• Anders 386

Kvinnors syn på bisexuella män.

Kexsmula skrev 2021-05-13 16:12:08 följande:
    Jag har homosexuella vänner, bekanta samt en nära släkting. De vet mycket väl att jag inte vill bevittna bögsex och att jag blir totalt avtänd av porrfilmer med bögar. De har inget problem med det och känner samma avsky av att bevittna heterosex. Det är ingen issue öht. Det betyder inte att jag avskyr dem och de avskyr inte mig.
    Håller med dig fullständigt. Jag har t.ex. full respekt för människor med en gudstro trots att jag inte själv tror på Gud. Jag förstår inte hur dom tänker men accepterar dom som individer ändå. Man kan liksom inte dela alla andras åsikter. Det det handlar om är att respektera människor som är annorlunda än man själv.

Man är inte homofob bara för att man tycker att det är osmakligt med homosexualitet. (Lite dåligt exempel gällande mig kanske eftersom jag inte tycker det är osmakligt utan istället lite lockande med samkönad sex . Skrattande )

Homofob kan man väl kallas om man ser homosexualitet som ett störande element som inte borde finnas. Som ett hot som någon uttryckte det.

• Anders 386
    Anonym (bs man) skrev 2021-05-14 11:16:17 följande:
    Jag har stor respekt för dina inlägg här på FL, men i det här avseendet tycker jag du har fel. Det är skillnad på att tolerera en grupp - t ex religiösa - och att känna äckel för dem. kexsmula ovan har ju tydligt sagt att hon tycker sex mellan män är "vidrigt" vilket inte tyder på någon större respekt i min värld. Ingen har begärt att hon ska gå igång på att se på bögsex - det är inte det tråden handlar om - utan hur hon skulle reagera om hon fick reda på att hennes man någon gång haft sex med en man. Enligt henne själv skulle det äckla henne så mycket att hon antagligen skulle dumpa honom. Det är rätt långt ifrån tolerans och acceptans tycker jag, men rätt så nära det du skriver som att det är "ett störande element som inte borde finnas". Och som jag frågade, ponera att hon får en son som är homosexuell. Hur skulle han uppleva det om hans mamma tyckte det var "vidrigt" att han hade ett sexliv?

Visst finns det grader av homofobi, som vissa andra i den här tråden visat prov på. Men jag tycker nog absolut att när man får såna känslor av avsky för något en person gjort i sitt förflutna som inte angår en själv så är det inte ok. Jag är t ex inte det minsta intresserad av extrema former av sex, som BDSM eller strypsex. Men jag skulle inte äcklas av att få veta att min fru gjort det innan hon träffade mig, eller tyckt det var vidrigt. Live and let live.
    Jag tänker lite som du - jag blir heller inte äcklad eller tycker att andras sexuella lekar är vidriga. Är dessutom själv lite binyfiken även om det inte kommit till speciellt mycket handling.
    Men jag vill ändå inte betrakta Kexsmula som homofob - det är väl egentligen mer så att jag tycker synd om henne med en sån syn på sin omgivning. Hon kan tyvärr inte göra något åt det. Vissa saknar helt enkelt den öppna tolerans som du och jag har. Många har en ganska trång "toleranskorridor" som dom inte vågar sig utanför. Min fru är likadan (Tyvärr). Det är mer en rent allmän intolerans även om det finns acceptans.

Svar på tråden Kvinnors syn på bisexuella män.