Anonym (bs man) skrev 2021-05-14 11:16:17 följande:
Jag har stor respekt för dina inlägg här på FL, men i det här avseendet tycker jag du har fel. Det är skillnad på att tolerera en grupp - t ex religiösa - och att känna äckel för dem. kexsmula ovan har ju tydligt sagt att hon tycker sex mellan män är "vidrigt" vilket inte tyder på någon större respekt i min värld. Ingen har begärt att hon ska gå igång på att se på bögsex - det är inte det tråden handlar om - utan hur hon skulle reagera om hon fick reda på att hennes man någon gång haft sex med en man. Enligt henne själv skulle det äckla henne så mycket att hon antagligen skulle dumpa honom. Det är rätt långt ifrån tolerans och acceptans tycker jag, men rätt så nära det du skriver som att det är "ett störande element som inte borde finnas". Och som jag frågade, ponera att hon får en son som är homosexuell. Hur skulle han uppleva det om hans mamma tyckte det var "vidrigt" att han hade ett sexliv?
Visst finns det grader av homofobi, som vissa andra i den här tråden visat prov på. Men jag tycker nog absolut att när man får såna känslor av avsky för något en person gjort i sitt förflutna som inte angår en själv så är det inte ok. Jag är t ex inte det minsta intresserad av extrema former av sex, som BDSM eller strypsex. Men jag skulle inte äcklas av att få veta att min fru gjort det innan hon träffade mig, eller tyckt det var vidrigt. Live and let live.
Oj, håll i hästarna lite nu. Man kan bli äcklig av att bevittna något som gör en avtänd utan att ha en fobi mot folk som utför det man själv äcklad av. Som sagt är min homosexuella släkting äcklad av heterosex och mår illa bara hon hör folk prata om det. Det är helt okej för mig och jag förstår henne. Samma med mina bögvänner, de har till och med uttryckt att de mår dåligt när de tänker på att deras partner haft sex med tjejer en gång i tiden. Är de heterofober?
Jag blir också avtänd av sant tycker det är vidrigt att se porrfilmer med gangbang, pissex, oldies but goldies osv, men det betyder inte att jag tycker att människorna som ägnar sig åt detta är vidriga och har ingen fobi för dessa människor och tycker verkligen att de har existensberättigande.
Förstår du skillnaden?
Jag har ju dejtat en man innan som berättade om att han nyligen märkt att han gillade att suga kuk och det sa han dessutom bara några timmar innan vi skulle ha sex. Det var väldigt svårt att få ur den synen ur tankarna när vi hade sex och det blev inte särskilt bra. Jag dumpade dock inte honom, trots att han visade sig crazy på många sätt och hade 6 ungar med 4 kvinnor och ibland skrev konstiga mess med tecknade gubbar som hänger sig osv.
Det sista var lite OT, men jag har som sagt inga problem med homosexuella/bisexuella och om någon av mina söner var gay hade jag verkligen inte velat veta några detaljer om hans sexliv men detsamma gäller om de är hetero. Jag skulle vara helt okej om de hade säkert sex med vem de ville, men skulle faktiskt inte vilja visualisera dem ha sex i mitt huvud eftersom det känns lite... Ja, vad ska man säga? Obehagligt. Just för att det är mina söner. Jag tror heller inte att de hade velat prata om sina sexliv detaljerat med mig.