Inlägg från: Anonym (anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (anonym)

Frun vill ej ha sex, varför fortsätta?

Anonym (KalleP) skrev 2021-05-04 16:56:47 följande:
    Hamnar i så fall under samma kategori, varför ska jag göra sånt jag inte vill? Förstår inte varför det alltid är så att när en man vill ha sex då ska kvinnan behöva skita i det. Men när kvinnan saknar något så ska alltid mannen anpassa sig och sluta gnälla. Och då är det oftast saker som tar bra mycket längre än det tar att ha sex nu när vi ändå är så lågt nere i diskussionsnivå.
    Har hon gett någon förklaring till varför hon inte vill ha sex?
  • Anonym (anonym)
    Tecum skrev 2021-05-04 18:32:21 följande:
    I brist på annat får vi gå på TS´ inlägg och han nämner inget om att hon lider av den uteblivna lusten. För om hon lider av det bör hon rimligtvis försöka göra något åt det. Det framgår inte heller att hon skulle lida av någon sjukdom, som kvinnan i tråden som har MS.
    Enligt vissa är man hemsk om man tycker att den som inte har lust har så mycket som en gnutta ansvar för situationen. Den som saknar sex gör alltid fel hur han eller hon än gör och medan den som inte vill är ett totalt hjälplöst offer. Och om man lämnar för att man tröttnar på att få sina behov ignorerade är man en ytlig usling och dålig förälder som bryter upp för en så futtig sak som längtan efter att bli åtrådd, särskilt om man har mage att hitta en ny partner snart efter separationen.
  • Anonym (anonym)
    Pope Joan II skrev 2021-05-04 19:36:26 följande:
    Om det inte är en kvinna som berättar om att hennes man inte vill, då är han ett as och kvinnan fortfarande ett oskyldigt offer som tröstas av tillskyndande medsystrar som försäkrar henne om att hon är värd så mycket mer. 
    Nej, det där stämmer inte alltid. Jag är kvinna och när jag har skrivit om mina erfarenheter av en sådan situation har det förutsatts att jag varit en oattraktiv och dominant ragata som skrämt bort min man med mina orimliga krav, fastän jag beskrivit hur mycket jag ansträngt mig för att vara sexig och snäll och lyssna på hans behov. Om en man tappar lusten tror många att kvinnan måste vara äcklig på något sätt eftersom det förutsätts att män alltid har hög lust av naturen.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (ABC) skrev 2021-05-05 07:50:25 följande:

Vad säger hon när ni pratar om det här? 

Och framförallt, vad använder ni för preventivmetod? I princip alla hormonella p-medel för kvinnor (inklusive spiral) har en negativ påverkan på lusten. Det sträcker sig från att totalt döda den till att minska den så att man kanske inte ens misstänker att preventivmedlet kan ha en påverkan. 

Och en väldigt viktig sak, vi kvinnor är inte själva medvetna om det här. Man börjar med preventivmedel när man är ung och "skitkåt" så en minskning i lusten gör inte att man inte har lust, bara inte riktigt lika mycket som man annars skulle haft. Och med spänningen och lustökningen som kommer i nya förhållanden så maskeras det också. 

Men sedan kommer man in i den grå vardagen och då kan även den lilla, lilla lustsänkningen som preventivmedlen ger vara den som tippar en över kanten till att helt inte vilja. 

Så mitt förslag är 
    1) Prata med din fru
    2) Om hon faktiskt har en vilja att få mer lust och hitta tillbaka till varandra. Se till att hon slutar med preventivmedel. Lös det genom sterilisering, kondom eller pessar istället. 

Att testa att ta bort hormonella preventivmedel för att se om det beror på dem är en utmärkt idé. Men för påhejarna av påtvingat celibat ställer säkert till och med detta blygsamma förslag alltför stora krav på kvinnan. 
  • Anonym (anonym)
    flodhästena skrev 2021-05-04 20:16:29 följande:

ts nu är det dags att tänka efter lite, du tjurar som en barnunge för att du inte får sex och vill hämnas med att skita i födelsedagar? eh.. är du gammal nog att ens ha sex?

har du tänkt på att ens fråga din fru varför hon inte vill ha sex? hon kan ha ont, hon kan ha tappat attraktionen till dig, hon kanske är för trött för hon får göra en massa hemma utan hjälp, hon kanske tycker ert sex är tråkigt för att hon aldrig hinner komma, eller så har hon helt enkelt inte lust, det händer, det kan vara i perioder och det kan vara för alltid

hur skulle du känna dig om du pga av sjukdom eller depression blev impotent, skulle det kännas fint att veta att din fru då skulle tänka och resonera som dig?

