• Kexsmula

Kvinnors syn på bisexuella män.

Hell no! Hade absolut inte gått med på det, varken att han hade haft sex med någon kille medan vi var tillsammans och inte heller någon trekant med en annan kille. Tycker faktiskt att hela tanken är ruggigt avtändande och råkade en gång ut för att en kille jag dejtade berättade att han kommit fram till att han var bisexuell efter att han sugit av en annan kille. Det må vara skämmigt att erkänna det, men det var ruggigt avtändande att höra, men jag skiter i vilket eftersom han visade sig vara en riktig douche ändå.

• Kexsmula
    Anonym (L) skrev 2021-05-11 10:51:55 följande:

Homofobin här är vidrig.

Ni som säger att ni inte skulle kunna vara tillsammans med en bisexuell man - försök inte ens dra det där kortet att det handlar om vad ni tänder på. Nej, det handlar om er unkna människosyn.

Jag skulle absolut kunna vara tillsammans med en bisexuell man. Ser inte varför det skulle innebära några problem. Sedan vill jag dock inte att varken han eller jag ska ha sex med andra. Jag vill ha ett förhållande där man enbart håller sig till varandra. Hade dock hellre sett att han låg med en annan man än en kvinna.

Nej, det handlar absolut inte om en unken människosyn. Den mentala bilden av min man suga en annan mans kuk eller bli påsatt är helt enkelt för vidrig för att jag skulle kunna ignorera/förtränga det medan vi har sex. Det känns så otroligt omanligt och osexigt i mina ögon, men jag bryr mig inte ett dugg om mina vänner eller andra är bi eller bögar (och ser inte nödvändigtvis de som mindre manliga för det), det har helt och hållet med vad jag mentalt tänder på och inte att göra.
  • Kexsmula
    Anonym (L) skrev 2021-05-11 15:09:19 följande:

Fast du kopplar ihop omanligt och bisexualitet. Det är rätt homofobiskt.

Om du inte förstår själv varför det handlar om en unken människosyn så kan jag inte hjälpa dig. It?s a lost case.

Som jag försökte förtydliga: det har helt och hållet med vad jag tänder på i sängen. Jag ser som sagt inte mina bi och homosexuella vänner nödvändigtvis som omanliga, men i en sexuell kontext går jag igång på typiskt manliga attribut som att killen är dominant, behandlar mig som en slyna och älskar min fitta. I den mentala bilden ingår inte att han blir påsatt eller suger kuk.
  • Kexsmula
    Anonym (Tändande?) skrev 2021-05-11 16:25:21 följande:

Den mentala bilden av min man som sätter på eller slickar en annan tjej är för vidrig för att jag skulle kunna förtränga under sex - om jag tänkte på det under sex. Det är väl rätt märkligt att göra? Jag tänder inte på något han gjort med andra eftersom vi är i en monogam relation. Oavsett om det skulle gälla sex med män eller kvinnor. Men du menar att du blir tänd av din mans sexuella bakgrund under sex, du ligger alltså och tänker på vad han gjort tidigare? Kanske att han haft analsex med någon annan när du utför oralsex på honom?

Det är också avtändande för mig, men däremot lättare att förtränga (dock inte alltid lätt, om han nån gång råkat prata om sig själv och något ex tätt inpå att han vill ha sex blir det oftast inget). Den mentala bilden av han och en annan man däremot är starkare och väldigt mycket svårare att förtränga (för mig). Jag klarar inte av att se porrfilmer med bögsex heller, då dör min kåthet medan jag föredrar porrfilmer med heterosexuella par. Det är helt enkelt mina sexuella preferenser, du är välkommen att ha dina egna. Jag till skillnad från dig bryr mig inte om vad andra tänder på och tycker det är ointressant så länge jag och min partner tänder på varandra.
  • Kexsmula
    Anonym (Kukdiggaren) skrev 2021-05-11 17:18:17 följande:

Tack för stöttningen!

Jag fortsätter mitt kukdiggande lite i smyg och hoppas på att hitta någon som verkar tolerant nog att låta mig få vara som jag är.

Till er som säger att ni aldrig kan tänka er att ha sex med en bs man undrar jag hur ni säkerställer er partners sexualitet? Eftersom jag har förstått att många tjejer tycker att killsex är avtändande så håller jag allt som oftast tyst om mitt kukintresse när jag inleder något en tjej. Om mitt mål är att ha sex med en tjej spelar jag givetvis mina kort efter bästa förmåga för att få henne i säng. Att va tyst om mina bisexuella intressen är då inte svårt.

