Inlägg från: Pope Joan II |Visa alla inlägg
  • Pope Joan II

Frun vill ej ha sex, varför fortsätta?

Jag är oerhört kär i min man och älskar honom fruktansvärt mycket. Jag skulle, trots det, lämna honom om han inte ville knulla och heller inte ansträngde sig för att komma tillrätta med vad det nu var som minskat hans lust. För mig är det verkligen en vattendelare. Skulle han gå omkring och känna sig nöjd med eller likgiltig inför ett uteblivet sexliv så skulle jag avsluta förhållandet.

Så kär att jag ens för en sekund skulle fundera på att ta livet av mig eller känna mig frågande inför vad jag har att leva för blir jag aldrig. Jag lever det liv jag vill leva och jag väljer att vara med min man men bara så länge jag är nöjd med vårt gemensamma liv och det skulle jag inte vara om vi inte hade sex med varandra.

• Pope Joan II
    Anonym (anonym) skrev 2021-05-04 19:30:52 följande:
    Enligt vissa är man hemsk om man tycker att den som inte har lust har så mycket som en gnutta ansvar för situationen. Den som saknar sex gör alltid fel hur han eller hon än gör och medan den som inte vill är ett totalt hjälplöst offer. Och om man lämnar för att man tröttnar på att få sina behov ignorerade är man en ytlig usling och dålig förälder som bryter upp för en så futtig sak som längtan efter att bli åtrådd, särskilt om man har mage att hitta en ny partner snart efter separationen.
    Om det inte är en kvinna som berättar om att hennes man inte vill, då är han ett as och kvinnan fortfarande ett oskyldigt offer som tröstas av tillskyndande medsystrar som försäkrar henne om att hon är värd så mycket mer. 
  • Pope Joan II
    Anonym (anonym) skrev 2021-05-04 21:01:44 följande:
    Nej, det där stämmer inte alltid. Jag är kvinna och när jag har skrivit om mina erfarenheter av en sådan situation har det förutsatts att jag varit en oattraktiv och dominant ragata som skrämt bort min man med mina orimliga krav, fastän jag beskrivit hur mycket jag ansträngt mig för att vara sexig och snäll och lyssna på hans behov. Om en man tappar lusten tror många att kvinnan måste vara äcklig på något sätt eftersom det förutsätts att män alltid har hög lust av naturen.
    Nej, det stämmer inte alltid men det stämmer i en majoritet av fall. 
  • Pope Joan II
    Anonym (Lider) skrev 2021-05-05 19:54:09 följande:
    Du skriver tvärsäkert att TS fru skiter i hans välmående baserat på att hon inte vill ha sex. Hon kanske gör 100 andra saker för honom. Det vet vi inte om. Jag tappade min sexlust och hade ingen aning om varför. Smek och kel tände mig inte längre. Senare började jag förlora känseln i ben och underliv men det var långt senare. Jag var hos läkare som inte hittade felet på 8 år. Min man fick inte ligga mycket men jag gjorde matlådor till honom, lyssnade på hur han mådde, tvättade hans skitiga kalsonger och gjorde allt annat för att jag bryr mig om honom. Enligt dig brydde jag mig inte om min makes välbefinnande eftersom jag ofta nekade honom sex och inte hade ett legitimt skäl. 
    Det är ts som skriver att hans fru skiter i hans känslor, så varför skulle inte Tecums inlägg förutsätta att ts vet vad han pratar om?

Du verkar ju ändå ha sökt läkare för dina problem, och även om det primärt förmodligen inte handlade om att du tappat din sexlust, så var det ju åtminstone ett aktivt agerande som syftade till att förstå och åtgärda något som förändrats och som kändes fel - alltså brydde du dig, vad det verkar, om din man. 

Själv skulle jag inte haft det tålamod som din man tydligen hade. Eller hade ni sex under de där åtta åren?
    Shit for brains k + E
  • Pope Joan II
    Anonym (Lider) skrev 2021-05-05 20:18:35 följande:

TS menar ju att frun skiter i hans välbefinnande just eftersom hon inte vill ha sex. Andra saker i deras liv nämner han inte. Jag menar att man kan bry sig mycket om någon även om man inte vill ha sex. 

Vi hade sex kanske var 3:e månad och nu likaså. Min man var impotent i 2 år i väntan på en diskbråcksoperation innan detta och då hade vi inte sex alls pga. att han pga. smärtor knappt kunde röra sig. Jag tänkte aldrig att på att lämna honom pga. det.
    Jag har sagt att han kan träffa någon annan när jag blir sämre och inte kan delta i vårat vardagsliv heller. Någon att ha sex med, gå ut och äta eller gå på teater och andra trevliga saker. Det unnar jag honom. 

Ja, det kan man väl. Men om den man bryr sig om vill ha sex och det inte blir något sex så spelar det väl knappast någon roll att toapappret är vikt med snibb, favoritmaten lagad, kuddarna fluffade och blommorna vattnade. 

Nej, du tänkte inte på det men det kan förstås andra göra. Jag älskar som sagt min man väldigt mycket och skulle vänta in honom om han tvingades till en operation eller han drogs med någon annan ohälsofaktor som omöjliggjorde knullande men skulle absolut aldrig göra det om han inte var intresserad av och mån om att vi hade ett eller snarast kunde återuppta ett aktivt sexliv. 
    Shit for brains k + E
  • Pope Joan II
    Mr K69 skrev 2021-05-07 20:26:03 följande:
    Det där kan man ju se på minst två sätt. Att känna sig tvingad till det kanske för husfridens skull och typ tjatsex, så avskyvärt så det finns inga ord. Eller att man kanske bara inte har lust för dagen men gillar att se sin partner njuta vilket jag gör/gjorde. Nu är jag en som älskar sex och att säga nej finns inte i min värld men vi är ju alla olika.

