Tecum skrev 2021-05-05 19:20:24 följande:
Visst kan hon må dåligt av sexbrist utan att vara sjuk, men du erkänner ju själv att vi inte kan läsa ut något sådant i texten. Men i min värld försöker man göra något åt om man ,mår dåligt men här är intrycket att hon är nöjd med att slippa sex.
Du skrev i ett tidigare inlägg att du kände ungefär som TS innan du skilde dig, men att ni hade sex och du fick orgasm. Hade du inte mått ännu sämre om du inte fått sex och närhet då? Så det är inte konstigt att TS hade mått mindre dåligt om de haft ett sexliv.
Om TS tycker att det är skittråkigt att fira Mors dag och gå på släktkalas och dessutom mår dåligt, varför ska han behöva tvinga sig till det? Tidigare har han ställt upp för hustruns skull, men några sådana förpliktelser har han inte längre då hon inte bryr sig om hans mående.
Nej, det står ju inget om hur hon känner. Bara hur han känner. När man diskuterar detta ämne ingår det ju att fundera på hur hon känner. Det gör du också när du förutsätter att hon skulle kunna ha sex om hon bara ville/förstod.
Tror du att hon medvetet låter bli att ha sex, fastän hon hade kunnat om hon hade velat?
Han skriver att hon inte förstår att sex är viktigt. Tror du också det? Att bristen ligger i att hon inte förstår ?Jag tror absolut att hon vet att han mår dåligt av att de inte har sex. Det skulle inte förvåna mig om hon haft sex många gånger just av den anledningen, för hans skull (Det är inte så ovanligt), men nu klarar hon det inte. Det är vad jag tror.
Så du tror att hon är nöjd med situationen. Att inte ha lust, inte sex?
Det kan ju vara så att hon inte alls är nöjd, men att alternativet, dvs att ha sex, fast hon inte vill, är ännu värre. Du återkommer igen till att hon borde "göra något åt det". Om känslorna saknas, kroppen inte svarar, då är det inte bara att "göra något åt det".
Det gick ju stegvis med mitt ex. Sexet blev sämre. Till slut var det vara som någon typ av toalettbesök, då vi bara typ lättade på trycket. Det kändes allt mer obekvämt och jag mådde alltid dåligt efteråt. Tomheten blev ännu mer påtaglig. I vardagen när vi fungerade som vänner gick det lättare, men jag mådde dåligt då också, för det kändes meningslöst. Däremot borde ihop ganska länge även efter skilsmässan och då hade vi olika sovrum. Det gick lättare och vi var båda mycket trevligare mot varandra. Visst var det jobbigt, men vi samarbetade bra, fixade med praktiska saker, åt middagar ihop osv.
Självklart behöver han inte fira födelsedagar, men det är väl inte det som är problemet? Visst de kan fortsätta leva sexlöst, och utan att han delta vid födelsedagar. Jag tror inte det kommer lösa hans problem och jag fattar inte jämförelsen.
Tror du att hon plötsligt börjar ha sex för att få honom att åter vilja delta på födelsedagar. Eller spelar sexbristen inte lika stor roll om han slipper dessa saker.
Någonstans känns det ju lite märkligt att andra personer ska bli indragna. Vilka födelsedagar rör det sig om? Barnens, hans föräldrar, släktingar. Ska han sluta fira sin mor på morsdag bara för att de inte har sex. Konstig koppling.