• MammAmma

Kvinnors syn på bisexuella män.

Hmm. Jag har absolut inget emot bikillar och tycker att samkönat sex killar emellan är ashett. Men jag skulle inte vilja ge min kille något slags "hall pass" bara för att det vore killar han ligger med, och jag går generellt inte igång på tanken att dela honom med andra (rent teoretiskt - har varken partner eller varit i den sitsen förr).

Skulle nog kanske kunna tänka mig det, som en gemensam grej däremot, med en bisexuell kille. Det är en av mina främsta fantasier; bisexuell trekant, eller kanske rentav triad, med två män.

• MammAmma
    Anonym (Kukdiggaren) skrev 2021-05-05 15:09:25 följande:

Så trevligt att det finns de som accepterar mitt intresse.

Att dela alla sexuella sysslor vore såklart det bästa. Jag gissar att man skulle komma varandra närmare på sätt och vis sedan ens flickvän har sett en med en kuk i munnen.

Jag skulle inte ha något emot en flickvän som dök upp med en extrakille som vi delar på :)

Ja, som sagt så är det hela teoretiskt eftersom jag aldrig faktiskt funnit mig i den situationen. Hur jag faktiskt skulle uppleva det i verkligheten är nog omöjligt att svara på, är ju trots allt skillnad på fantasi och verklighet. Anledningen till varför jag tror att det skulle kunna funka för mig är delvis för att det vore en gemensam sexuell aktivitet (ist för en variant av öppet förhållande) och för att jag starkt tvivlar på att det skulle få mig att se min partner som mindre manlig eller mindre dominant- vilket verkar vara en av främsta anledningarna till att många kvinnor säger tvärnej (är själv switch och drar inga sådana paralleller). Frågan är väl snarare isf hur min hypotetiska partner skulle känna inför att se mig med en annan man, även om det är en man han även själv har sex med (jag skulle inte vilja dela honom med en annan tjej, delvis för att jag själv inte vill ha sex med henne).
  • MammAmma
    Anonym (Kukdiggaren) skrev 2021-05-05 17:46:16 följande:

Så sant med att det är teoretiskt. Man vet aldrig hur det är innan man provat. Därför ska man prova tycker jag.

Om det var så att man gemensamt skulle hitta en kille som knullade både mig och min flickvän så skulle då inte jag bli svartsjuk över det.

Jag skulle heller inte ha något emot om min tjej hade en strapon och turades om att ta mig ;)

Hah, ja jag får ta och skaffa mig en pojkvän som gillar kuk lika mycket som fitta xD Pegging är ytterligare en av mina stora fantasier. Synd bara att det är så få killar som ens låter en komma i närheten av den regionen.
  • MammAmma
    Anonym (tyvärr) skrev 2021-05-05 19:42:17 följande:

Ärlighet varar inte längst om du som bisexuell man vill vara i ett fast förhållande med en heterosexuell kvinna.

Detta av två anledningar som nog gäller för långt dom flesta kvinnor

1. utökad risk for otrohet där samkönad otrohet av dom flesta inte ses med mildare ögon än annan otrohet

2. avtändande för hennes attraktion till dig. Detta gäller också om det bara något du säger du har fantiserat om när du var singel. Detta gäller oavsett hur politisk korrekt kvinnan är omkring sexuella minoriteter i andra sammanhang. Hbtq är jättefint bara inte hos hennes egen partner.

Så tyvärr, du kan varken praktisera eller nämna det.

Det är sant att utbudet verkar mycket begränsat, men uppenbarligen finns även en del av oss som inte bara tycker det är okej med en bisexuell kille utan rentav ser det som positivt, så helt kört är det ju inte.
  • MammAmma
    Anonym (Kukdiggaren) skrev 2021-05-06 10:54:39 följande:

En kvinna betydligt äldre än mig lärde mig hur erogen min rumpa var. Det blev aldrig någon pegging med henne men hon testade en dildo på mig i alla fall. Väldigt skönt!

Med tiden har det även blivit så att jag kommer ganska lätt av att bli påsatt, det är en obeskrivlig känsla.

Förutom att det fysiskt är väldigt skönt att bli påsatt är den mentala biten väldigt upphetsande. Det ger en märklig tillfredställelse att känna sig "tagen".

Trist att så få vågar testa.

Inte alls särskilt märkligt, de flesta kvinnor gillar att känna sig tagna emellanåt, varför skulle inte män kunna uppskatta detsamma

Ah, använt fingrar och dildo, under oralsex, har jag gjort och de få som velat testa det har uppskattat det enormt. Men pegging har tyvärr inte blivit av. Tror många män kan ha svårt för att finna sig i rollen som bottom, eftersom de antagligen oftast fått anta rollen som top, iaf gällande heterosex.
  • MammAmma

Lyssna inte på alla nej-sägare här i tråden, TS. Jag vet inte vad dealen är med avsmaken en del har för bisexuella killar - det finns då ingen generell motsvarighet bland män iaf. Men som sagt, det kan uppenbarligen vara svårt att hitta en tjej som vore okej med en pojkvän som har/har haft sex med andra killar, men vi finns!

• MammAmma
    Anonym (bs man) skrev 2021-05-11 10:31:04 följande:

Skönt att höra att ni finns! Men det verkar tyvärr som en stor majoritet är rätt rejält homofoba, eller kanske man ska kalla det "bifoba". Jag fattar faktiskt inte grejen - för mig är det likgiltigt om en tjej är intresserad av tjejsex eller inte, eller kanske till och med positivt för det tyder på en mer öppen och frigjord inställning till sex.