Läser igenom vad som skrivits här tycker jag det inte är det minsta konstigt att ni har ett obefintligt sexliv. Det funkar inte i längden att på något sätt kräva av ens partner ska ställa upp och ta för givet att det ska bli kvällsåka. Slutar man själv att göra sig fin och attraktiv för den andre som den gillar (och glöm inte fina ord och berörinc) så kan man inte förvänta sig att någon slags "stämning" ska infinna sig heller. Tänk på när ni träffades, drog ni bara hem hen i håret och sa samma som nu? (ja det finns såklart undantagsfall med det också och det har sin charm).
    I sådana här trådar dyker det alltid upp män (och emellanåt någon kvinna även om det är mer ovanligt) som använder tråden för att göra reklam för sina superkrafter som sexgudar och sexgudinnor. 
    Shit for brains k + E
  • Pope Joan II
    Mr K69 skrev 2021-05-08 09:16:44 följande:
    Ja men till skillnad från dig så delar jag med mig av mina (positiva) superkrafter. Så underbart om jag kan hjälpa eller bidra till att någon får det bättre.
    Själv tycker jag att det är unket att göra reklam för sig själv och sina tjänster i en tråd startad av en människa som säger sig fortfarande älska sin hustru men vars sexliv helt har strandat. 
    Shit for brains k + E
  • Pope Joan II
    Anonym (anonym) skrev 2021-05-08 08:54:33 följande:
    Hur vet du att vi inte har prövat detta? I mitt fall stämmer det i alla fall inte, jag är tvärtom den av oss som har gjort störst ansträngningar för att hålla sig fin och attraktiv.
    Ja, sådant där är väldigt märkligt men förekommer i alla trådar om människors, ibland mycket långvariga, sexuella problem. Hurtiga inlägg om vikten av beröring och komplimanger som egentligen bara är mycket lätt förklädda kontaktannonser. 
    Shit for brains k + E
  • Pope Joan II
    Anonym (Pappa) skrev 2021-05-08 12:37:52 följande:
    Tror jag inte alls. Problemet sitter i ens huvud. Det är bara att fixa.

Svårare att fixa begäret om det är partnerns begär som är problemet. Det går inte att tvinga någon. Men om en kvinna förlorat attraktionen för mannen är det för att hon tappat respekten för honom som ledare för familjen. Han borde ha sett problemet komma långt tidigare. Jag har fortfarande aldrig sett en kvinna lämna en bra man.
    Ledare för familjen? Vilket larv. 
    Shit for brains k + E
  • Pope Joan II
    Anonym (Pappa) skrev 2021-05-08 13:23:13 följande:
    Obekvämt att höra gör vissa män men inte mindre sant. En kvinna lämnar inte en bra man. Det är helt emot de biologiska lagarna. Först när han inte visar sig kapabel blir det intressant för henne att leta sig vidare
    Vilket endimensionellt resonerande. Jag behöver definitivt inte någon ledare, har aldrig gjort och för mig är det helt andra saker som definierar en bra man. Men så är jag en högst kapabel kvinna. 
    Anonym (Pappa) skrev 2021-05-08 13:22:09 följande:
    Ja, eller försvunnit är en överdrift men hon ser inte upp till honom längre.
    Ser upp till? Vad larvigt.
    Shit for brains k + E
  • Pope Joan II
    Anonym (Pappa) skrev 2021-05-08 14:22:11 följande:
    Brukar vara den typen av självutnämnda starka kvinnor som du gör anspråk på att vara som är de som är absolut svårast för svaga män. Köper inte alls ditt resonemang även om jag inser att det du säger är den mest bekväma analys du kan göra.
    Brukar vara den typen av självutnämnda "starka" män som du gör anspråk på att vara som är de största fjantarna. Men nu är det ju inte starka, självständiga, oberoende, intelligenta kvinnor med god självkänsla och stort självförtroende och egenvärde som sådana män brukar närma sig. Det hade gått väldigt dåligt för er om ni gjort det. 
    Shit for brains k + E
  • Pope Joan II
    Anonym (Pappa) skrev 2021-05-08 16:07:46 följande:
    Surt sa räven...

Din singelstatus är avslöjande. Du förlorar attraktionen av att leda en svag man och för oattraktiv för att få en stark man.
    Jag är lyckligt gift sedan massvis med år tillbaka. Som sagt, det är bara fjantar som resonerar som du gör. 
    Shit for brains k + E
  • Pope Joan II
    Anonym (Pappa) skrev 2021-05-08 17:30:06 följande:
    Du är bara en typisk svag person som inte klarar av sanningen som den är och använder försvarsmekanismer för att hantera den.
    Det torde stå klart för till och med den mest ovetande av menigheten att det inte är jag av oss två som är en typiskt svag person. 

Jag kan livligt föreställa mig hur du "leder" familjen.
    Shit for brains k + E
  • Pope Joan II
    Anonym (Pappa) skrev 2021-05-08 17:51:29 följande:
    Ha ha

Försök du att intala dig det. Lättkränkt som få.
    Fel igen. Du verkar inte kunna få ett ynka rätt ens av misstag. Men det är ju också vanligt med penibelt pompös självöverskattning hos män som vädrar sådana unkna åsikter som du gjort här och som med stor sannolikhet är allt du är kapabel till. 
    Shit for brains k + E
Svar på tråden Frun vill ej ha sex, varför fortsätta?