-åringar är helt enkelt oftast för unga för att veta sitt eget bästa i många frågor.

Du var också ung och det tycker jag är en förmildrande omständighet, men jag skulle nog vilja påstå att de flesta i 16-17-årsåldern förstår att det är fel att dels vara otrogen, dels ha sex med en minderårig. Det spelar ingen roll om det är barnet som initierade det. Man tackar nej.
  • Anonym (Märta)
    heliopsis skrev 2021-05-15 16:21:18 följande:

Hon tyckte ju om det så jag tycker inte det är något jag behöver ångra, det var bra sex för oss båda.

Kan tillägga att flickor med tidig sexdebut (före 14 år) oftare än andra har utsatts för sexuella övergrepp tidigare i barndomen. De har alltså en skadad sexualitet, som givetvis inte bör utnyttjas.

Tidig sexdebut är också en varningssignal eftersom de barnen ofta mår dåligt och har andra riskbeteenden. Den delen förmodar jag dock att du inte kände till som tonåring.
  • Anonym (Märta)
    heliopsis skrev 2021-05-15 17:08:17 följande:

Jag hade ett öppet förhållande med min flickvän så jag var egentligen inte otrogen även om hon kanske inte hade blivit så glad om hon visste att jag hade sex med hennes syster. Jag tycker inte åldersskillnaden var någon stor grej, vi var båda unga och nyfikna och ingen av oss ångrar det vi gjorde. Jag har pratat med henne om det ganska nyligen och hon ser det fortfarande som ett positivt minne.

Det var ju bra. Men generellt är det väldigt olämpligt.
  • Anonym (Märta)
    heliopsis skrev 2021-05-16 02:14:30 följande:

Fattar inte varför en tjej i den åldern inte ska få njuta av sex och åldersskillnaden var ju inte så stor ändå.

Jo. En tolvåring är ett barn. En 16-17-åring är en ungdom på väg att bli vuxen. Det är jättestor skillnad. Du hade sex med ett barn trots att du själv inte längre var ett.

Våldtäkt mot barn ? att ha samlag med ett barn under 15 år. Man behöver inte använda våld eller hot för att dömas för våldtäkt mot barn, man kan dömas även om barnet tog initiativet eller inte sa i från. Tanken bakom lagen är att barn inte kan samtycka till sex.

Straffet för våldtäkt mot barn är 2-6 års fängelse. Straffet för grov våldtäkt mot barn är 4-10 års fängelse.
Svar på tråden Ditt mest vågade ligg?