Jag har inga problem att ha en dominant roll när jag har heterosex och ingen har hittilla ifrågasatt min sexualitet.

Jag förutsätter att min partner är ärlig om sin sexualitet med mig och berättar om sina fantasier och önskemål. Jag skulle aldrig ligga med någon om jag inte var intresserad av något väldigt seriöst heller.
  • Kexsmula
    Anonym (bs man) skrev 2021-05-12 15:34:21 följande:

Man är inte homofob för att man inte tänder på homosex. Men man är homofob om man tycker sex mellan män är "vidrigt".

Nej, det är man inte! Jag tycker att det är vidrigt och avtändande att se på (till exempel porrfilm), inte att människorna är vidriga bara för att de tycker om det. Det är en gigantisk skillnad. Hade jag skrivit att bögar ÄR vidriga enbart pga de aktiviteter de hänger sig åt är det en helt annan sak.

Jag tycker också piss-sex, gangbang, blöjsex, furries, osv är vidrigt också. Även swingersklubbar med partnerbyten anser jag också vara vidrigt utifrån mina sexuella preferenser. Detta betyder heller inte att jag tycker människorna som gillar detta är vidriga, så länge alla är med på det och nöjda och glada och ingen kommer till skada är det toppen!

Själv kan jag ibland tända på porrfilmer med trekanter med två tjejer och en man. Ibland har jag tänkt att jag vill prova det med min make så att han inte tröttnar på mig eftersom han varit otrogen innan och jag blev helt förkrossad... Men jag känner mig själv och vet att jag mått riktigt dåligt om han ville det.
  • Kexsmula
    Anonym (bs man) skrev 2021-05-12 15:34:21 följande:

Man är inte homofob för att man inte tänder på homosex. Men man är homofob om man tycker sex mellan män är "vidrigt".

Nej, det är man inte! Jag tycker att det är vidrigt och avtändande att se på (till exempel porrfilm), inte att människorna är vidriga bara för att de tycker om det. Det är en gigantisk skillnad. Hade jag skrivit att bögar ÄR vidriga enbart pga de aktiviteter de hänger sig åt är det en helt annan sak.

Jag tycker också piss-sex, gangbang, blöjsex, furries, osv är vidrigt också. Även swingersklubbar med partnerbyten anser jag också vara vidrigt utifrån mina sexuella preferenser. Detta betyder heller inte att jag tycker människorna som gillar detta är vidriga, så länge alla är med på det och nöjda och glada och ingen kommer till skada är det toppen!

Själv kan jag ibland tända på porrfilmer med trekanter med två tjejer och en man. Ibland har jag tänkt att jag vill prova det med min make så att han inte tröttnar på mig eftersom han varit otrogen innan och jag blev helt förkrossad... Men jag känner mig själv och vet att jag mått riktigt dåligt om han ville det.
  • Kexsmula
    Anonym (bs man) skrev 2021-05-13 07:30:38 följande:

Jag upphör aldrig att förvånas över hur människor med fördomar så envist försöker hävda att de inte har några. Ett tips. Nästa gång du träffar en homosexuell kille - garanterat har du en kollega eller bekant som är det - säg då till honom att du tycker sex mellan män är vidrigt men det är helt ok att han gör det. Så får du ju se hur han tar det. Jag menar, är det inte homofobi så kan han ju inte ta illa upp eller hur?

Vad skulle du göra om du fick en son som var homosexuell? Tala om för honom hur vidrigt det vore att han hade ett sexliv?

Jag är inte rasist, men...

Jag har homosexuella vänner, bekanta samt en nära släkting. De vet mycket väl att jag inte vill bevittna bögsex och att jag blir totalt avtänd av porrfilmer med bögar. De har inget problem med det och känner samma avsky av att bevittna heterosex. Det är ingen issue öht. Det betyder inte att jag avskyr dem och de avskyr inte mig.
  • Kexsmula
    Anders 386 skrev 2021-05-14 12:26:00 följande:

Jag tänker lite som du - jag blir heller inte äcklad eller tycker att andras sexuella lekar är vidriga. Är dessutom själv lite binyfiken även om det inte kommit till speciellt mycket handling.