Men det är väl en jäkla skillnad om man inte kan ha sex på grund av sånt som ligger utanför ens kontroll som sjukdomar?
  • Anonym (anonym)

Det som jag häpnar över i den här tråden och liknande trådar är den moraliska upprördheten över dem som mår dåligt av att leva i ett förhållande utan sex. Sexuella behov är tydligen något man ska skämmas för och man ska vara beredd på att leva en stor del av sitt liv i ett äktenskap utan samliv eftersom det är oacceptabelt att skilja sig. Man kan undra var all denna sexnegativitet kommer från, den verkar hämtad från en svunnen tid eller någon religiös sekt.

• Anonym (anonym)
    Anonym (33) skrev 2021-05-05 21:00:26 följande:
    Det är 100% kvinnor som tycker att det är alla tiders och att mannen bara ska acceptera att hon inte längre har lust och att allt beror på att mannen inte städar tillräckligt noga.
    Jag tror tyvärr att du har en viss poäng. Om någon hade skrivit att en man borde bidra till att lösa det gemensamma problemet med fördelningen av hemarbete om han inte ville att förhållandet skulle spricka hade ingen förfasat sig på samma sätt som de gör över åsikten att den som saknar sexlust medan partnern vill ha sex har ett visst ansvar för att bidra till att lösa problemet om man inte vill separera.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Frun som inte vill (orkar)) skrev 2021-05-05 23:11:35 följande:
    Nej nej nej.. det handlar inte om någon moralisk upprördhet över att man kan må dåligt i ett sexlöst förhållande. Jag har full förståelse för att man kan må dåligt i en relation utan samliv (viktigt dock att först och främst förstå vad oviljan till att ha sex har sin grund i).

Det saken handlar om är dessa, ofta mäns, egon. Hur de sätter jaget framför laget. De ser många gånger inte allt annat jobb som kvinnan lägger ned för att få familjen att fungera. Dessa män sätter sig själva och sina behov i främsta rummet, familjen kommer som bäst på andra plats. Inte konstigt att kvinnan tappar lusten när det visar sig att den vuxne mannen egentligen var en liten pojke som hävdar att kvinnan inte bryr sig om honom och hans känslor om hon inte ger honom sex.
    Men då får den som är missnöjd med arbetsfördelningen hemma sätta ner foten och kräva att han gör sin del. Har man varit tydlig med att det är det som är problemet så har man tagit sitt ansvar för att försöka lösa situationen. Däremot om man inte säger vad som är fel och inte är villig att utreda vad problemet beror på, då tar man inte tillräckligt med ansvar för relationen.
  • Anonym (anonym)
    New Dawn skrev 2021-05-06 20:44:30 följande:
    Det blir smidigare och lättare om båda vill ändra situationen, men faktum är att det räcker ju att en vill skiljas.

Om hon vill stanna för barnen skull, kan hon vänta med skilsmässa. Jag tror faktumet att mannen inte trivs är mindre viktigt för henne än barnen. Antagligen tror hon att barnen kommer må dåligt av skilsmässa och det styr mer.
    Men om han inte trivs kommer barnen att märka det. Konstigt att inte förstå att barnen påverkas av att föräldrarna inte kan eller vill lösa problemen i förhållandet men ändå stannar kvar.
    Jag tycker inte att man ska ge upp ett förhållande med barn inblandade alltför lätt, men om man harvar på med samma allvarliga problem år efter år så finns det nog tyvärr ingen annan lösning än att separera.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Eh ursäkta) skrev 2021-05-07 09:08:47 följande:

Eh jag förstår inte problemet? Varför runkar du inte bara om din fru inte vill ha sex. Problemet löst liksom.

