Inlägg från: Anonym (Lider) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lider)

Frun vill ej ha sex, varför fortsätta?

Jag tycker att det är fel att förutsätta att den utan sexlust inte lider. Jag har ingen sexlust och jag lider oerhört av det. Både för min egen skull och min partners. 

• Anonym (Lider)
    Tecum skrev 2021-05-03 20:11:18 följande:
    Om man lever i en kärleksfull relation och älskar sin partner, ja då lider man av att inte ha någon sexlust. Jag förstår precis vad du menar. Men TS´ fru verkar inte lida av det och slutsatsen är att hon inte längre älskar sin man utan ser honom som en kompis och försörjare.

Vad har du/ni  gjort för att försöka få tillbaka lusten?
    Jag har MS och har ingen känsel i underlivet. Därför känner jag inget pirr heller vid annan beröring och har således tappat förmågan att bli kåt också.
  • Anonym (Lider)
    Martinetto skrev 2021-05-03 20:43:41 följande:

Du har mina sympatier om det är värt något. Måste vara hemskt.

Jag tror de flesta har förståelse för din situation och förhoppningsvis har din partner det också. Det är en stor skillnad om man kan visa attraktion och bekräfta varandra ändå, det blir lättare att uthärda. Men en viktig skillnad tror är att det är en gemensam sorg.

Jag tror som sagt att min exfru är asexuell, fast de sidorna kom upp först efter att vi flyttat samman. Först försvann sex, sedan resten av initimiteten.
    Hon kunde inte riktigt erkänna det och jag undrade vad tusan jag gjorde som fick henne att tappa lusten. Det var inte bara sex som saknades, hon kunde aldrig spontankyssas eller krypa upp i min famn när vi satt i soffan, söka min närhet. Det var min "uppgift". Och jag tröttnade på att hela tiden ta initiativ... och att bli avvisad.
    Samtidigt blev hon upprörd om jag slutade.

Med tiden blev det ett blame-game som infekterade hela vår relation. Trots det så fanns det naturligtvis sidor jag älskade men avsaknaden av intimitet frätte sönder mig.

Jag är medveten om att vår situation är extrem, men jag tror att många som tappar sexlusten lider av det och har dåligt samvete. Din fru kanske inte visste varför hon tappat lusten och tog avstånd ifrån dig för att inte ge dig falska förhoppningar. Jag gör så till viss del eftersom jag vet att min man gärna vill ha sex om jag kysser eller smeker honom. Jag ger honom oralsex eller runkar honom ibland men det är svårt när man inte känner någonting.
  • Anonym (Lider)

Det står ju i tråden att TS fru vill ha sex. Hon kanske är jätteledsen över att inte kunna ge honom det. Det är inte lätt att ge någon en avsugning om man inte är kåt heller. Att börja glömma bröllopsdagar som hämnd låter kärlekslöst och hemskt. Prata med varandra och se om ni kan mötas någonstans på mitten. Ni kanske kan kramas och pussas utan krav på mer?  

• Anonym (Lider)
    Anonym (Viktigt) skrev 2021-05-04 15:32:56 följande:
    Levande ljus och rosenblad och gullegull hade fått mig att aldrig vilja ligga mer :) :)
    Samma här. Hade inte kunnat tänka mig en mer pressad situation än den beskrivna. Blommor har jag gärna i en vas på bordet, men i sängen har dom inget att göra.
  • Anonym (Lider)
    Anonym (KalleP) skrev 2021-05-04 16:56:47 följande:
    Hamnar i så fall under samma kategori, varför ska jag göra sånt jag inte vill? Förstår inte varför det alltid är så att när en man vill ha sex då ska kvinnan behöva skita i det. Men när kvinnan saknar något så ska alltid mannen anpassa sig och sluta gnälla. Och då är det oftast saker som tar bra mycket längre än det tar att ha sex nu när vi ändå är så lågt nere i diskussionsnivå.
    Men nu jämför du återigen att ha sex mot sin vilja med att måla staket. Om du vill fortsätta leva med din fru kan du inte hämnas för att hon inte har någon sexlust. Hur mycket har ni pratat om problemet? Har hon någon idé om vad som skulle kunna hjälpa? Skulle hon kunna tänka sig att tillfredsställa dig med handen ibland? Duscha ihop? Massera varandra utan sexuellt syfte? 
  • Anonym (Lider)

Om TS och hans fru hade pratat ordentligt om sina problem hade idén om att tex. glömma bort födelsedagar aldrig kläckts. Det tyder på att han anser att detta är något hon kan styra över. Om TS är övertygad över att hans fru aktivt inte vill ha sex med honom är det bättre att separera än att försöka göra resterna av äktenskapet till en maktkamp.

