• Wench85

Kvinnors syn på bisexuella män.

Anonym (Kukdiggaren) skrev 2021-05-11 17:42:57 följande:
    Jag tänker att så länge inget seriöst är på gång så håller jag mitt sexuella förflutna hemligt. Blir ett riktigt förhållande aktuellt så berätta jag hur det ligger till. Som du skriver: backar hon då så är vi inte rätt för varandra.
    Jag skulle rekommendera tvärtom, att vara öppen redan tidigt i dejtingstadiet! Åtminstone med att du inte tror på total monogami. 

Som jag förstått dejtande vänner är det annars det som är vuxenvärldens "vi är ihop" - den dagen som två personer som träffas kommer överens om att vara exklusiva med varandra. Risk finns att det då blir lite tokigt om du träffar nån, ni har det asbra på alla vis och en dag säger hon att hon tycker så mycket om dig, vill nåt seriöst och tycker ni ska radera era tinder etc. Om du då svarar att du också vill nåt seriöst men kan väl få fortsätta träffa andra, helt utan att det varit en del av era samtal innan... nja, då tror jag det kan bli fel.

När jag och min lifelong partner började träffas var jag tydlig från början med att jag tror inte på total monogami. Periodvis har vi haft sex med andra tillsammans, bara med varandra, cybersex med andra, gått på parklubb, bara haft sex med andra tjejer, haft partnerbyte med andra heteropar etc etc. Det är inte konstant och statiskt utan ett evigt samtal och utforskande av regler och gränser, vilka dessutom kan ändras. Men skulle det dykt upp helt från ingenstans efter ett halvår hade det nog inte alls blivit så bra som det blivit.

Så jag skulle nog rekommendera att du redan i dejtingstadiet utbyter fantasier och drömmar och om du där säger att du älskar trekant eller att du fantiserar om att se henne med en annan man eller något får du en aning om vad hon har för inställning. Hade det varit jag för ett gäng år sen hade jag svarat att jag också älskar trekant och fantiserar om att se dig med en annan man liksom... ;)
Svar på tråden Kvinnors syn på bisexuella män.