Jag förstår inte heller, alls, men det tycks ju vara nästan inprogrammerat hos majoriteten av kvinnor att rentav känna äckel för blotta tanken av samkönat sex män emellan. Iaf om man ska utgå ifrån denna och andra trådar om bisexuella män här på fl.

För egen del så föredrar jag t ex bög- och biporr framför flat- och straightporr, så det kan mycket väl påverka min inställning till bisexuella killar. Idk.
  • MammAmma
    theotherone skrev 2021-05-11 20:03:31 följande:

Det går naturligtvis hur bra som helst att inte tända på homo-, hetero-, trans- eller bisexualitet utan att för den sakens skull vara <klistra in valfri preferens här>fob. Att inte tända på någonting innebär inte att man har en fobi.

Att däremot anklaga en kvinna för att vara homofob bara för att hon inte tänder på att en kille ligger med andra killar, det känns betydligt mer moraliskt tvivelaktigt enligt mig.

Det som kritiseras här är inte de som inte tänder på bisexualitet/bisexuella aktiviteter, utan de som uttrycker avsky för detta. Viss skillnad. Det är samma sak som att säga att man inte tänder på korta personer vs att säga att man tycker korthet är vidrigt. Det ena är en preferens, det andra är bigotteri.
  • MammAmma
    Anonym (B. Bill) skrev 2021-05-11 23:42:07 följande:

"Fantomen avstår från att använda ord han inte begriper"

Gammalt djungelordspråk

Tror du att du 'satte mig på plats' nu, eller vadå?
  • MammAmma
    Anonym (B. Bill) skrev 2021-05-12 09:22:33 följande:

Ja, det var ju just det jag gjorde.

Lol, nej. Snarare du som inte begriper vad orden jag använder betyder.
  • MammAmma
    Anonym (B. Bill) skrev 2021-05-12 10:32:41 följande:

Detta påminner mig om den lilla flickan som artikulerade "geni" med initial klusil och betoningen på första stavelsen, och när hon blev tillrättavisad, vägrade ge med sig. Halsstarrigt gråtande. Många år senare, skrattade hon åt minnet.

Det kommer också du att göra, förhoppningsvis.

Ahh. Så du är lingvist alltså och begriper innebörden av ord bättre än mig? Jag erkänner att jag skriver oftare på engelska än svenska, och på engelska är "bigotry" helt rätt ord att använda i sammanhanget. Men tack för det tappra försöket till att förminska mig, hoppas det fick dig att känna dig överlägsen lilla mig och mer manlig nu.
  • MammAmma
    Anonym (Nej) skrev 2021-05-14 11:35:19 följande:

Vilken fråga.. nej, jag hade inte tyckt att det var okej om min partner låg med män eller kvinnor samtidigt som vi är tillsammans?

Men som svar på frågan i rubriken, jag attraheras bara av manliga män och kan bara ha ett förhållande med en sådan man. Bisexuella män går därför bort, precis som t.ex transpersoner. Manliga cismän gäller här.

Bisexuell/homo = omanlig? Bwahaha, jadu.
  • MammAmma
    Anonym (Nej) skrev 2021-05-14 18:01:35 följande:

Ja, inte är man manlig enligt min definition när man som man tar penisen både i munnen och röven haha.

Du har en lite märklig definition då, för det finns inget likhetstecken mellan bi/homo och 'fjolla'. Antar att man inte är 'kvinnlig' om man slickar fitta heller då.
  • MammAmma
    Anonym (Nej) skrev 2021-05-14 18:12:56 följande:

Jag har inte kallat någon för fjolla? Det finns män som är manliga och män som är feminina, gillar man kuk så är man inte manlig, punkt. Spelar ingen roll om du tycker att min definition är märklig, frågan gällde min syn på bisexuella män och jag svarade.

Har inte påstått att du kallat någon fjolla heller, men det är uppenbart vad du menar när du säger att en del män är feminina. Jag attraheras inte heller av feminina män, utan dras till dem som är mer 'traditionellt' manliga (inte för att det är något fel alls med "fjolliga" män). Ja, du får tycka och definiera precis vad och hur du vill. Bara intressant hur logiska stigar i allas hjärnor kommer fram till så olika slutsatser.
  • MammAmma
    Anonym (Nix) skrev 2021-05-14 23:34:44 följande:

För mig är en bisexuell man undergiven, inte dominant manlig.hade inte funkat för mig

Fast, nej. Bi/homo gör inte en man automatiskt till ug/bottom heller.
  • MammAmma
    Anonym (Nix) skrev 2021-05-14 23:34:44 följande:

För mig är en bisexuell man undergiven, inte dominant manlig.hade inte funkat för mig

Eller lever du i villfarelsen att alla bisexuella män vill vara den som tar stock?
  • MammAmma
    Anonym (Theory) skrev 2021-05-15 06:52:54 följande:

En tjej jag känner har flera bisexuella tjejkompisar.

När hon fick veta att jag även gillade killar, så sa hon att jag är bög.

Den generella inställningen 'där ute i samhället' till manlig vs. kvinnlig bisexualitet gör det ju plågsamt tydligt hur ogenerat hycklande folk kan vara. De flesta, oavsett kön, ser inte ner på bisexuella kvinnor. Annat är det med bisexuella män. Det är beklagligt.
Svar på tråden Kvinnors syn på bisexuella män.