• Anonym (Lider)
    Tecum skrev 2021-05-05 19:20:24 följande:
    Visst kan hon må dåligt av sexbrist utan att vara sjuk, men du erkänner ju själv att vi inte kan läsa ut något sådant i texten. Men i min värld försöker man göra något åt om man ,mår dåligt men här är intrycket att hon är nöjd med att slippa sex.

Du skrev i ett tidigare inlägg att du kände ungefär som TS innan du skilde dig, men att ni hade sex och du fick orgasm. Hade du inte mått ännu sämre om du inte fått sex och närhet då? Så det är inte konstigt att TS hade mått mindre dåligt om de haft ett sexliv.

Om TS tycker att det är skittråkigt att fira Mors dag och gå på släktkalas och dessutom mår dåligt, varför ska han behöva tvinga sig till det? Tidigare har han ställt upp för hustruns skull, men några sådana förpliktelser har han inte längre då hon inte bryr sig om hans mående.
    Du skriver tvärsäkert att TS fru skiter i hans välmående baserat på att hon inte vill ha sex. Hon kanske gör 100 andra saker för honom. Det vet vi inte om. Jag tappade min sexlust och hade ingen aning om varför. Smek och kel tände mig inte längre. Senare började jag förlora känseln i ben och underliv men det var långt senare. Jag var hos läkare som inte hittade felet på 8 år. Min man fick inte ligga mycket men jag gjorde matlådor till honom, lyssnade på hur han mådde, tvättade hans skitiga kalsonger och gjorde allt annat för att jag bryr mig om honom. Enligt dig brydde jag mig inte om min makes välbefinnande eftersom jag ofta nekade honom sex och inte hade ett legitimt skäl. 
  • Anonym (Lider)
    Pope Joan II skrev 2021-05-05 20:04:13 följande:
    Det är ts som skriver att hans fru skiter i hans känslor, så varför skulle inte Tecums inlägg förutsätta att ts vet vad han pratar om?

Du verkar ju ändå ha sökt läkare för dina problem, och även om det primärt förmodligen inte handlade om att du tappat din sexlust, så var det ju åtminstone ett aktivt agerande som syftade till att förstå och åtgärda något som förändrats och som kändes fel - alltså brydde du dig, vad det verkar, om din man. 

Själv skulle jag inte haft det tålamod som din man tydligen hade. Eller hade ni sex under de där åtta åren?

TS menar ju att frun skiter i hans välbefinnande just eftersom hon inte vill ha sex. Andra saker i deras liv nämner han inte. Jag menar att man kan bry sig mycket om någon även om man inte vill ha sex. 

Vi hade sex kanske var 3:e månad och nu likaså. Min man var impotent i 2 år i väntan på en diskbråcksoperation innan detta och då hade vi inte sex alls pga. att han pga. smärtor knappt kunde röra sig. Jag tänkte aldrig att på att lämna honom pga. det.
    Jag har sagt att han kan träffa någon annan när jag blir sämre och inte kan delta i vårat vardagsliv heller. Någon att ha sex med, gå ut och äta eller gå på teater och andra trevliga saker. Det unnar jag honom. 

• Anonym (Lider)
    Anonym (anonym) skrev 2021-05-05 20:56:43 följande:

Det som jag häpnar över i den här tråden och liknande trådar är den moraliska upprördheten över dem som mår dåligt av att leva i ett förhållande utan sex. Sexuella behov är tydligen något man ska skämmas för och man ska vara beredd på att leva en stor del av sitt liv i ett äktenskap utan samliv eftersom det är oacceptabelt att skilja sig. Man kan undra var all denna sexnegativitet kommer från, den verkar hämtad från en svunnen tid eller någon religiös sekt.

Jag tycker att TS ska lämna sin fru istället för att hämnas. Vill man inte leva i en relation har man all rätt att ta ut skilsmässa. Ingen dömer någon för det. Men att hämnas och straffa är bara så fel. 
Svar på tråden Frun vill ej ha sex, varför fortsätta?