Men jag vill ändå inte betrakta Kexsmula som homofob - det är väl egentligen mer så att jag tycker synd om henne med en sån syn på sin omgivning. Hon kan tyvärr inte göra något åt det. Vissa saknar helt enkelt den öppna tolerans som du och jag har. Många har en ganska trång "toleranskorridor" som dom inte vågar sig utanför. Min fru är likadan (Tyvärr). Det är mer en rent allmän intolerans även om det finns acceptans.

Fast jag tycker inte det handlar om tolerans riktigt. För jag tolererar homosexuella (mer än tolererar, min släkting är en riktigt rolig och fin människa på alla sätt och vis som jag tycker mycket om) och anser självklart att de ska få finnas och är värda precis lika mycket som heterosexuella. Men det betyder inte att det är konstigt att bli avtänd av att se dem ha sex. Jag tycker definitivt att de ska få knulla hur mycket de vill.
  • Kexsmula
    Anonym (bs man) skrev 2021-05-14 11:16:17 följande:

Jag har stor respekt för dina inlägg här på FL, men i det här avseendet tycker jag du har fel. Det är skillnad på att tolerera en grupp - t ex religiösa - och att känna äckel för dem. kexsmula ovan har ju tydligt sagt att hon tycker sex mellan män är "vidrigt" vilket inte tyder på någon större respekt i min värld. Ingen har begärt att hon ska gå igång på att se på bögsex - det är inte det tråden handlar om - utan hur hon skulle reagera om hon fick reda på att hennes man någon gång haft sex med en man. Enligt henne själv skulle det äckla henne så mycket att hon antagligen skulle dumpa honom. Det är rätt långt ifrån tolerans och acceptans tycker jag, men rätt så nära det du skriver som att det är "ett störande element som inte borde finnas". Och som jag frågade, ponera att hon får en son som är homosexuell. Hur skulle han uppleva det om hans mamma tyckte det var "vidrigt" att han hade ett sexliv?

Visst finns det grader av homofobi, som vissa andra i den här tråden visat prov på. Men jag tycker nog absolut att när man får såna känslor av avsky för något en person gjort i sitt förflutna som inte angår en själv så är det inte ok. Jag är t ex inte det minsta intresserad av extrema former av sex, som BDSM eller strypsex. Men jag skulle inte äcklas av att få veta att min fru gjort det innan hon träffade mig, eller tyckt det var vidrigt. Live and let live.

Oj, håll i hästarna lite nu. Man kan bli äcklig av att bevittna något som gör en avtänd utan att ha en fobi mot folk som utför det man själv äcklad av. Som sagt är min homosexuella släkting äcklad av heterosex och mår illa bara hon hör folk prata om det. Det är helt okej för mig och jag förstår henne. Samma med mina bögvänner, de har till och med uttryckt att de mår dåligt när de tänker på att deras partner haft sex med tjejer en gång i tiden. Är de heterofober?

Jag blir också avtänd av sant tycker det är vidrigt att se porrfilmer med gangbang, pissex, oldies but goldies osv, men det betyder inte att jag tycker att människorna som ägnar sig åt detta är vidriga och har ingen fobi för dessa människor och tycker verkligen att de har existensberättigande.

Förstår du skillnaden?

Jag har ju dejtat en man innan som berättade om att han nyligen märkt att han gillade att suga kuk och det sa han dessutom bara några timmar innan vi skulle ha sex. Det var väldigt svårt att få ur den synen ur tankarna när vi hade sex och det blev inte särskilt bra. Jag dumpade dock inte honom, trots att han visade sig crazy på många sätt och hade 6 ungar med 4 kvinnor och ibland skrev konstiga mess med tecknade gubbar som hänger sig osv.

Det sista var lite OT, men jag har som sagt inga problem med homosexuella/bisexuella och om någon av mina söner var gay hade jag verkligen inte velat veta några detaljer om hans sexliv men detsamma gäller om de är hetero. Jag skulle vara helt okej om de hade säkert sex med vem de ville, men skulle faktiskt inte vilja visualisera dem ha sex i mitt huvud eftersom det känns lite... Ja, vad ska man säga? Obehagligt. Just för att det är mina söner. Jag tror heller inte att de hade velat prata om sina sexliv detaljerat med mig.
Svar på tråden Kvinnors syn på bisexuella män.