Åh nej, inte du igen. Jag fattar inte hur man inte kan förstå skillnaden på onani och sexuellt samspel med en annan människa, trots att den har förklarats i mängder av trådar.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Eh ursäkta) skrev 2021-05-07 11:01:17 följande:
    Oj vilken tur du har som får lättare orgasm vid sex. Så ser det ju absolut inte ut för de flesta kvinnor. Vill jag ha en orgasm så onanerar jag, då jag aldrig är säker på om jag kommer att få orgasm vid sex eller inte. För mig gör sex ibland ont med och då blir man ju inte så sugen på det alla gånger.
    Ja ja, vi har förstått från andra trådar att din man enbart vill ha penetration utan förspel. Det är inte så konstigt att du inte får orgasm då, men sprid inte missuppfattningen att detta är något som kvinnor måste stå ut med.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Eh ursäkta) skrev 2021-05-07 12:28:38 följande:
    Sex gör ont och onani är skönt där man får orgasm?
    Sex ska inte göra ont. Då är det något fel.
  • Anonym (anonym)
    Ascendere skrev 2021-05-07 15:24:28 följande:
    Hur menar du med "annan typ av sex"? 
    Antar att det är annat än penetrerande sex som menas. Personen som citeras har i andra trådar skrivit att hon och hennes partner bara har penetration utan någon som helst annan stimulans eftersom han vill ha det så. Inte så konstigt om hon tröttnar på sex då, men det tragiska är att hon drar alla män över en kam och tror att det är så ett sexliv måste se ut.
  • Anonym (anonym)
    New Dawn skrev 2021-05-07 17:17:23 följande:
    Ja, det verkar vara den vanligaste åsikten från män här i tråden. Jag vet inte hur vanligt det är i verkliga livet men jag har i alla fall en man som inte har så bedrövlig syn på sex, så det finns tack och lov
    Nej, det är en minoritet som tycker att man är skyldig att ställa upp på sex trots att man inte vill. Däremot tycker många att man bör anstränga sig för att ta reda på vad den tappade lusten beror på och fundera över vad man skulle kunna göra för att få tillbaka den.
  • Anonym (anonym)
    New Dawn skrev 2021-05-07 19:02:38 följande:
    Fast flera män här i tråden håller med och stöttar TS i jämförelsen med födelsedagsfirande, och hans snack om att han minsann gör saker han inte vill.

Ja, visst är det bra att fundera på varför lusten försvunnit, men jag tror ofta inte det går att säga exakt varför känslor och kärlek sjunkit. Dock tycker jag det är lika viktigt att ens partner visar intresse över varför den andre inte har lust i stället för att börja tjata om att man själv gör saker man inte vill.
    Vi tolkar uppenbart saker och ting på olika sätt. Jag tror inte att de flesta menar att man ska ställa upp på sex mot sin vilja, utan att man ska angripa orsaken till den obefintliga lusten och inte avfärda alla förslag till hur man kan göra det, t.ex om att kolla om det beror på hormoner.
  • Anonym (anonym)
    Mr K69 skrev 2021-05-07 20:26:03 följande:
    Det där kan man ju se på minst två sätt. Att känna sig tvingad till det kanske för husfridens skull och typ tjatsex, så avskyvärt så det finns inga ord. Eller att man kanske bara inte har lust för dagen men gillar att se sin partner njuta vilket jag gör/gjorde. Nu är jag en som älskar sex och att säga nej finns inte i min värld men vi är ju alla olika.

Läser igenom vad som skrivits här tycker jag det inte är det minsta konstigt att ni har ett obefintligt sexliv. Det funkar inte i längden att på något sätt kräva av ens partner ska ställa upp och ta för givet att det ska bli kvällsåka. Slutar man själv att göra sig fin och attraktiv för den andre som den gillar (och glöm inte fina ord och berörinc) så kan man inte förvänta sig att någon slags "stämning" ska infinna sig heller. Tänk på när ni träffades, drog ni bara hem hen i håret och sa samma som nu? (ja det finns såklart undantagsfall med det också och det har sin charm).
    Hur vet du att vi inte har prövat detta? I mitt fall stämmer det i alla fall inte, jag är tvärtom den av oss som har gjort störst ansträngningar för att hålla sig fin och attraktiv.
Svar på tråden Frun vill ej ha sex, varför fortsätta?