New Dawn skrev 2021-05-04 23:15:23 följande:
Fast om man ska vara så petig med texten jämför han morsdagsfirade och sex, och utifrån det resonemanget Spelar ju inte lust eller känslor någon roll alls.
Hon har ju ingen möjlighet att påverka texten här.
Så hon kan inte må dåligt av att inte ha lust. Jag har pratat med många som skiljt sig och de flesta mår jättedåligt.
Jag hade faktiskt önskat att jag och mitt ex kunde älska varandra, då när vi skiljdes, men jag kunde inte göra något åt det. Med ditt resonemang kunde jag alltså inte må dåligt. Min man kunde inte heller må dåligt för han kunde inte heller göra något åt det.
Sjukdom?!?!!?!. Måste man ha en sjukdom för att ha "rätt" att må dåligt.
Det verkar som sex och kärlek är något man bara börjar "göra något åt" i din värd. För dig och TS är sex kanske lika okomplicerat och frikopplat från känslor som morsdagsfirade, men för andra blir sex svårt när känslor och kärlek brister.
Visst kan hon må dåligt av sexbrist utan att vara sjuk, men du erkänner ju själv att vi inte kan läsa ut något sådant i texten. Men i min värld försöker man göra något åt om man ,mår dåligt men här är intrycket att hon är nöjd med att slippa sex.
Du skrev i ett tidigare inlägg att du kände ungefär som TS innan du skilde dig, men att ni hade sex och du fick orgasm. Hade du inte mått ännu sämre om du inte fått sex och närhet då? Så det är inte konstigt att TS hade mått mindre dåligt om de haft ett sexliv.
Om TS tycker att det är skittråkigt att fira Mors dag och gå på släktkalas och dessutom mår dåligt, varför ska han behöva tvinga sig till det? Tidigare har han ställt upp för hustruns skull, men några sådana förpliktelser har han inte längre då hon inte bryr sig om hans mående.